Kummitodistusko?

joppuli

Moi! Olemme mieheni kanssa ateisteja, eikä tulevalle lapselle järjestetä ristiäisiä vaan nimijuhlat. Sylikummin olemme jo valinneet, mutta miten kummitodistus? Ja älkää sitten hyvät ihmiset alkako paasaamaan uskonnonasioista, kysyn tässä käytännön-neuvoja asiasta tietäviltä :)

4

1317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todistus..

on kiva muisto asiasta, mutta mitään valmista kaavakettahan, tai muuta sellaista pohjaa, ei ole, koska kummit eivät ole "virallisia". Joten voitte itse tehdä haluamanlaisenne kummitodistuksen, vaikkapa painattaa sellaiset nätille paperille jossain kutsukorttifirmassa.

• mävain...

Eikös varsinainen kummi nimitys oo vain ev.lut juttuja?? Korjatkaa toki jos olen väärässä..
      Mutta siis mitään oikeeta kummitodistusta ei ole kun ei kirkkoon kuulu, mutta olen olen toisen vastaajan kanssa samoilla linjoilla että mielikuvitus peliin ja väsäätte itse!
      Eihän kirkkoon kuulumattomuus tarkoita sitä ettei lapsella voi olla ns "kummeja".

• dweia2008

Hei,

Meidän lapsen kummeille tein itse kummitodistukset ja netistä löysin oheisen tekstin. (Oma mielikuvitus kun ei ihan tuossa kohtaa riittänyt :)

Kummitodistus

Kummin Nimi

on tänään xx.xx.xxxx luvannut

Lapsen nimi

kummina
        tukea hänen vanhempiaan
        (lapsen nimi) kasvattamisessa
        moraaliseksi, vastuuntuntoiseksi, ystävälliseksi
        ja lähimmäiset huomioon ottavaksi
        ihmiseksi
        sekä
        tukea (lapsen nimi)
        milloin maailma tuntuu olevan häntä vastaan,
        kuunnella häntä,
        antaa hänelle aikaansa
        ja neuvoa
        silloin, kun hän neuvoja kaipaa.

Vaikka perhe ei kirkkoon kuulukaan, haluamme, että lapsella on elämässään muitakin hänelle tärkeitä aikuisia kuin vanhemmat.

• u.p-----

ei ole ev.lut.juttuja. Eikä kummeilla evluteissakaan ole mitään virallista asemaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      101
      1704
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1541
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      140
      1454
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1420
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      76
      1336
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      118
      1195
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      273
      1100
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1011
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      975
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      972
    Aihe