Osaako joku neuvoa hieman piirustusten kanssa?
Mitä tarkoittaa yhdistetty leikkaus tai yleinen leikkaus piirustuksissa. Esimerkiksi yläpoja ja ulkopohja yhtenä leikkauksena ja kellarin seinä ja perustus yhdistettynä leikkauksena.
piirustukset
4
980
Vastaukset
- klmnop
Mihin tuota tarvitset?
Jos opiskelet alaa, käy oppitunneilla.
Jos aiot muutoin tehdä itse rakennuslupapiirustuksia, lopeta ajoissa.
Tarvitset kuitenkin asiantuntija-apua. - Rauno Kangas
....termit vaikuttivat harvemmin käytetyiltä.
Aika usein olen yleisleikkauksesta kuullut puhuttavan - ja se tarkottaisi: ei kovin yksityiskohtainen leikkaus talon rakenteista, sellainen, jossa näkyy perustus-, alapohja-, seinä-, yläpohja ja kattorakenteet kertamulkaisulla. Yleensä esim. rakennuslupakuviin piirretään 1:50 leikkaus koko talosta ja oheen liitetään selosteet rakenteista u-arvoineen, eikä sen jälkeen erillistä yleisleikkausta rakenteista tarvita. Joskus taas viranomaiset tahtoo erillisen yleisleikkauksen 1:20 mistä siitäkään ei vielä ihan tarkkaans aa yksityiskohdista selvää.
Esimerkki: http://www.premiart.fi/tuote/index.htm
Jos olet jotain talopakettia ostattelemassa, tuollaiset kuvat löytynevät aineistostasi.- Pikku muokkaus
Utv n vaihtaisin 23mm : n ja tuulensuojaksi 25mm runkojellona. Ja muovi tuohon 50mm alle ehkä ?
- yleisleikkausta
Semmosia on brosareissa ja yhdistetty leikkaus voi olla eri alojen rakenteet ja laittet samassa. Yl. ottaen on poikki- ja pituusleikkaukset (ml. nousu- tai pystykaaviot ym.). Alalla on viranomaisten käyttämien termien lisäksi lukuisasti myyjien kehittämiä ja heidän omia juttujaan koskevia sananparsia. Yhdistetty leikkaus on lujuusopin käsitteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682590
- 622542
- 681752
- 241567
- 201490
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91430- 151352
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81157- 251076