Kuinka estää kouluammuskelut

JoonaJoona

Tärkein keino on ehdottomasti koulukiusaamisen ehkäisy. Kokonaan siitä ei tietenkään päästä eroon, mutta jo se että opettajilla olisi mahdollisuus ja halu estää edes oppituntien aikana tapahtuva vittuilu ja haukkuminen olisi suuri parannus. Tämä onnistuisi kohtuu helposti jos häiriköt ihan oikeasti poistettaisiin tunnilta jos eivät ole hiljaa. Toinen hyvä asia olisi jos jokaisella yläasteella olisi oma kuraattori jonka luokse häiriköt, lintsaajat ja muuten poikkeavasti käyttäytyvät voisi ohjata.

Juuri yläaste ja lukio/amis ovat avainasemassa tässä syrjäytymisen ehkäisyssä koska jos ihminen on tuon ikäisenä kuusi vuotta paariakastia niin sitä ei todennäköisesti niin vain enää myöhemmin korjatakkaan. Tuskin Matti Saarikaan edes viitsi nähdä vaivaa muuttuakseen koska oli niin tottunut olemaan pohjasakkaa ja koska muutos parempaan tuntui niin vaivalloiselta ja epävarmalta ja palkinto vaivannäöstä kuitenkin melko huonolta = mahdollinen rumahko tyttöystävä ja muutama kaveri joiden kanssa remuta poikaporukassa.

Myös käsiaseiden saantia pitää tietenkin kiristää mutta ei se ongelmaa kokonaan poista. Auviset ja Saaret keksivät vain uuden tavan toteuttaa itseään, vrt keravalaisen teininaisen puukotus kesällä.

Uskomattoman typeriä keinoja on poliitikot keksineet ratkaisuiksi. Katainen toivoi "välittämisen lisäämistä", vaan eipä kertonut miten se käytännössä onnistuu. Samanlaista irtopisteiden kalastelua muutkin poliitikot yrittäneet mutta enpä usko että juuri mitään oikeasti tehdään ja puolentoista vuoden kuluessa samaa keskustelua käydään seuraavan joukkomurhan yhteydessä.

17

608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammuskelija

voi hankki pienoiskiväärin, sahata piipun ja tukin ja avot "pistooli" on valmis;)

• jos vaikka

ammutaan kaikki epäilyttävät hyypiöt.

• hmmm....

No ensiksi voitaisiin ottaa peruskoulujen OPO-ohjelmaan pillunjakokurssi. Seksuaalikurssien oheistoimintana suoritettaisiin pakollinen pillunajokurssi. Vähän sama kuin ATK-ajokortti. Jos kerran koulussa annetaan ymmärtää niin olisi ihan paikallaan että ymmärrettäisiin jopa antaa. Bilsan maikka voisi toimia sellaisena harjoitusalustana hormonien täyttämille teinipojille. Yhdynnän voisi demonstroida koko luokalle vaikkapa siinä open pöydällä. Jokainen luokan poika pääsisi tuikkaamaan opea muutaman kerran sillä aikaa kun muut oppilaat tekisivät ahkerasti muistiinpanoja tarkkaillen suoritusta. Samalla tulisi myös demonstroitua kondomin oikea oppinen käyttäminen sekä MILF-fucking. Itseasiassa olen sitä mieltä että aamunavaukset sun muu paska voitaisiin skipata ja siirtyä suoraan opettajien gangbängäämiseen. Aamu alkaisi rivakalla opettajan väkisinmakaamisella kello 8:30 tarkasti!

Vittu jos minun kouluaikoina olisi ollut tällaista niin olisin jopa saattanut jaksaa herätä kouluun ajoissa.

• ........

että maikat on usein aika rumia joten ujommilla voi olla ongelmia stondiksen kanssa.

• no meillä
        ........ kirjoitti:

että maikat on usein aika rumia joten ujommilla voi olla ongelmia stondiksen kanssa.

ne maikat oli kyllä aika hottiksia, eli sellaisia milffejä konsanaan. Tasan ei käy onnenlahjat tässäkään keississä. Itse olen tosiaan vetänyt hanskaan kerran jos toisenkin unelmoiden opettajistani. Mutta minä olinkin eliittikoulussa.

• Pullopersesika
      • Pullopersesika

• oikeasti

• viestisi

• naurattaa
        viestisi kirjoitti:

on ilmoitettu ylläpidolle. Häpeä.

noiden poikien lupaus;)

• Ikävä kyllä vastaavia tapauksia ei pystytä estämään, väkivalta tapahtuu joka tapauksessa ja vain käytettävä väline muuttuu.
      Koulukiusaamisen ehkäisy ja lisää rahaa varsinkin nuorten mielenterveyspalveluiden parantamiseen olisivat hyvä alku, aselupiin huomattavasti kattavammat testit että saadaan riskiryhmä karsittua pois.

• Härskä

Edellä esitetty johtaa avoimeen sotaan. Ainoa oikea tapa on olosuhteiden muuttaminen sellaisiksi, ettei se johda ampumavälikohtauksiin. Koulukiusaamiseen puuttuminen on eräs tällainen olosuhteisiin kohdistuva keino. Toinen tapa on yleisen pahoinvoinnin vähentäminen. Jotakin on pielessä, mutta kun jokaisessa kaapissa on luuranko, niitä ei oikein uskalleta avatakaan. Jonkin aikaa se näinkin menee, mutta jos jotakin reaalista ei tehdä, muutos on nopea ja katastrofaalinen.

Perussääntö on kuitenkin se että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

• vastuussa..

lastensa kasvatuksesta ja hyvinvoinnista. Vanhemmat pääsevät liian helpolla lasten kasvattamisen ja valvomisen laiminlyömisestä. Rangaistuksia pitäisi koventaa huomattavasti.

• ylös!!!

ja vanhempien maksettava 22v kuskien ylinopeussakot;)

• MMies

Kielletään koulut.

• aaaaaaaaaaaaaa

aaaaaaaaaaaaaa

• kysymyksen :!!!!1111

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5450
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      244
      1637
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      327
      1164
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      322
      1157
    Aihe