BAMBI

minänääänä

oon saanu tietää et bambist o tehty 2 dubbaust
uudes se bambin "tyttöystävä" on joku faline,
nii oliks se vanhassa minna? ei voi enää muistaa

8

1766

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoJopas

Bambiin on tehty kaksi suomidubbausta. Vanhemmassa Faline on vaihdettu Minnaksi ja Thumper ei ole Rumpali vaan Kalle Kaniini.

Uudessa suomennoksessa hahmojen nimet menevät enemmän alkuperäisten mukaan, eli Faline on suomenkielisessäkin versiossa Faline ja Thumper on Rumpali.

Mistä versiosta sitten kukakin tykkää enemmän on makuasia.

Bambi on niitä harvoja klassikoita jotka itse katson alkuperäisellä ääniraidalla.

• kerrotko sitten vielä

Itselläni on se minna, kalle kaniini versio, jonka muuten katsoin ihan äsken :) Mä en oo ikinä kuullutkaan siitä toisesta versiosta, että minä vuonna oikeestaan ne molemmat versiot on dubattu ja onko se bambi 2 joku jatko versio ykköselle?

• NoJopas
        kerrotko sitten vielä kirjoitti:

Itselläni on se minna, kalle kaniini versio, jonka muuten katsoin ihan äsken :) Mä en oo ikinä kuullutkaan siitä toisesta versiosta, että minä vuonna oikeestaan ne molemmat versiot on dubattu ja onko se bambi 2 joku jatko versio ykköselle?

Vanhan dubbauksen tekemisestä en osaa sanoa mitään varmaa. Oisko se jostain 80-luvun alusta?

Uusi dubbaus on mun ymmärtääkseni tehty Bambin juhlajulkaisu dvd:lle joka ilmestyi kauppoihin Helmikuussa 2005.

Uudessa dubbauksessa roolit ovat:
        Bambi Miika Vintturi
        Bambi aikuisena Samuel Harjanne
        Rumpali Akira Takaki
        Rumpali aikuisena Jon-Jon Geitel
        Kukka Henri Piispanen
        Kukka aikuisena Aksu Palmen
        Feline Rebekka Holi
        Feline aikuisena Saara Lehtonen
        Bambin äiti Sari Moilanen
        Metsän Ruhtinas Markus Bäckman
        Pöllövaari Jyrki Kovaleff
        Rumpalin äiti Satu Nipuli
        Muut Ulla Renko, Leena Liimatainen, Teuvo Matala
        Laulut:
        Rakkauden laulu: Tomi Metsäketo Kuoro
        Sadepisarat & Kevätlaulu: Markus Bäckman, Päivi Hilska, Matti Holi, Pekka Kuorikoski, Leena Liimatainen, Ulla Renko, Tommi Varis, Inna Vintturi
        Sen lauluksi loin: Hannu Lehtonen, Leena Liimatainen Kuoro

Bambi 2 on ilmestynyt 2006 ja sen tapahtumat sijoittuvat alkuperäisen Bambi elokuvan keskivaiheille, Bambin äidin kuoleman ja aikuistumisen välille.

(itseäni tuo jatko-osa ei kiinnosta paskan vertaa, siinä ei tunnu mainosten ja pätkien perusteella olevan jäljellä tippaakaan alkuperäisen elokuvan hohdosta, ja sen käsikirjoitusvaiheessa on kai unohdettu että Bambi perustuu Felix Saltenin kirjaan)

• kiitti
        NoJopas kirjoitti:

Vanhan dubbauksen tekemisestä en osaa sanoa mitään varmaa. Oisko se jostain 80-luvun alusta?

Uusi dubbaus on mun ymmärtääkseni tehty Bambin juhlajulkaisu dvd:lle joka ilmestyi kauppoihin Helmikuussa 2005.

Bambi Miika Vintturi
        Rumpali Akira Takaki
        Kukka Henri Piispanen
        Feline Rebekka Holi
        Laulut:
        Sadepisarat & Kevätlaulu: Markus Bäckman, Päivi Hilska, Matti Holi, Pekka Kuorikoski, Leena Liimatainen, Ulla Renko, Tommi Varis, Inna Vintturi

Bambi 2 on ilmestynyt 2006 ja sen tapahtumat sijoittuvat alkuperäisen Bambi elokuvan keskivaiheille, Bambin äidin kuoleman ja aikuistumisen välille.

(itseäni tuo jatko-osa ei kiinnosta paskan vertaa, siinä ei tunnu mainosten ja pätkien perusteella olevan jäljellä tippaakaan alkuperäisen elokuvan hohdosta, ja sen käsikirjoitusvaiheessa on kai unohdettu että Bambi perustuu Felix Saltenin kirjaan)

Okei, thanks. Tiedät aikas paljon disney elokuvista

• NoJopas
        kiitti kirjoitti:

Okei, thanks. Tiedät aikas paljon disney elokuvista

Jonkin verran on tietoa karttunut, mutta vuosilukuja piti kyllä googlettamalla lunttia. :)

Ja nimilistaakaan en sentään ulkoa muista, vaan kävin kopsaamassa sen yhdestä vanhasta kirjoituksestani. www.taikalinna.net

• Hoi

Miten on mahdollista, että minä olen nähnyt Bambin joskus videolta, joka on ostettu ehkäpä '90-luvun lopussa tai 2000-luvun alussa niin, että Rumpali on Rumpali ja Minna Faline/Minna on Minna o.O Äitinikin muistaa tämän niin.

• fan
        NoJopas kirjoitti:

Bambi Miika Vintturi
        Rumpali Akira Takaki
        Kukka Henri Piispanen
        Feline Rebekka Holi
        Laulut:

Teuvo Matala käänsi Bambi kakkosen, lauluineen.

• fan
        fan kirjoitti:

Teuvo Matala käänsi Bambi kakkosen, lauluineen.

siis Bambin uudelleenkäännöksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4835
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      490
      1498
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      840
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe