Happamuuden

poisto?

Onko mitään mahdollisuutta vähentää viinistä sen käydessä happamuutta?
Voiko lisätä jotain emäksistä ainetta?
Maha ei kestä hapokasta viiniä!

6

1068

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eli kalkkia

saa alan myymälöistä.

• viinistä, niin

älä anna käydä loppuun asti; lopeta käyminen noin2-3 kuplaa minuutissa ja tai sitten jälkimakeuta, eli lisäät viiniin sokeria sen ollessa muuten valmista.

• mielellään ottaisin

vinkkejä minäkin.

• Se auttaa määrittelemään ma...

ominaispainomittari näyttää sopivan asteen. On se ohje siitä valmispakkauksesta tai sitten marjojen käymispakkauksesta.
        Jos oikein muistan, niin yleisin kotiviinin suosittu makeusaste on 15 ominaispainomittarilla mitattuna VALMIINA. Se pätee todellakin. Se maistuu aina kaikille eri aineiksilla, olipa kuivapakattu, pakastettu tai tuore.Ominaispainomittari todella on avuksi, vaikka oma suun maku on. Jos joku tykkää kuivana viiniä, niin kannattaa pullottaa ensimmäistä pari pulloa sellaisenaa, ja sitten vasta makeuttaa vaikkapa 5 sokeriliuoksella ja siirtyä lisää sitten makeuttamaan lopulta 15 . On koettu ja maistettu, todella makuasia eri ihmisillä. Toinen kuivana ja taas toinen puolimakeana tai sitten makeana.

• em. nick
        Se auttaa määrittelemään ma... kirjoitti:

ominaispainomittari näyttää sopivan asteen. On se ohje siitä valmispakkauksesta tai sitten marjojen käymispakkauksesta.
        Jos oikein muistan, niin yleisin kotiviinin suosittu makeusaste on 15 ominaispainomittarilla mitattuna VALMIINA. Se pätee todellakin. Se maistuu aina kaikille eri aineiksilla, olipa kuivapakattu, pakastettu tai tuore.Ominaispainomittari todella on avuksi, vaikka oma suun maku on. Jos joku tykkää kuivana viiniä, niin kannattaa pullottaa ensimmäistä pari pulloa sellaisenaa, ja sitten vasta makeuttaa vaikkapa 5 sokeriliuoksella ja siirtyä lisää sitten makeuttamaan lopulta 15 . On koettu ja maistettu, todella makuasia eri ihmisillä. Toinen kuivana ja taas toinen puolimakeana tai sitten makeana.

Kannattaa hankkia apteekista tai vastaavasta, mistä saa liitua tai kalkkia. Jos tarkoitat raparperista tehtyyn kotiviiniin. Itse en ole kokeillut, olin vaan lukenut jostain.

• ovat eri asioita
        em. nick kirjoitti:

Kannattaa hankkia apteekista tai vastaavasta, mistä saa liitua tai kalkkia. Jos tarkoitat raparperista tehtyyn kotiviiniin. Itse en ole kokeillut, olin vaan lukenut jostain.

vaikka molemmat vatsaa korventavatkin. Kuivuus poistuu sokerilla - en ole koskaan tarvinnut ominaispainomittaria; ihmisille myydään kaikkea turhaa; jos ei suu maista makea/kuiva astetta niin sitten tietty täytyy moinen hankkia.

Olen kokeillut hapokkuuteeneen kalkkia, ns. viiniliitua, ihan tavallista valkoviiniä tehdessäni - ehkä se hieman auttoi. Samalla jätin sitruunahaposta puolet pois; kyllä seon mielestäni pehmentänyt makua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe