Keitetyt perunat

hylättykokki

Kun keität perunoita vedessä. laita alkuvaiheessa suolaa ja valkosipulisuolaa tai valkosipulijauhetta sekaan semmonen "ehdottava hyppysellinen" kahteen litraan vettä.

Ei tää minun keksintö ole, enkä mistään ole lukenut. Kokeilin vain pienissä poroissa, ja jäi hyvä maku.

4

3777

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sillä valkosipulin

Ominaisuuksiin kuuluu pieninä määrinä varsinaisen ruoka-aineen maun korostaminen.
      Jokainen voi kokeilla sitä tuon perunan keiton tai vielä paremmin vaalean sienikastikkeen teossa.
      Sienikastikkeeseenkin vain ripaus, kuitenkin mieluimmin tuoretta valkosipulimurskaa.

• voiko kuullotettua

sipulia olla koskaan liikaa? Aina itse laitan vähän yli ohjeen. Melko reippaasti käytän kasviöljyä. Pannulla se kasa kuitenkin pienenee. Mielestäni ei saa ruskistaa, vain "pehmentää". Silloin sipuli antaa lievän pistävää makeutta, kypsennysasteen lisääntyessä pehmenee.

Sipulin kuullotuksessa on oltava valppaana, no tietysti riippuen paistolämpötilasta.

Ja, aina mustaa pippuria. Vai, olenko yksimakuinen? :*)

• sipulia paistaessasi
        voiko kuullotettua kirjoitti:

sipulia olla koskaan liikaa? Aina itse laitan vähän yli ohjeen. Melko reippaasti käytän kasviöljyä. Pannulla se kasa kuitenkin pienenee. Mielestäni ei saa ruskistaa, vain "pehmentää". Silloin sipuli antaa lievän pistävää makeutta, kypsennysasteen lisääntyessä pehmenee.

Sipulin kuullotuksessa on oltava valppaana, no tietysti riippuen paistolämpötilasta.

Ja, aina mustaa pippuria. Vai, olenko yksimakuinen? :*)

Pannulle ripaus sokeria sipulin joukkoon, meinaan maku paranee huomattavasti.

• sitte perunoista
        sipulia paistaessasi kirjoitti:

Pannulle ripaus sokeria sipulin joukkoon, meinaan maku paranee huomattavasti.

sipuliin. Joku tv-kokki joskus neuvoi: aina sipuli kuivalle kuumalle pannulle, sitten vasta lisätään voita. Näin olen tehnyt ja myös ripaus sokeria antaa makosen maun, eli se rikkikitkeryys häipyy siinä.
        Raakaa sipulia en suostu syömään, pitää olla freesattua.
        Perunoista en oikeen välitä keitettyinä enkä paistettuina, turha ruoka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2912
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1498
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe