Kuinka pitkän matkan Siilin kestää olla autossa

Piilosiilo.

Olen harkinnut siilin ottamista jo aika kauon ja olen sellaisen päättänyt hankkia ... Kasvattajalta...
Asun kempeleessä oulunseudulla ja lähin kasvattaja asuu rovaniemellä ja se on tauolla . Toisiks lähin kasvattaja/kasvattajat asuu kuopiossa. Kuinka pitkän matkan siili voi olla autossa ...

Toinen ongelma on , että siili nukkuu päivällä ....
että pitääkö se ruokkia Illalla/Yöllä vai annanko sille ympäri vuörokauden ruokaa ????

Toivottavasti en vaivaa

5

1799

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piilosiilo.

Unohtu kysyä Että tietääkö kukaan tässä lähellä ketään kasvattajaa????
      mopsihot95@hotmail.com

• pitkänkin matkan

siilejä tuodaan Suomeen Usasta asti, ne kestää kyllä autoilla vaik hesasta rovaniemellekin. Meillä siilit aina nukkuu autossa. Hyvä kuljetuslaatikko lämmintä fleeceä sinne..

Ruokkia voi esim 20-24 välillä, kerran päivässä. jos ruokaa antaa koko ajan siili lihoo. Paljon hyönteisiä jauhelihaa pari lusikallista... Vettä pitää aina olla kupissa-

www.suomensiiliyhdistys.fi --> keskustelupalsta

• siili on sitkeä

Siili kestää kyllä hyvin kuljetusta autossa useita satoja kilometrejä. Parhaiten onnistuu päivällä kun siili silloin nukkuu koko ajan.
      Olen kahden siilin kanssa kulkenut Helsingistä pohjoiseen päin noin 600 km ja hyvin on mennyt.
      Yleensä siilille annetaan ruokaa vain illalla. Poikasille kyllä voidaan antaa aamulla toisen kerran.
      Kempele on muuten ihan kiva paikka, olen kerran käynyt siellä.

• Sri Lankaan

Tyttäreni meni Sri Lankaan opiskelemaan ja vein perässä hänen siilinsä. Abu Dabhissa siili joutui vielä menemään ruumaan, kun arabit eivät huolineet sitä matkustamoon. Matka meni hyvin ja siiili voi hyvin. On asunut nyt Sri Lankassa toista vuotta. Sille annetaan vain yksi ateria illalla.

• siilisti

Heippa! Suolahden siilit on lähimpänä (itsekin oulusta), sieltä myös me haettiin siili :) oletko piakoin hankkimassa siiliä? itse olen oulun seudun siilisteissä, joka on suomen siiliyhdistyksen alajaos. me pidetään muuten haukun paikassa oulussa siiliesittely 18.10. klo 10-14, jos kiinnostaa tulla katsomaan siilejä, niin tervetuloa! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1518
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe