Kummitodistusko?

joppuli

Moi! Olemme mieheni kanssa ateisteja, eikä tulevalle lapselle järjestetä ristiäisiä vaan nimijuhlat. Sylikummin olemme jo valinneet, mutta miten kummitodistus? Ja älkää sitten hyvät ihmiset alkako paasaamaan uskonnonasioista, kysyn tässä käytännön-neuvoja asiasta tietäviltä :)

4

1311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todistus..

on kiva muisto asiasta, mutta mitään valmista kaavakettahan, tai muuta sellaista pohjaa, ei ole, koska kummit eivät ole "virallisia". Joten voitte itse tehdä haluamanlaisenne kummitodistuksen, vaikkapa painattaa sellaiset nätille paperille jossain kutsukorttifirmassa.

• mävain...

Eikös varsinainen kummi nimitys oo vain ev.lut juttuja?? Korjatkaa toki jos olen väärässä..
      Mutta siis mitään oikeeta kummitodistusta ei ole kun ei kirkkoon kuulu, mutta olen olen toisen vastaajan kanssa samoilla linjoilla että mielikuvitus peliin ja väsäätte itse!
      Eihän kirkkoon kuulumattomuus tarkoita sitä ettei lapsella voi olla ns "kummeja".

• dweia2008

Hei,

Meidän lapsen kummeille tein itse kummitodistukset ja netistä löysin oheisen tekstin. (Oma mielikuvitus kun ei ihan tuossa kohtaa riittänyt :)

Kummitodistus

Kummin Nimi

on tänään xx.xx.xxxx luvannut

Lapsen nimi

kummina
        tukea hänen vanhempiaan
        (lapsen nimi) kasvattamisessa
        moraaliseksi, vastuuntuntoiseksi, ystävälliseksi
        ja lähimmäiset huomioon ottavaksi
        ihmiseksi
        sekä
        tukea (lapsen nimi)
        milloin maailma tuntuu olevan häntä vastaan,
        kuunnella häntä,
        antaa hänelle aikaansa
        ja neuvoa
        silloin, kun hän neuvoja kaipaa.

Vaikka perhe ei kirkkoon kuulukaan, haluamme, että lapsella on elämässään muitakin hänelle tärkeitä aikuisia kuin vanhemmat.

• u.p-----

ei ole ev.lut.juttuja. Eikä kummeilla evluteissakaan ole mitään virallista asemaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1730
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe