oon saanu tietää et bambist o tehty 2 dubbaust
uudes se bambin "tyttöystävä" on joku faline,
nii oliks se vanhassa minna? ei voi enää muistaa
BAMBI
8
1766
Vastaukset
- NoJopas
Bambiin on tehty kaksi suomidubbausta. Vanhemmassa Faline on vaihdettu Minnaksi ja Thumper ei ole Rumpali vaan Kalle Kaniini.
Uudessa suomennoksessa hahmojen nimet menevät enemmän alkuperäisten mukaan, eli Faline on suomenkielisessäkin versiossa Faline ja Thumper on Rumpali.
Mistä versiosta sitten kukakin tykkää enemmän on makuasia.
Bambi on niitä harvoja klassikoita jotka itse katson alkuperäisellä ääniraidalla.- kerrotko sitten vielä
Itselläni on se minna, kalle kaniini versio, jonka muuten katsoin ihan äsken :) Mä en oo ikinä kuullutkaan siitä toisesta versiosta, että minä vuonna oikeestaan ne molemmat versiot on dubattu ja onko se bambi 2 joku jatko versio ykköselle?
- NoJopas
kerrotko sitten vielä kirjoitti:
Itselläni on se minna, kalle kaniini versio, jonka muuten katsoin ihan äsken :) Mä en oo ikinä kuullutkaan siitä toisesta versiosta, että minä vuonna oikeestaan ne molemmat versiot on dubattu ja onko se bambi 2 joku jatko versio ykköselle?
Vanhan dubbauksen tekemisestä en osaa sanoa mitään varmaa. Oisko se jostain 80-luvun alusta?
Uusi dubbaus on mun ymmärtääkseni tehty Bambin juhlajulkaisu dvd:lle joka ilmestyi kauppoihin Helmikuussa 2005.
Uudessa dubbauksessa roolit ovat:
Bambi Miika Vintturi
Bambi aikuisena Samuel Harjanne
Rumpali Akira Takaki
Rumpali aikuisena Jon-Jon Geitel
Kukka Henri Piispanen
Kukka aikuisena Aksu Palmen
Feline Rebekka Holi
Feline aikuisena Saara Lehtonen
Bambin äiti Sari Moilanen
Metsän Ruhtinas Markus Bäckman
Pöllövaari Jyrki Kovaleff
Rumpalin äiti Satu Nipuli
Muut Ulla Renko, Leena Liimatainen, Teuvo Matala
Laulut:
Rakkauden laulu: Tomi Metsäketo Kuoro
Sadepisarat & Kevätlaulu: Markus Bäckman, Päivi Hilska, Matti Holi, Pekka Kuorikoski, Leena Liimatainen, Ulla Renko, Tommi Varis, Inna Vintturi
Sen lauluksi loin: Hannu Lehtonen, Leena Liimatainen Kuoro
Bambi 2 on ilmestynyt 2006 ja sen tapahtumat sijoittuvat alkuperäisen Bambi elokuvan keskivaiheille, Bambin äidin kuoleman ja aikuistumisen välille.
(itseäni tuo jatko-osa ei kiinnosta paskan vertaa, siinä ei tunnu mainosten ja pätkien perusteella olevan jäljellä tippaakaan alkuperäisen elokuvan hohdosta, ja sen käsikirjoitusvaiheessa on kai unohdettu että Bambi perustuu Felix Saltenin kirjaan) - kiitti
NoJopas kirjoitti:
Vanhan dubbauksen tekemisestä en osaa sanoa mitään varmaa. Oisko se jostain 80-luvun alusta?
Uusi dubbaus on mun ymmärtääkseni tehty Bambin juhlajulkaisu dvd:lle joka ilmestyi kauppoihin Helmikuussa 2005.
Bambi Miika Vintturi
Rumpali Akira Takaki
Kukka Henri Piispanen
Feline Rebekka Holi
Laulut:
Sadepisarat & Kevätlaulu: Markus Bäckman, Päivi Hilska, Matti Holi, Pekka Kuorikoski, Leena Liimatainen, Ulla Renko, Tommi Varis, Inna Vintturi
Bambi 2 on ilmestynyt 2006 ja sen tapahtumat sijoittuvat alkuperäisen Bambi elokuvan keskivaiheille, Bambin äidin kuoleman ja aikuistumisen välille.
(itseäni tuo jatko-osa ei kiinnosta paskan vertaa, siinä ei tunnu mainosten ja pätkien perusteella olevan jäljellä tippaakaan alkuperäisen elokuvan hohdosta, ja sen käsikirjoitusvaiheessa on kai unohdettu että Bambi perustuu Felix Saltenin kirjaan)Okei, thanks. Tiedät aikas paljon disney elokuvista
- NoJopas
kiitti kirjoitti:
Okei, thanks. Tiedät aikas paljon disney elokuvista
Jonkin verran on tietoa karttunut, mutta vuosilukuja piti kyllä googlettamalla lunttia. :)
Ja nimilistaakaan en sentään ulkoa muista, vaan kävin kopsaamassa sen yhdestä vanhasta kirjoituksestani. www.taikalinna.net - Hoi
Miten on mahdollista, että minä olen nähnyt Bambin joskus videolta, joka on ostettu ehkäpä '90-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa niin, että Rumpali on Rumpali ja Minna Faline/Minna on Minna o.O Äitinikin muistaa tämän niin.
- fan
NoJopas kirjoitti:
Bambi Miika Vintturi
Rumpali Akira Takaki
Kukka Henri Piispanen
Feline Rebekka Holi
Laulut:
(itseäni tuo jatko-osa ei kiinnosta paskan vertaa, siinä ei tunnu mainosten ja pätkien perusteella olevan jäljellä tippaakaan alkuperäisen elokuvan hohdosta, ja sen käsikirjoitusvaiheessa on kai unohdettu että Bambi perustuu Felix Saltenin kirjaan)Teuvo Matala käänsi Bambi kakkosen, lauluineen.
- fan
fan kirjoitti:
Teuvo Matala käänsi Bambi kakkosen, lauluineen.
siis Bambin uudelleenkäännöksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717