Miksi?

ihmetellen

Moi, jonkun aikaa olen mietiskellyt ja nyt on pakko kysyä, että minkä takia joidenkin ihmisten on pakko kirjoittaa esim. nyt tänne, tai muuten vain vouhottaa, että eivät syö lihaa yms. Miksi siitä pitää tehdä niin suuri numero?

Kunnioitan ihmistä joka ei syö lihaa, en siksi ettei hän syö sitä, vaan ihmisenä.

Miksi siis tämä touhotus että en syö lihaa pitää väkisin tuoda muiden tietoon, tavalla tai toisella. Lihan syönti tuskin sillä maailmasta loppuu, enkä kyllä itsekkään ajatellut sitä lopettaa. Tuo suuren numeron tekeminen nyt vain tuntuu lapselliselta.

En väitä että oikeassa tai väärässä olisin, toivottavasti nyt kukaan ei siis hermostu.

8

387

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En oikein ymmärrä viestisi pointtia.

Usein kasvisravinnon valinnassa on perusteena eläinsuojelulliset/oikeudelliset lähtökohdat, joten miksei sitä voisi mainita eläinsuojelufoorumilla.
      Mutta ei täällä useinkaan törmää kuvailemasi kaltaiseen "vuohutukseen", eri asia on jos kasvissyönti/eläinetiikka otetaan erikseen puheeksi, OE-foorumilla sen sijaan tämä on hyvinkin tuttua.

Oikeastaan on juuri päinvastoin, eli, että täällä käyvät pitämässä meteliä liharavinnon käyttäjät>>katse peiliin!:)

• Ihmetellen

Niin, olisihan se hyvä kun tuo rajoittuisi yhdelle foorumille, mutta ei.

Olenko jossain kohtaa kirjoitustani tuonut esille jotain "fanaattista lihansyöjä" kantaani? Ehkä minun pitäisi artikuloida itseäni selvemmin. Omasta mielestäni kysyin lähinnä miksi omaa aatettaan täytyy koko ajan tuoda ilmi ja pönkittää? En voi sanoa kuin itseni puolesta mutta kyllähän tuo aina rasittaa. Esimerkkinä nyt ihmiset jotka möyhäävät omasta uskonnostaan ihmisille joita se ei kiinnosta.

En itse ainakaan arvostele ihmistä sen mukaan mihin hän uskoo tai mitä hän syö, mutta useampaan otteeseen olen kuullut/nähnyt jonkun haukkuvan, tai syyllistävän ihmistä joka popsii burgeria. Totta kai kasviksia tulee syödä kohtuu paljon, mutta kaikkea sopivasti.

• Ihmetellen kirjoitti:

Niin, olisihan se hyvä kun tuo rajoittuisi yhdelle foorumille, mutta ei.

Olenko jossain kohtaa kirjoitustani tuonut esille jotain "fanaattista lihansyöjä" kantaani? Ehkä minun pitäisi artikuloida itseäni selvemmin. Omasta mielestäni kysyin lähinnä miksi omaa aatettaan täytyy koko ajan tuoda ilmi ja pönkittää? En voi sanoa kuin itseni puolesta mutta kyllähän tuo aina rasittaa. Esimerkkinä nyt ihmiset jotka möyhäävät omasta uskonnostaan ihmisille joita se ei kiinnosta.

En itse ainakaan arvostele ihmistä sen mukaan mihin hän uskoo tai mitä hän syö, mutta useampaan otteeseen olen kuullut/nähnyt jonkun haukkuvan, tai syyllistävän ihmistä joka popsii burgeria. Totta kai kasviksia tulee syödä kohtuu paljon, mutta kaikkea sopivasti.

Niin, kysyit aloituksessasi miksi kasvissyönnistä on pakko tehdä niin suuri numero?
        Tuohon on vaikea vastata mitenkään sua tyydyttävällä tavalla jos et välitä eläimistä, luonnosta ym.

Mutta pähkinänkuoressa sen puolesta taistelee/vouhkaa josta välittää.

Itsekään en aseta ihmisiä paremmuusjärjestykseen ruokavalion, tai muunkaan perustella, mutta arvostella saa ja täytyy, muuten maailma ei "muutu".

• Ihmetellen
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

Niin, kysyit aloituksessasi miksi kasvissyönnistä on pakko tehdä niin suuri numero?
        Tuohon on vaikea vastata mitenkään sua tyydyttävällä tavalla jos et välitä eläimistä, luonnosta ym.

Itsekään en aseta ihmisiä paremmuusjärjestykseen ruokavalion, tai muunkaan perustella, mutta arvostella saa ja täytyy, muuten maailma ei "muutu".

Oletko oikeasti aikuinen? Onko töitä?

Sori mutta pakko kysyä..

• pitäisi
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

muuttua sinun edustamasi uskonnon suuntaan? oletko muita kuin omaa uskontoasi edustavia ihmisiä kohtaan suvaitsematon kun puhutaan eri ajatusmalleista suhteessa elämään?

Miksi ei sitten toiseen suuntaan? teho karjankasvatus on kätevää ja takaa ravinnon myös tulevaisuudessa, eli lisää tehotiloja ja tehokkuutta niin ihmiskunta elää jatkossakin hyvällä liha ravinnolla.

Edellinen ajatus on yhtä perusteltua kuin kasvis syönti.

• ihmetellen
        pitäisi kirjoitti:

muuttua sinun edustamasi uskonnon suuntaan? oletko muita kuin omaa uskontoasi edustavia ihmisiä kohtaan suvaitsematon kun puhutaan eri ajatusmalleista suhteessa elämään?

Miksi ei sitten toiseen suuntaan? teho karjankasvatus on kätevää ja takaa ravinnon myös tulevaisuudessa, eli lisää tehotiloja ja tehokkuutta niin ihmiskunta elää jatkossakin hyvällä liha ravinnolla.

Siis omasta mielestäni kaikki uskonnot ovat turhaa ja vain lisäävät ongelmia.

Ei minulla ole mitään yhtäkään uskontoa vastaan kunhan niitden arvojakaan ei minulle tuputeta. Ja sama pätee tuohon vihannespolitiikkaan.

• ei tänä päivänä
        pitäisi kirjoitti:

ole mitään järkevää oikeutusta. Siitä syystä on hyvinkin fiksua puoltaa kasvissyöntiä. Jos oikeasti alat vertailemaan vaikkapa tehokarjankasvatuksen ja ruokakasvien tuotannon ympäristövaikutuksia koko niiden valmistuksen ja kulutuksen elinkaaren ajalta, kyllä kasvit vetää sen järkevämmän vaihtoehdon korren. Ja lisäksi eettisyys on paikallaan.

Ja kyllähän sitä ihminen, joka vilpittömästi uskoo olevansa oikeassa, tapaa omaa mielipidettänsä pyrkiä levittämään. Onko se aina oikein? Ei välttämättä. Mutta kasvissyöjillä on onneksi mahdollista hakea tukea kannalleen esimerkiksi puolueettomien insinöörien ym. suunnittelemien elinkaarianalyysityökalujen laskelmista.

Kaiken lisäksi ihmiskunta ei osaa edes syödä "hyvää" lihaa, vaan jauhelihaa, kinkkusuikaletta, nakkia ja muuta paskaa, joiden ravintoarvo on huonompi, mitä täytekakkupohjan.

• vaikka
        ei tänä päivänä kirjoitti:

ole mitään järkevää oikeutusta. Siitä syystä on hyvinkin fiksua puoltaa kasvissyöntiä. Jos oikeasti alat vertailemaan vaikkapa tehokarjankasvatuksen ja ruokakasvien tuotannon ympäristövaikutuksia koko niiden valmistuksen ja kulutuksen elinkaaren ajalta, kyllä kasvit vetää sen järkevämmän vaihtoehdon korren. Ja lisäksi eettisyys on paikallaan.

Ja kyllähän sitä ihminen, joka vilpittömästi uskoo olevansa oikeassa, tapaa omaa mielipidettänsä pyrkiä levittämään. Onko se aina oikein? Ei välttämättä. Mutta kasvissyöjillä on onneksi mahdollista hakea tukea kannalleen esimerkiksi puolueettomien insinöörien ym. suunnittelemien elinkaarianalyysityökalujen laskelmista.

Kaiken lisäksi ihmiskunta ei osaa edes syödä "hyvää" lihaa, vaan jauhelihaa, kinkkusuikaletta, nakkia ja muuta paskaa, joiden ravintoarvo on huonompi, mitä täytekakkupohjan.

paskaa mutta pidä se omana tietonasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2234
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      25
      1813
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1445
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1274
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1259
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      874
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe