En tiiä tuleeko tämä yhtään oikeaan osastoon...
Mulla on viimeisen puolen vuoden aikana (sen jälkeen kun täytin 18) alkoholin käyttö ja bilettäminen lisääntynyt rajusti. Kesällä tuli dokattua perinteisesti pe ja la, loppu kesästä jo torstaina (vaikka olikin pe töitä). Silloin ajattelin, että kun koulu taas alkaa, rajoitan käyttöä.
Nyt kumminkin taas joka pe ja la olen dokaamassa. Yhä useammin koulusta huolimatta käydään keskiviikkoisin ja torstaisin "yhdillä" (ja ne taas monesti venyvät ihan kunnon perseiksi). Koulupäiviä jää väliin tai ekoja tunteja lintsaan runsaasti.
Perinteinen annos on 12 lonkeroa ja 5 siideriä, ja baarissa yleensä 3-5 shottia viinaa. Oon siis 164cm ja painoa löytyy 63kg...
Vaikka alkoholin määrä nousee koko ajan, en edes muista milloin viimeksi olisi ollut edes krapula (pientä vapinaa ja väsymystä lukuunottamatta).
Silloin kun en ole dokaamassa, mitään muuta en osaa ajatellakaan kuin sitä dokaamista. Koko ajan tekee mieli alkoholia ja juhlia, tälläkin hetkellä! Kavereidenkin kanssa suuri osa puheenaiheista tuntuu liittyvän vaan dokaamiseen. Aina tulee jollekin kaverille tai äitille luvattua, etten tällä viikolla dokaa, niin kumminkin löydän itseni juomasta.
Milloin pitäisi huolestua, vai tarvitseeko ollenkaan? Onko tää ihan normaalia mun ikäsille=
Milloin pitäisi huolestua...?
11
942
Vastaukset
- Kalle.
Samaa jokaviikonloppuista perseet olalle-reittiä ovat kulkeneet kaikki nykyiset alkoholistit, mutta useimmat vain paaaaljon vanhempina.
Riippuvuus on jo nupuillaan, kun kännäämiset pyörivät koko ajan mielessä.
Nuorena varsin helposti kestää kankkusen poikaset, ja kunnon kankkusista ja haittojen kirjosta on vasta vähän esimakua. Vain aavistus siitä, mitä tuleman pitää.
Nykyvauhdillasi sinulla on oikein hyvät edellytykset kehittyä päätoimiseksi alkoholistiksi. - kalle
kyllä kytät liikaa alkoholia vähenä se vaikka tyydy olueen ,vaarana on että alkoholisoidut viina tahtoo viedä mennessään juominen ei ole sankaruuta .nyt olevat kaverit eivät tule sinua autamaan kun tarvitset joskus myöhemmin apua irti päästäksesi viinasta .minulla on kokemusta .itsesi parhaaksi sinä elät älä elä kavereiten ehdola koska myöhemmin kaikki kaverit muutuu etäseksi elämän muutosten myötä .
- esaesaesa
Voi vittu mitä jos opettelisit kirjoittamaan?
- hormonitasapainoon
on voinut olla jo vaikutusta sinulla.Kannattaisi keskustella asiasta lääkärin kanssa jo nyt.
- Näin on.
Tuntuu, että olet alkanut ajoissa huolestua. Jatka pyrkimyksiäsi ainakin vähentää juomista, vaihda porukoita, keksi muuta tekemistä...
Tärkeintä on, että olet jo ajatellut juovasi liikaa! Älä mene porukan mukana, säilytä oma tahto.
Riippuvuus kehittyy yllättävän nopeasti. Ensin se on tapa, sitten pakko. - Heh.
Itse olen nähnyt kaiken kokoisia ja painoisia juoppoja, ja pienikokoiset eivät ole sen isompia juoppoja kuin suurikokoisetkaan. Syyt ovat muualla, eli juomismäärissä ja -tiheydessä.
Liika juominen toki vaikuttaa kaikkien hormonitasapainoon.
Miehet naisistuvat tissien kasvuineen ja naiset miehistyvät römeä-äänisiksi parranajajiksi.
- pätkis46
...että olet jo täysi-ikäinen. Minun tyttäreni on vasta 15v. ja Juo yhtä paljon (tai enemmän?).
Ei aavistustakaan, mistä hän saa juotavansa, mutta n.3 vuotta on mennyt tätä rataa ja aina pahenee! Eikö ole enää vastuuntuntoisa täysi-ikäisiä, kun pitää alaikäiselle juotavaa hankkia??? Tytölle ei anneta rahaakaan juuri sen takia, että kaikki menee päihteisiin, joko kurkusta alas tai savuna ilmaan.
No, tän piti kai olla vastaus sulle...mutta luulisin, että kun on saatu saavutettua se laillinen ikä käydä ravintoloissa ja muutenkin alkoholiostoksilla, sitä täytyy käyttää hyväksi...vai kuinka? Kyllä siihen stoppi tulee, jos yhtään on älliä päässä. Sen tajuaminen tapahtuu toisilla nopeammin, toisilla hitaammin. Itse kuulun jälkimmäisiin, meni n. 13-14 vuotta, ennenkuin tajusin ettei näin voi jatkua. Mutta alaikäisenä/väärennetyillä papereilla en ollut koskaan "liikkeellä". Ja nykyään "otan" vain 3-4 kertaa vuodessa, muistaen rajani ettei, mene överiksi.
Tsemppiä sulle ja koeta pysyä kohtuudessa - xxxxa
Sinuna huolestunut.
Todella kovat on annostukset kokoisellesi naiselle, mielestäni!
Mietin vain että mistäköhän tuo himo juopotteluun johtunee? Omalla kohdallani olen tullut siihen tulokseen että en omannut oikeata suhtautumis tapaa alkoholiin. Se oli koko lapsuuden ja nuoruuden paha ja kielletty asia, vähän kuin jokin myytti. Sitten kun sitä alkoi saada itse kaupasta niin johan mopo karkasi käsistä! Vasta parin viimevuoden aikana on suhtautuminen alkoholiin muuttunut. Osaa suhtautua siihen neutraalimmin, ei tarvitse kokoajan ajatella. On tullut vain yksinkertaisesti halu olla selvinpäin, olisiko niin että kohdallani on vain tullut niinsanotusti kuppi täyteen? Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä... Niin, minäkin join useita vuosia tuota samaa tyyliä kuin sinä, pahimmillaan kuvioissa oli krapularyypyt ja päiväkännit muutamien päivien putket.
Kun saat itsellesi vakuutettua että selvinpäin on kiva olla niin siltä pohjalta olisi varmaan hyvä jatkaa. Niin kauan kun dokaaminen on kivaa niin ei kai sitä halua lopettaa? Liekö tottakaan!? Jos antamasi tiedot koostasi ja juomamääristäsi pitävät paikkansa, vetelet todella raskaan sarjan kännejä. Alkoholin sietokykysi on jo kohonnut huomattavasti ja se on paha se. Tieteellisesti todistettu tosiasia on, että naiset alkoholisoituvat helpommin ja nopeammin kuin miehet (nimimerkistäsi päätellen olet tyttö) ja alkoholi vaurioittaa naisia enemmän kuin miehiä.
Olet suuressa vaarassa! Lopeta juominen heti jos pystyt. Jos et, hae apua vaikka lähimmästä terveyskeskuksesta. Tai soita AA-auttava puhelin.- ...
Kuule, sun iässä pittää ja tulee nauttia elämästä! tällä palstalla heti sanotaan että oot alkoholisoitumisillaan bileiden ym. hauskan pidon seurauksena! ole kuule huoleti ja nauti elämästä siihen saakka kunnes itse tajuat miten tätä elämää eletään! oot nuori,nauti! niihän sitä sanotaan että jokainen tiensä valitsee ja tiedän että aikansa kutakin :)
- tenkane(oikea)
KUis seksihalut, ookko maannu humalapäissä miesten kans ja sitte katunu?? SE on paha juttu ja oot valamis katkasuun, sulla on alkoholihimo geeneissä.ÄLÄ ota koskaan alkoholia nii selviät tästä elämästä kunnialla...oomk...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108