Nokiamission meno pahenee

jatkuvasti!

Kattelin tänään nettilähetystä break forth- tilaisuudesta. Yhä arveluttavampaan suuntaan on "herätysliike" liukumassa eikä tunnu kukaan välittävän siellä.

Tosin monet riviuskovista ovat ilmeisesti äänestäneet jaloillaan, tilaisuudessa oli paljon tyhjiä penkkejä.

15

1381

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DoctorT

Kateettomat lupaukset ja petetyt ihmiset=´kuollut "kirkko"

• tuosta voi

sanoa? vähän pelottaa.

• menkö

Beeteliin, älkää etsikö Gilgalia...
      vaan etsikää Herraa niin saatte elää.

• luterilaisen kirkon

Hyväksymällä homoparin siunaamisen. Näen Nokia Mission tulevaisuuden aika valoisana. Samoin uskon, että vapaat suunnat vetävät kristittyjä puoleensa.

• että itsekin harkitsen

luterilaisesta kirkosta eroamista, koska se on ajautunut niin kauas Raamatun totuudesta noissa lausunnoissaan. Paikkakunnallamme ei valitettavasti ole sellaista vapaata seurakuntaa, johon haluaisin liittyä.

• Mikä on sinun salasyntisi- mieti-
        Älkää tuomitko ei Jeesuskaan ajanut ketään luotansa. Siunaus on armoa suojaa rakastavan kätten päällepanoa.

• DoctorT

Kerrohan millä mainitsemasi ihmisiä puoleensa vetävät! Tälläkö hyulvattomilla lupauksilla, siunaksien ja menestyksen takuilla, vai?

Vai sillä, että tuottavat yhä hullumpia ennustelijoita milloin paikkakunnalle milloin Suomelle. Ja yleensä tarjotaan vain siunauksia ja herätyksen aikoja. Näitäkö ihmiset jaksavat vuodesta toiseen kuulla ja todeta, ettei mitään tullutkaan.

Kirkot ja seurat alkavat taas vetää puoleensa, kun ahdistus kasvaa. Ja parannuksen teon tarve syntyy kuolleeseen kristillisyyteen ja muotojumalisuuteen. Sitä ennen hengelliset johtajat ovat paatumuksensa paljastaneet!

• Kirkko ei ole kuollut
        DoctorT kirjoitti:

Kerrohan millä mainitsemasi ihmisiä puoleensa vetävät! Tälläkö hyulvattomilla lupauksilla, siunaksien ja menestyksen takuilla, vai?

Vai sillä, että tuottavat yhä hullumpia ennustelijoita milloin paikkakunnalle milloin Suomelle. Ja yleensä tarjotaan vain siunauksia ja herätyksen aikoja. Näitäkö ihmiset jaksavat vuodesta toiseen kuulla ja todeta, ettei mitään tullutkaan.

Kirkot ja seurat alkavat taas vetää puoleensa, kun ahdistus kasvaa. Ja parannuksen teon tarve syntyy kuolleeseen kristillisyyteen ja muotojumalisuuteen. Sitä ennen hengelliset johtajat ovat paatumuksensa paljastaneet!

Jos sanomme, että kirkko on kuollut, tarkoittaa se sitä, että kirkko olisi joskus ollut elävä. Sitä se ei ole ollut.
        Jumalalla ei ole koskaan ollut kirkkoa. Hänellä on seurakuntansa, Jeesuksen verellä lunastettu ihmisjoukko.

• JÄSENENÄ
        että itsekin harkitsen kirjoitti:

luterilaisesta kirkosta eroamista, koska se on ajautunut niin kauas Raamatun totuudesta noissa lausunnoissaan. Paikkakunnallamme ei valitettavasti ole sellaista vapaata seurakuntaa, johon haluaisin liittyä.

jossakin seurakunnassa, kirkossa ja vastaavassa. Mitäs siitä sitten KÄYTÄNNÖSSÄ seuraa, jollei ole ns. jäsenkirjaa ja -maksua mihinkään.

Itse haluan hoidella kymmenykset eläviin uskoon tulemista auttaviin projekteihin, joista mikään ei ole kirkon hommia ! Olen vielä ev.lut. jäsen ja haluaisin kanssa erota. En vain tiedä, että miten sitten kuollessani asiat hoituvat "oikein", jolloi ole tuo tottunut 'seremoniamestari' siellä taustalla. Ja jo omaistenkin takia, jotka eivät vielä elävästi uskossa. - Vaikuttaako se oikeastaan mihinkään käytännössä täällä ajassa, jollei ole jäsenenä missään? En myöskään kokisi oikeasti mennä uudelleen (aikuis)kasteelle ja sehän on ehtona moniin porukoihin.

Voiskos sitä olla vaan ihan villisti Herran Oma? Järjestöt ja niiden projektit riittävät, lähettäjänä olo on motivoivaa ja iloa tuovaa. Mihin tarviin kirkkoa (noh, en ainakaan) tai jotakin seurakuntaa. Luonteeltanikin olen erakkomainen, joten en kuitenkaan semmoista perhemäistä tunnetta srk:ssa pystyisi kokemaan; on noita jännityksiä.

• voida käyttää Suamenkieltä,miksi?

• vaikka että

enklanti on hengellisemmältä kuulostava kuin härmäläisten kieli...

• tila?

Mission tilaisuuksien kautta tulee viikottain ihmisiä uskoon, tekevät parannusta synneistään ja opiskelevat raamattua ja kristittynä elämistä erilaisissa soluissa ja kerhoissa. Kun mission julistajat kulkevat muilla paikkakunnilla evankelioimassa, ihmisiä on salit täynnä ja heitä tulee uskoon. Ylistys mission tilaisuuksissa on voimakasta ja Jeesusta korottavaa, heillä on uskoontulleille hyvä jälkihoito ja koulutus polulle.

Mission toiminnassa on joitakin ylilyöntejä joita en ymmärrä, mutta pääasiassa se tekee hyvää työtä. Tule ihmeessä mukaan ja avaa silmäsi sinä joka täällä nariset ja etsit vikoja toisista kristityistä. Se ainakaan ei ole raamatun mukaista toimintaa että aina olet hakemassa jostakin seurakunnasta vikoja ja puutoksia. Nyt, lopunaikoina meidän uskovien pitäisi puhaltaa yhteen hiileen ja kertoa evankeliumia, näyttää maailmalle mistä tulee pelastus.

• Raamatun mukaista

Raamattu kehottaa koettelemaan kaiken ja nuhtelemaan veljiä jotka menevät harhaan. Nokia Mission kaltaiset karismaattise liikkeet tunnistaa harhautuneiksi muun muassa juuri siitä, että arvosteluun suhtaudutaan kielteisesti ja vaiennetaan se "yhteyden" nimissä.

Niin sanottu "Jeesusta korottava ylistys" ei useinkaan ole sitä mitä sen sanotaan olevan. Moni sanoo "Herra Herra", mutta ei tee niin kuin sanotaan - ts. ei usko armon riittävän, vaan psyykkaa itseään pyhitykseen.

En sano ettei saisi ylistää - mutta aito ylistys on SEURAUS armon kokemisesta, ei TIE siihen.

• sanonut, ettei mission
        Raamatun mukaista kirjoitti:

Raamattu kehottaa koettelemaan kaiken ja nuhtelemaan veljiä jotka menevät harhaan. Nokia Mission kaltaiset karismaattise liikkeet tunnistaa harhautuneiksi muun muassa juuri siitä, että arvosteluun suhtaudutaan kielteisesti ja vaiennetaan se "yhteyden" nimissä.

Niin sanottu "Jeesusta korottava ylistys" ei useinkaan ole sitä mitä sen sanotaan olevan. Moni sanoo "Herra Herra", mutta ei tee niin kuin sanotaan - ts. ei usko armon riittävän, vaan psyykkaa itseään pyhitykseen.

En sano ettei saisi ylistää - mutta aito ylistys on SEURAUS armon kokemisesta, ei TIE siihen.

toimintaa saisi koetella? Täällä vaan näyttää olevan ihmisiä joiden missiona on puhua pahaa muista, mm Nokia Missiosta. Heille haluan sanoa tuon mitä edellä kirjoitin, että on turha aina arvostella jotain toista seurakuntaa vaan mennä itseensä.

Jokaisessa srk:ssa kuten jokaisessa ihmisessäkin on virheitä. Se ei kuitenkaan tee tyhjäksi sitä hyvää mitä siinä voi olla. Silloin kun saarnataan evankeliumia ja ihmisiä tulee uskoon, pelastuu, ei voida olla kovin huonoilla teillä. Tärkeintä näinä aikoina on sielujen pelastus!

Kun itse ylistän, ylistän siksi, että olen niin täynnä kiitosta Herraa kohtaa kaiskesta siitä hyvästä mitä Hän on elämääni antanut kaiken vaikean keskellä. Miksi ihmeessä kuvittelet, että mission väki ylistää jonkun muun syyn takia?

Jotenkin tuntuu, että monet teistä arvostelijoista ette ole edes olleet mission tilaisuuksissa mukana. Onko sinun arvostelusi ihan omaa arviota vai kerrotko sen mitä olet ehkä jostain lukenut tai kuullut?

Itsekin olin ensin hyvin epäilevä missiota kohtaan, huvitti moni asia enkä tykännyt huutavasta julistuksesta enkä paljon muustakaan. Kun useamman kerran näin ja olin jutuissa mukana, Herra muutti minua. Nyt ei enää tarvitse arvostella muitakaan jotka uskovat eri tavalla. Kaikki olemme menossa samaan taivaaseen vaikka täällä meillä on erilaisia korostuksia. Siunausta jokaiselle Jeesukseen uskovalle.

• paljon ylistystä
        sanonut, ettei mission kirjoitti:

toimintaa saisi koetella? Täällä vaan näyttää olevan ihmisiä joiden missiona on puhua pahaa muista, mm Nokia Missiosta. Heille haluan sanoa tuon mitä edellä kirjoitin, että on turha aina arvostella jotain toista seurakuntaa vaan mennä itseensä.

Jokaisessa srk:ssa kuten jokaisessa ihmisessäkin on virheitä. Se ei kuitenkaan tee tyhjäksi sitä hyvää mitä siinä voi olla. Silloin kun saarnataan evankeliumia ja ihmisiä tulee uskoon, pelastuu, ei voida olla kovin huonoilla teillä. Tärkeintä näinä aikoina on sielujen pelastus!

Kun itse ylistän, ylistän siksi, että olen niin täynnä kiitosta Herraa kohtaa kaiskesta siitä hyvästä mitä Hän on elämääni antanut kaiken vaikean keskellä. Miksi ihmeessä kuvittelet, että mission väki ylistää jonkun muun syyn takia?

Jotenkin tuntuu, että monet teistä arvostelijoista ette ole edes olleet mission tilaisuuksissa mukana. Onko sinun arvostelusi ihan omaa arviota vai kerrotko sen mitä olet ehkä jostain lukenut tai kuullut?

Itsekin olin ensin hyvin epäilevä missiota kohtaan, huvitti moni asia enkä tykännyt huutavasta julistuksesta enkä paljon muustakaan. Kun useamman kerran näin ja olin jutuissa mukana, Herra muutti minua. Nyt ei enää tarvitse arvostella muitakaan jotka uskovat eri tavalla. Kaikki olemme menossa samaan taivaaseen vaikka täällä meillä on erilaisia korostuksia. Siunausta jokaiselle Jeesukseen uskovalle.

joka ei ole Jumalasta, esim oli lespo ryhmä joka veti ylistysta ja on paljon ihmisiä jotka elää samaa sukupuolta olevissa suhteissa ja eivät koe sitä syntinä ja silti ylistävät,kuten homokirkot yms.
        Tuossa nokiamissiossa on paljonkin sanomista esim siellä on sairastunut henkisesti paljon ja kerran eräs sisar varoitti televisiossa siitä että siinä sairastuu paljon ja se sisar oli itse siinä tiimissä mukana sielunhoitajana sa sanoi että se ei ole raitista.
        Lisaäksi ne on kutsuneet vääriä henkilöitä sinne puuhumaan, kuten esim howard brownen yms, jotka ovat kaataneet ihmisiä ja se johtajakin oli maannut maassa sen väärän voitelun alla
        Jumala vaatii raitista elämää, johon ei kuulu haureus eikä mikään synti, sillä uskova ei voi elää synnissä, eikä synti peri Jumalan valtakuntaa, toki kaikki tekevät sellaisia tahattomia syntejä, jotka saa anteeksi, mutta raamattu varoittaa tahallaan tehdyista synneistä ja varsinkin niissä elämistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5640
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2477
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      269
      1812
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1707
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1546
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      24
      1464
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1291
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      334
      1260
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      343
      1242
    10. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1235
    Aihe