Ammuntaa voi harrastaa vaikka ei itse omista asetta. Seurat vuokraavat aseita omissa tiloissaan.
Itsepuolustukseen ei tarvita tappavaa tuliasetta. On olemassa kaasuaseita, tainnutusaseita (vrt. Putinin taannoin käyttämä) sekä pippurisuihkeita, joilla saa pahansuovan vastustajan pois pelistä siksi ajaksi, että saa poliisin paikalle.
Pyssyt pois kanalaisilta.
Tuliase on turhake.
20
753
Vastaukset
- hyvä harrastus
Pippurisuihkeella metsästäen on mausteet valmiina riistassa. Sinä et taida olla metsämiehiä?
- Nimetön
Terv.
-Reino- - mQaij.
mitä minä tunnen, metsästäjät ovat reiluja tyyppejä,
mutta
kohtalaisen usein on niinkin, että kaikki eivät ole heillä niin kuin keskimäärin odotetaan elämässä asioiden olevan,
eli perhepiirissä on jotain ongelmia,
olen myös kaksi kertaa nähnyt heidän tekevän metsässä aivan uskomatonta. - Täysin ymmärtämätön
mQaij. kirjoitti:
mitä minä tunnen, metsästäjät ovat reiluja tyyppejä,
mutta
kohtalaisen usein on niinkin, että kaikki eivät ole heillä niin kuin keskimäärin odotetaan elämässä asioiden olevan,
eli perhepiirissä on jotain ongelmia,
olen myös kaksi kertaa nähnyt heidän tekevän metsässä aivan uskomatonta.Tuollaiset joukkomurhat, tämä on jo 3 suuri tarkoituksellinen tappaminen, Myyrmanni Vantaa, Jokela Tuusula ja nyt tämä, joka kerta on suurempi kuolleiden määrä.
Mikä mahtaa vinksahtaa tukan alla että noin hirveisiin tekoihin joku nuori ryhtyy, varmasti tiokin on harkittu ja hienosäädetty kaikella tapaa, paikka siellä oppilaitoksessa, aika ja aseen käyttöä on varmasti pitänyt harjoittaa paljon.
Luulisi että ensimmäinen laukaus jo säikyttää tavallaan äänellään ja se jälki jonka se saa aikaiseksi, pitää olla tosiaankin tuhoaminen mielessä, muita ajatuksia tuskin sellaiseen päähän mahtuu. - özzzzzzzzzz
Täysin ymmärtämätön kirjoitti:
Tuollaiset joukkomurhat, tämä on jo 3 suuri tarkoituksellinen tappaminen, Myyrmanni Vantaa, Jokela Tuusula ja nyt tämä, joka kerta on suurempi kuolleiden määrä.
Mikä mahtaa vinksahtaa tukan alla että noin hirveisiin tekoihin joku nuori ryhtyy, varmasti tiokin on harkittu ja hienosäädetty kaikella tapaa, paikka siellä oppilaitoksessa, aika ja aseen käyttöä on varmasti pitänyt harjoittaa paljon.
Luulisi että ensimmäinen laukaus jo säikyttää tavallaan äänellään ja se jälki jonka se saa aikaiseksi, pitää olla tosiaankin tuhoaminen mielessä, muita ajatuksia tuskin sellaiseen päähän mahtuu."Mikä mahtaa vinksahtaa tukan alla että noin hirveisiin tekoihin joku nuori ryhtyy,"
Minusta se on se kotikasvatus, niin minä uskon,
mitä on olut kasvatus ekan kymmenen vuotta.
Mutta kyllä nykyään selitetään että kaikenlaiset sähkövirrat päässä ohjailevat meitä, saavat toiset herkenin aggressiiviseksi yms. - Täysin ymmärtämätön
özzzzzzzzzz kirjoitti:
"Mikä mahtaa vinksahtaa tukan alla että noin hirveisiin tekoihin joku nuori ryhtyy,"
Mutta kyllä nykyään selitetään että kaikenlaiset sähkövirrat päässä ohjailevat meitä, saavat toiset herkenin aggressiiviseksi yms.kotikasvatus suuressa merkityksessä, mutta myös ihminen psyykke mihin se suuntautuu, läpi maailman sivun on ollut käsittämättömiä tekoja, ei ainoastaan luonnonilmiöitä, vaan ihmisen päästä lähteviä ja käden toteuttamia !
Kyllä tällaiset hirmuteot pistää ajattelemaan ..miksi?
Nyt ei saisi unohtaa niitä läheisiä joita tämä teko kosketti, olisi edes adressi tuolla, vaan en vielä löytänyt, kyllä se varmaan sinne tulee.
Täällä elävien maailmassa olisi oltava heidän tulenaan osaa ottaen, muistaen lohdutuksen sanalla. - tässä on se
özzzzzzzzzz kirjoitti:
"Mikä mahtaa vinksahtaa tukan alla että noin hirveisiin tekoihin joku nuori ryhtyy,"
Mutta kyllä nykyään selitetään että kaikenlaiset sähkövirrat päässä ohjailevat meitä, saavat toiset herkenin aggressiiviseksi yms.että monet nuoret (samanhenkiset?) ihannoivat tekoa. Kävin äskettäin vähän lukemassa nuorten kirjoittamia palstoja. Siellä peitellysti uhataan, että lisää tulee tapahtumaan näitä tekoja. Viimeistään nyt pitäisi saada aikaan laki, joka kieltää ampuma-aseen hallussapidon. Kaikkien, joilla on lupa, pitäisi viedä aseensa poliisille. Ei tämäkään kyllä kovin paljon asiaa auttaisi, sitten he hankkisivat laittoman aseen. Mutta olisihan se tehty kuitenkin vaikeammaksi. Nyt ei tarvitse edes naamaansa näyttää kun saa jo luvan. Minulla on kokemusta asiasta. Kunpa olisi ollut jo vuosikymmeniä sitten aseen saaminen vaikeaa. Poikani urheili ja käytti anabolisia steroideja. Ilmeisesti ne sekoittivat hänen päänsä. Poikani oli erään ravintolan järjestysmies, jonka takia hän sai aseenkantoluvan. Eräänä yönä hän ampui itsensä, kun hänen tyttöystävänsä oli uskoton. Vaikka se oli minulle kauhea ja surullinen juttu, olin jälkeenpäin hyvilläni siitä, ettei hän ampunut muita. Olisihan hän voinut ampua tyttöystävänsä ja sen pojan, jonka kanssa tyttö petti. Poikani oli hyvä piirtämään ja hän kirjoitti paljon runoja. Jossain vaiheessa runot alkoivat olla kovin synkkiä. Hän kirjoitti runomuodossa missä hän haluaa hautansa olevan. Tästä on kuitenkin jo yli 20 vuotta aikaa. Luulenpa, että jos aika olisi nyt, hän olisi varmaankin ampunut useampia! Vaikka itsemurha on omaisille kamala juttu, kyllä kamaluutta lisää se, jos ampuu muitakin. Eikä joka asiasta voi vanhempia syyttää. Minäkin kasvatin poikani hyvin. Kaikenmaailman lääkkeet sekoittaa pään. Onneksi nykyisin valvotaan tätä dopingia paremmin!
- 1943
tässä on se kirjoitti:
että monet nuoret (samanhenkiset?) ihannoivat tekoa. Kävin äskettäin vähän lukemassa nuorten kirjoittamia palstoja. Siellä peitellysti uhataan, että lisää tulee tapahtumaan näitä tekoja. Viimeistään nyt pitäisi saada aikaan laki, joka kieltää ampuma-aseen hallussapidon. Kaikkien, joilla on lupa, pitäisi viedä aseensa poliisille. Ei tämäkään kyllä kovin paljon asiaa auttaisi, sitten he hankkisivat laittoman aseen. Mutta olisihan se tehty kuitenkin vaikeammaksi. Nyt ei tarvitse edes naamaansa näyttää kun saa jo luvan. Minulla on kokemusta asiasta. Kunpa olisi ollut jo vuosikymmeniä sitten aseen saaminen vaikeaa. Poikani urheili ja käytti anabolisia steroideja. Ilmeisesti ne sekoittivat hänen päänsä. Poikani oli erään ravintolan järjestysmies, jonka takia hän sai aseenkantoluvan. Eräänä yönä hän ampui itsensä, kun hänen tyttöystävänsä oli uskoton. Vaikka se oli minulle kauhea ja surullinen juttu, olin jälkeenpäin hyvilläni siitä, ettei hän ampunut muita. Olisihan hän voinut ampua tyttöystävänsä ja sen pojan, jonka kanssa tyttö petti. Poikani oli hyvä piirtämään ja hän kirjoitti paljon runoja. Jossain vaiheessa runot alkoivat olla kovin synkkiä. Hän kirjoitti runomuodossa missä hän haluaa hautansa olevan. Tästä on kuitenkin jo yli 20 vuotta aikaa. Luulenpa, että jos aika olisi nyt, hän olisi varmaankin ampunut useampia! Vaikka itsemurha on omaisille kamala juttu, kyllä kamaluutta lisää se, jos ampuu muitakin. Eikä joka asiasta voi vanhempia syyttää. Minäkin kasvatin poikani hyvin. Kaikenmaailman lääkkeet sekoittaa pään. Onneksi nykyisin valvotaan tätä dopingia paremmin!
vanhempia, mutta vanhemmat eivät aina voi vaikuttaa. Sinun poikasi toimi tavallaan fiksusti, kun ei tappanut muita, vaikka itsemurha on vaikea paikka läheisille. Huumeet sekoittavat pään. Yksi luokkatovereistani yritti nuorena ensin itsemurhaa lääkkeillä, epäonnistui. Ampui sitten itsensä puiston penkille Helsingissä. Koulumaailma on muuttunut sirpaleiseksi ja esim. opettajat eivät enää pysty kasvattamaan kuten ennen. Opetus on paljon etätehtävien tekemistä, ei haluta maksaa palkkaa opettajalle. Silloin ei voi harjaantua toimimaan toisten kanssa, mikä on tärkeää elämässä. Omassa koulussani yksi oppilas teki itsemurhan, koska oli joutunut koulukiusaamisen kohteeksi. Nykyaikainen ilmiö on myös se, että monelle opettaja on ainoa henkilö, jonka on pakko panna rajoja käyttäytymiselle. Oppilas alkaa kantaa kaunaa koko koululle.
- Tase pappa
Olisin utelias kuulemaan,minkälaista riistaa Sinä metsästäisit 22cal käsiaseella.
Minäkin omistin aikoinani moisen aseen. Ei tällainen ase ole muuta kuin nuoren miehen itsetunnon kohottaja. Sillä voidaan käydä ammuskelemassa joskus jossakin. Pääasiassa se oli ja näkyy olevan edelleenkin,vain kavereille kehuskelun väline. - kunniaan!
özzzzzzzzzz kirjoitti:
Mutta kyllä nykyään selitetään että kaikenlaiset sähkövirrat päässä ohjailevat meitä, saavat toiset herkenin aggressiiviseksi yms.Niin on! Vanhempien suhtautuminen siihen, että mikä on heidän itsensä tehtävä ja mikä on yhteiskunnan tehtävä.
- päähän .
Täysin ymmärtämätön kirjoitti:
kotikasvatus suuressa merkityksessä, mutta myös ihminen psyykke mihin se suuntautuu, läpi maailman sivun on ollut käsittämättömiä tekoja, ei ainoastaan luonnonilmiöitä, vaan ihmisen päästä lähteviä ja käden toteuttamia !
Kyllä tällaiset hirmuteot pistää ajattelemaan ..miksi?
Nyt ei saisi unohtaa niitä läheisiä joita tämä teko kosketti, olisi edes adressi tuolla, vaan en vielä löytänyt, kyllä se varmaan sinne tulee.
Täällä elävien maailmassa olisi oltava heidän tulenaan osaa ottaen, muistaen lohdutuksen sanalla.kyllä kaikkeen on minusta vanhemmat syyllisiä,
aivan kaikkeen,
omalla käytöksellään ja elinympäristön valinnalla.
Kyllä lapsen pää on aika nolla syntyessään.
- == ==
Video pelit jotka sisältää tappamista, tuhoamista, julmuuksia ,ne pitää vetää pois kauppojen hyllyiltä ,niitä pienet poikalapset yksin kotona ollessaan pelaa päivät pitkät, on paha kun lapset joutuu yksin viettämään aikaansa liian paljon kun vanhemmat on työelämässä,samoin julmat tappamista agentti filmit , niiten esitys televisiossa pitäisi lopettaa ,tai esittää niin myöhään jotta niitä katsoo vain aikuiset jotka niistä on kiinnostunut ja jotka työn vuoksi niitä voi niin myöhään katella, nuorille ei niitä tule esittää.
- Nimetön
Näin on hiljaa tosi.
-Reino-
- jocus*
Autoilla tapetaan ihmisiä paljon enemmän kuin tuliaseilla.
Syyllisiä on monilla tahoilla. Ensiksi voi syyttää nimismiestä, joka myönsi luvan puoliautomaattiselle taskuaseelle henkilölle, jolla ei ennestään ollut yhtään kantolupaa. Outoa ja Suomessa harvinaista ellei ainutlaatuista!
Poliisi näki surmaajan tekemät videot, joissa ampuja suoraan esitti uhkauksen pistooliaan heilutellen. Siitä huolimatta hallussapitolupaa ei peruutettu, vaikka eräiden tietojen mukaan poliisi kuulusteli ampujaa. Käsittämätöntä!
Koulujen resursseja karsitaan, kouluavustajia vähennetään, koulupsykologien virat lakkautetaan, luokkakokoja suurennetaan. Kaikki tämä johtaa siihen, että entistä suurempi osa koululaisista väistämättä syrjäytyy. Tämän kaiken me äänestäjät olemme näin päättäneet.- Nimetön
Lämmöllä
-Reino- - jocus*
Nimetön kirjoitti:
Lämmöllä
-Reino-Eikö viestini mielestäsi ollut asiallinen?
- is.
PITÄÄ kieltää, aseen kotisäilytys ja rajoittaa aseen saamista,
moni luvan saanutkin sitä toivoo sitä,
kun heikkoina hetkinään on tehnyt jotain äkkinäistä,
josta on saanut hävetä ja kärsiä koko perhe koko loppuelämän.
Aina sitä joku ilkeämielinen kysyy ja muistuttaa,
siitä seuraa seuraavallekin polvelle alku masennukseen,
isien ja äitien synnistä,
kuten se raamatussa mainitaan.
(en ole uskovainen)- Hyvähoitaa
Ollut koulukiusattu monta luokkaa koulussa, vasta 6:nella luokalla loppui jonka jälkeen, kiusaajana oli opettaja, todistukset ala-arvoisia. Vasta kansalais-koulussa sain hyvän todistuksen, kokeiden ja suoritusten mukaan. Aseita kotona oli monta sorttia, jotka olivat seinällä kaikkien nähtävillä, patruunoita oli jokaiseen aseeseen, patruuna kaapissa. Koskaan ei kuietekaan ole käynyt mielessä käyttää asetta ihmistä vastaan, vaan syksyisin metsällä käyntiin ja kilpailu harrastuksiin, kuten 100tuhannet aseita omistavat suomalaiset.
"Ammuntaa voi harrastaa vaikka ei itse omista asetta. Seurat vuokraavat aseita omissa tiloissaan."
Ei muuten pidä paikkansa, ainakaan Turussa. Ilma-aseita saa vuokralle, mutta muita ei ole.- idea:
Aseita valitettavasti tarvitaan. Toivoisi, ettei näin olisi, mutta onpahan vain.
Mutta ne pitäisi laittaa hyötykäyttöön. Jonkinlaiset vapaaehtoiset maanpuolustusryhmät voisivat toimia, että pääsisivät ampumaan oikein tarpeekseen, ettei tarvitse kouluun mennä ammuskelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565450Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387- 1141647
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2441637- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3271164Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3221157