Pojalla kanamuna-allergia ja neuvolassa sitten pyysin, että saisiko kananmunattomana. Täti sanoi, että niitä ei anneta kun teho on niin pieni verrattuna ihan tavalliseen. Influenssarokotettakaan ei anneta.
Tavallisen saisi neuvolassa silloin kun neuvolalääkäri on paikalla, että saa sitten tarvittaessa apua. Mieluiten kuitenkin ihan sairaalassa annettaisi, että on sitten kortisonit lähellä(poika turpoaa jos saa kananmunaa).
Siis onko joku saanut kananmunatomana? Tehosiko(siis oliko hyvä)?
Pitäisikö minun oikeasti altistaa poikani ja antaa lääkäreiden "leikkiä" poikani hengellä?
MPR kananmunattomana
6
864
Vastaukset
- J.a.n.e
munatonta rokotetta enää varmaankaan valmisteta (näin ainakin mulle sanottiin), just sen takia, että on todettu tehottomaksi. Ihan sama sitten olla ilman koko rokotetta, mun mielestä.
Eihän kukaan voi sulle kertoa, miten on tehonnut, kun noita mpr:n sisältämiä tauteja ei oikeastaan esiinny suomessa.
Ainakaan meillä ei anneta rokotetta sairaalassa, vaan ensin käydään kananmuna-altistuksessa sairaalassa, neuvolan lääkärin lähetteellä ja sitten se pistetään neuvolassa, lääkärin valvonnassa (jos ei limakalvo ym. reaktiota altistuksessa).
Altistus tapahtuu hyvin varovaisin askelin, ensin sivellään munaa iholle, sitte huulelle ja viimeiseksi suuhun. Kaikki tapahtuu ammattilaisten läsnäollessa (en itse ainakaan pelännyt siellä lapseni hengen puolesta).
Meille tuli huulelle laitettaessa limakalvoturvotukset, joten altistus päättyi siihen ja mpr jätettiin rokottamatta kokonaan. - äitipöllö
Nykyisessä MPR-rokotteessa ei ole kananmunaa vaan kanan alkioita. Eli kaikki kananmuna-allergikot eivät sille reagoi. Mutta varsinkin jos lapsi on allerginen myös kanan lihalle, kannattaa olla varovainen.
Meidän poika on lievästi allerginen kananmunalle, ja ei ollenkaan allerginen kanan lihalle. Hänelle MPR pistettiin sairaalassa. Ensin tehtiin prick allergiatesti rokoteaineella, ja kun siitä tuli negatiivinen tulos, uskallettiin rokotus pistää. Jotain normaaleja rokotusoireita tuli lievänä, mutta mitään muuta siitä ei tullut. Pari viikkoa pidettiin rokotuksen jälkeen taukoa, että mitään uusia ruokia ei kokeiltu.
Influenssarokotetta ei edes harkittu, koska siinä tietääkseni on ihan ehtaa kananmunaa.
Suosittelen tiellekin tuota, että ensin tehdään se allergiatesti rokotteella ja sen perusteella annatte lääkärin päättää pistetäänkö se vai ei. - ...
Meillä iho-oireinen kananmuna allergia ja meille mpr laitettiin neuvolassa koska allergologin mielestä ei estettä ollut. Siitä tuli hetkelleinen ihoreaktio, mutta selvittiin normalilla allergialääkkeellä.
- lisää
Miksi ette lykkää MPR-rokotteen antamista? Kananmuna-allergia helpottuu iän myötä. Jos rokotatte vasta vuoden tai kahden päästä, voi tilanne olla jo hivenen helpottunut. Eivät kaikki anna rokotteita rokotusohjelman mukaisesti. Se on hyvin viitteellinen. Esim. ulkomailla paljon asuvat rokotuttavat lapsensa silloin kun Suomessa käyvät.
- ----
lisää kirjoitti:
Miksi ette lykkää MPR-rokotteen antamista? Kananmuna-allergia helpottuu iän myötä. Jos rokotatte vasta vuoden tai kahden päästä, voi tilanne olla jo hivenen helpottunut. Eivät kaikki anna rokotteita rokotusohjelman mukaisesti. Se on hyvin viitteellinen. Esim. ulkomailla paljon asuvat rokotuttavat lapsensa silloin kun Suomessa käyvät.
"Kananmuna-allergia helpottuu iän myötä."
Ei välttämättä, mutta kananmuna-allergia, kuten muutkin allergiat, YLEENSÄ helpottuu iän myötä.
- mpr.ää
..eli pistettiin vasta 2v. Normaali mpr reaktio tulii, eli viikon päästä ihttumaa ja kuume muuta ei. Kyllä se mun mielestä kannattaa pistää,tuhkarokko yleistyy suomessa kun maahanmuuttajia ja nämä rokotus vastaiset lisääntyvät. Meidän tyttö on tosi allerginen munalle, mutta mpr rokote ei sinälläsnsä sisällä kananmunaa, sen kasvatusalustassa on käytetty kananmunan jotain valkuaisosaa joten itse rokotteessa kaknmunana määrä on todella vähäinen mikäli ollenkaaan...dont worry.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738