Sanokaapa te autoista enemmän tietävät, että mikä niissä japanilaisissa autoissa on, kun ne ruostuvat niin helposti? Erityisesti Toyota ja Nissan.
Onko syynä japanilaisten käyttämät työmenetelmät, vai missä vika? Laitetaanko niihin kenties valmisruosteista peltiä..?
Ruosteiset japanilaiset
26
4985
Vastaukset
- hataralla pohjalla
Meillä oli käytettynä ostettu -89 masa 14 vuotta ja nyt on naapurin pappa ajellut sillä kolme vuotta. Auto on siis 19 -vuotias japsi.
Voisitko kertoa mistä se ruostuminen sitten alkaa, että tietäis varoa tai korjata sen kohdan.- Ne kaaret
Lähes kaikissa vähänkin vanhemmissa japseissa on takakaaret ruostuneet pois. Samaten kuin runkopalkit tahtoo ruostua olemattomiin.
Kuulemma aiankin 80 - 90 -luvulla japanilaisten autojen korit tehtiin halvimmasta mahdollisesta pellistä (siksi niin edullisia), joka oli erityisen huonolaatuista.
Eron huomaa vertaamalla esimerkiksi saman ikäistä Mersua ja Toyotaa. Saksalainen teräshän on tunnetusti lähes ruostumatonta. - teräsautot
Ne kaaret kirjoitti:
Lähes kaikissa vähänkin vanhemmissa japseissa on takakaaret ruostuneet pois. Samaten kuin runkopalkit tahtoo ruostua olemattomiin.
Kuulemma aiankin 80 - 90 -luvulla japanilaisten autojen korit tehtiin halvimmasta mahdollisesta pellistä (siksi niin edullisia), joka oli erityisen huonolaatuista.
Eron huomaa vertaamalla esimerkiksi saman ikäistä Mersua ja Toyotaa. Saksalainen teräshän on tunnetusti lähes ruostumatonta.Kummasti ovat vaan joutuneet tekemään niin helkutin paljon ruostekorjauksia mm. tällä vuosituhannella valmistettuihin, "tunnetusti lähes ruostumattomasta teräksestä" tehtyihin mercedeksen merkin keulalla omaaviin aujoneuvoihin..Jopa parin-kolmen vuoden ikäisiin...
- Ne kaaret, ne kaaret
teräsautot kirjoitti:
Kummasti ovat vaan joutuneet tekemään niin helkutin paljon ruostekorjauksia mm. tällä vuosituhannella valmistettuihin, "tunnetusti lähes ruostumattomasta teräksestä" tehtyihin mercedeksen merkin keulalla omaaviin aujoneuvoihin..Jopa parin-kolmen vuoden ikäisiin...
Nykypäivänä Mercedeskin on sekaantunut kaikenmaailman pläkkipeltiin ja ämpärimuoviin. Toista se oli W124 ja W123:sen aikaan.
No, nykypäivän autot onkin suunniteltu kestämään joku max 5 vuotta. - mersunomistaja
Ne kaaret, ne kaaret kirjoitti:
Nykypäivänä Mercedeskin on sekaantunut kaikenmaailman pläkkipeltiin ja ämpärimuoviin. Toista se oli W124 ja W123:sen aikaan.
No, nykypäivän autot onkin suunniteltu kestämään joku max 5 vuotta.W126-koriseen (vm. -85) sai ainakin laitella 4m uutta peltiä, kun oli ihan mätä ja W123-korisessakin (vm. -78) pohjassa oli paikkailtavaa siellä täällä, kyljet ruosteessa ja takaluukku vaati enemmänkin työtä, kun puukko meni ruostekohdista läpi.
- japanilaiset
Vanha tarinahan kertoo että jossain japanilaisessa autossa oli maali lähtenyt ja alta paljastui teksti "mälikkälän herkkukurkkuja"
On sinulla.
Eihän nykyään ruostu muut kuin Mersut ja Fordit.
Taisit vain provon heittää..- vuotta sinkittyjä ihan
niin kuin sun klonkswaageniskin, ei ruostu ku saksanseisoja kuskien 80-luvulle jämähtäneissä "varmoissa tiedoissa"...
- sagg
niitä toijotien takaroiskeläppiä melkein kaikissa ruostevanat...
- näkee??
En ole yhtään mulkosilmätojoa tai uudempaa nähnyt ruosteessa. Missä niitä näkisi?
- kun ne ruostuu
nehän ovat ruostuneet jo pois!
- sinua?
kun ne ruostuu kirjoitti:
nehän ovat ruostuneet jo pois!
Sekottaako ranskisrisa noin lopulliseti?
90-luvun alun tojoja näkee, kuin pakasta revittyinä.
Omanikin yli14-vuotias (entinen). Pyörii liikenteessä komeana. - sisältä päin
Ruoste etenee salakavalasti, uudemmat japsit näyttää aina suht ruosteettomilta pitkään, mutta sitten yhtäkkiä onkin pelti puhki. Ihan samalla tavalla nämä nykyjapsit tulevat ruostumaan kuin aiemmatkin, pitää vaan odottaa että vuodet tekee tehtävänsä.
Opelit ja fordit ruostuu turvallisemmin päältäpäin. Ruostekukkasia on mutta ne kun paikkaa hyvä tulee. - pyyhkimään.
sisältä päin kirjoitti:
Ruoste etenee salakavalasti, uudemmat japsit näyttää aina suht ruosteettomilta pitkään, mutta sitten yhtäkkiä onkin pelti puhki. Ihan samalla tavalla nämä nykyjapsit tulevat ruostumaan kuin aiemmatkin, pitää vaan odottaa että vuodet tekee tehtävänsä.
Opelit ja fordit ruostuu turvallisemmin päältäpäin. Ruostekukkasia on mutta ne kun paikkaa hyvä tulee.Tällaiset kommentit kertovat, minkätasoista ja minkäikäistä nulikkaa täällä pyörii kommentoimassa asioita joista ei todellakaan tiedä hevon paskaa. Mutta jatka poju vaan kirjoitteluasi, me nautimme naureskellen. Terveisin ruosteenestoalan ammattilainen.
- Perkiö
pyyhkimään. kirjoitti:
Tällaiset kommentit kertovat, minkätasoista ja minkäikäistä nulikkaa täällä pyörii kommentoimassa asioita joista ei todellakaan tiedä hevon paskaa. Mutta jatka poju vaan kirjoitteluasi, me nautimme naureskellen. Terveisin ruosteenestoalan ammattilainen.
Ei vaikuta kovin ammattimaiselta käytökseltä tuollanen !
- ei niinkään
Ruostu,kuin -90 luvun mallit. Niitä hitsatessani,olen tullut siihen tulokseen,että niiden pellit ovat erittäin hiilipitoisia. Koska hitsatessa täysin puhdasta peltiä,se "kuohuu" paikoin aivan jumalattomasti. Ja vuos pari hitsuun jälkeen menee sauman vierestä puhki,aivan kuin pelti olisi jotenkin reagoinut hitsatessa.(ja nyt joku viisas sanoo,että et ole suojannut sitä.)
22 vuotta ammatikseni autoja hitsanneena voin kyllä sanoa myös euro auton ruostuvan melko reippaasti.Etenkin Opel ja jotkut Ford mallit.
Mutta,aika pitkälle se on siitä kiinni,miten autoansa hoitaa,ja pesee. - NisteR
..tuli ostettua -92 Nissan Terrano, jossa oli 5 pientä reikää ja siinä ne oli. Tosin etuloksujen kolhuja en tähän laske. Ruostesuojausta ei ole maahantuonnin jälkeistä massausta kummemmin tehty.
On tullut noita -96 väyrysiä ja C-sarjan mersuja nähtyä paljon surkeammassa kunnossa.- Terrano
ja siihen menny nyt n. 2 neliötä peltiä etulokasuojiin ja takaosan lattiaan. Todella surkeita tapauksia. Onneksi runko on ehyt. Sitä ennen oli Mazda pick-up vm. -90, eikä läpiruostumista missään. Tuo "nisani" kun lähtee, niin toista ei tule iänkuuna päivänä.
- fordi ruostuu...
ainkin mun focus 2004 ja mondeo 2003 ruostuu tosi tehokkaasti... alustaa suojaava läpikuultava harmaa pohjamaali tai sinkki hilseilee ja alta paljasuu ruoste. takakontin alunen on kauttaaltaan ruosteessa, mutta ei se mua haittaa koska mondeo vaihtuu tammikuussa tojotaan ja focus uusitaan ensi syksynä. saa seuraava omistaja ruosteita korjailla... aikaisemmissa omistamassani japsi autoissa ei ainakaan ollu tämmösiä ongelmia. ja muutenkin japsit olivat luotettavampia. ei tarvinnu joka viikko huollossa käydä ja ovia takuuseen maaluuttamassa.. mutta onhan euro autoissa paljon paremmat ajo-ominaisuudet, se korvaa paljon...
- Saksalainen pelti muka, hah
Mulla oli -95 Opel aikoinaan (ja oli samalla viimeinen Opel). Tuohan ruostui jo pelkästä sade-ennusteesta. Pahempi kuin japanialaiset.
- Miihkali2
Ajelin tommosella 50 tkm. Hankkiessani oli jo 315tkm lasissa ja koppa kovasti ruosteessa. Pakkelista rakensin uudet lokarit, hitsata ei tarvinnut. Carinasta muuten harvemmin löytyy reikiä pohjasta vaikka olisi näkyvästikin pellit rupiset. Leimasin kaksi kertaa, myin pois. Kaaret oli vielä myydessäkin hyvät kun huolella tein. Minun mielestä japsiautojen heikkous on pellin ohuus ja huoleton pitäminen. Vahvuuksina mainitsisin kauttaaltaan erinomaisen luotettavan tekniikan minkä takia monet yksilöt saavuttavat huomattavan korkean iän. Nyt on jo toinen Carre menossa, tässä on hyvä koppa ja laitoinkin tähän kromikaaret :-)
- kaarinan kuski
Toi on totta että 80-luvulla ainakin tojotan peltien laatu laski. 75-mallinen carina ei ruostunut yhtään vaikka siinä ei ollut kuin maahantuojan suojaus, kun taas 81 carinan lokasuojat alko kukkia 10 vuoden jälkeen, sama homma 84 camryn kanssa.
Noiden jälkeen ei ole ollut tojotaa, joten ei kokemusta nuoremmista.
- ruostuuko koskaan????
ja jos joku löytää,ruostereijän jostain saa ilman viedä. Auto ei olle ollut sokealla papilla saaressa,ajettu 25tkm. Mittarissa 544tkm.
- ongelma johtuu
Varmaakin tämä ruostumisongelmia johtuu joissakin autoissa mm hiilipitoisesti pellistä ja väärästä korikitistä saumoissa ja mahdollisesti virheellisestä korisuunnittelusta. Esim mitä olen kuullut ns BMW Bavaria malleista niin kyseiset mallit olivat kovempia ruostumaan verrattuna tavalliseen BMW:hen koska Bavaria mallissa oli pellit paljon hiilipitoisempia joista ruosteherkkyys johtui.
- satua!
heh...miteh helvetissä ne olis bavaria-malliin laittaneet erilaatuista peltiä? Se erosi vakiosta vain varusteiden osalta. Paskapuhetta.
- että bavariaa tehtiin
satua! kirjoitti:
heh...miteh helvetissä ne olis bavaria-malliin laittaneet erilaatuista peltiä? Se erosi vakiosta vain varusteiden osalta. Paskapuhetta.
Et taida tietää että BMW:n bavaria mallia tehtiin mm espanjassa. Jonka takia autossa on pellit mm enemmän hiilipitoisempia ja sen takia kyseinen BMW bavaria oli kovin arka ruostumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa572235En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321714- 101524
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751519Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1051089
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 20979