Sinkun vastakohta?

Vakava kaveri.

Nyt ei puhuta parisuhteessa "elävistä."

Puhutaan vaihteeksi siitä että jos ei halua olla kenekään kanssa. Se ei ole parisuhteellinen, ei sinkku, ei outo. Mikä sellainen on joka haluaa olla yksin? Onko sille nimeä? Ehkä perustan palstan sellaisille.

33

873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikös juu

Simppeliä!

• Nythä mä vasta hokasin!

Sehän se. Eli eipä perusta tämäkään kaveri palstaa :)

• Anonyymi
        Nythä mä vasta hokasin! kirjoitti:

Sehän se. Eli eipä perusta tämäkään kaveri palstaa :)

ota pian yhtyttä olen tååltä helsingistä olisi kiva tavata t marita

• Mr.Shoes

Perjantain ylen uutisissahan haastateltiin erästä yksin elävää naista. Se juttu oli vain lyhyt ja kertoi, että onnellinen voi olla yksinkin. Mikä on aivan totta. Ehkä sen uutisen ideana oli myös ihmisille kertoa, etteivät kaikki sinkut ole lesboja/homoja, onnettomia/jätettyjä tai muita friikkejä, vaan sinkkuus on myös valinta.

Kyse ei välttämättä ole siitä, etteikö haluaisi olla kenenkään kanssa. Vaan enemmänkin siitä, ettei tunne tarvetta läheisyydelle ja kahdenkeskiselle seksille.

Luultavasti nämä ihmiset menevät kuitenkin kategoriaan sinkut, mutta ovat sinkkuja ketkä eivät lähelleen ketään kaipaile.

Elämä on kyllä hyvää yksinkin. Itsekin aikani aktiivisesti naista katselin, mutta päätin vähän aikaa sitten, että uuteen ihmiseen tutustuminen vie vain liikaa aikaa harrastuksiltani, työltäni ja levolta/nukkumiselta. Valinta se on tämäkin. Saa nähdä miten pitkäksi aikaa unohtaa olevansa sinkku. Ainakin aikaa jää paljon enemmän muille asioille, kun ei tarvitse S24:n treffipalstaa kahlata ja miettiä, kenellehän viestiä laittaisi :)

• ...

Kyllä tosiaan voi olla meitäkin jotka olemme valinneet olla yksin. Sitä paitsi toisen ihmisen huomioiminen vie liikaa aikaa vuorokaudesta että sellaiseen lähtisi kovin kevein perustein.

• Anonyymi

olen yksinäinen olen 55 vuotias olen helsingistä laita viesti ota yhtyttä t marita

• Anonyymi

Mikä on tämän uuden kiusaaamistapasi psykologia? :)

• Anonyymi

ota pian yhtyttä olen 55 vuotias nainen laitetaan viestiä t marita

• Anonyymi

Kova musiikki ja kuten pidän nopea tempoinen rock onpi tuokin:

Sammy Hagar - I Don't Need Love (only satisfaction sex siis)

en saa laitettua linkkiä tällä kone-tiedolla estomuuri estää, toisella pystyn tämä on eri kone... jokaista käyttötarkoitusta kohti pitää olla eri tietokone. niin.

• Anonyymi

Vastakohtia.. niin avioliiton vastakohta on seksi.

• Anonyymi

Eihän käsite "sinkku" oikeasti sisällä sitä, että pitäisi haluta pariutua. Moni toki liittää siihen tuon, mutta todellisuudessa sitä ei siinä ole.

• Anonyymi

Kaakatuksen vahvistajia, kuten oikea/oikeasti, tosi/todella, aito/aidosti, yms., käyttää epävarmat ihmiset suojakilpenään, sekä kaavoihinsa kangistuneet jankuttajat jotka eivät hyväksy muita vastauksia kun sen jonka haluavat kuulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaakatuksen vahvistajia, kuten oikea/oikeasti, tosi/todella, aito/aidosti, yms., käyttää epävarmat ihmiset suojakilpenään, sekä kaavoihinsa kangistuneet jankuttajat jotka eivät hyväksy muita vastauksia kun sen jonka haluavat kuulla.

Sinkku on yksinään elävä. Sinkku ei tarkoita yksinäistä tai parisuhdetta etsivää, vaikka kuinka kaakattaisit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos ajatellaan sanaa sinkku, niin sehän ei edes tullut suomeen sanasta single, vaan kirjainlyhenteestä SINK.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos ajatellaan sanaa sinkku, niin sehän ei edes tullut suomeen sanasta single, vaan kirjainlyhenteestä SINK.

Tuo on totta. Jos mietitään vaikka sanaa sinkkutalous, niin sillä on virallisesti viitattu juuri tuohon yhdet tulot, ei lapsia lyhenteeseen. Sittemmin sanan käyttö on laajentunut ja muuntunut ja nykyään voi olla jopa sinkku ja vanhempi, vaikka se ei tuohon sink lyhenteeseen sovikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on totta. Jos mietitään vaikka sanaa sinkkutalous, niin sillä on virallisesti viitattu juuri tuohon yhdet tulot, ei lapsia lyhenteeseen. Sittemmin sanan käyttö on laajentunut ja muuntunut ja nykyään voi olla jopa sinkku ja vanhempi, vaikka se ei tuohon sink lyhenteeseen sovikaan.

Jos laajennetaan ajatusta, niin yhdessä tuon sink:n kanssa käytetään usein myös lyhennettä dink. Dink taas on suomessa käännetty lapsettomaksi pariskunnaksi. Lapsettomissa pariskunnissa taas on heitä, jotka ovat itse valinneet tuon elämäntilanteen ja ovat siihen tyytyväisiä ( ja joutuvat selittelemään sitä). He kutsuvat itseään vapaaehtoisesti lapsettomiksi, VELA. Toki myös sink voi olla vela ja siksi joskus puhutaan velasinkuista, mutta sink harvemmin joutuu selittämään vela statustaan, vaan hänen oletetaan useinmiten olevan lapseton sinkkuutensa vuoksi. Vapaaehtoisesti parisuhteeton voisi siis olla vaikkapa VEPA ja vapaaehtoisesti parisuhteettomat siis vepasinkkuja.

• Anonyymi

Läheisriippuvainen voisi olla sinkun vastakohta.
      Katsokaa pariskuntia.
      Kyllästyneennäköisiä. Niin, etteivät jaksa edes teeskennellä.
      Vilma

• Anonyymi

Kyllästyminen tulee kaikille. Jos sen ymmärtäisi jokainen, niin ei tulisi aina yllätyksenä.

• Anonyymi

introvertti

• Anonyymi

Kyllä hekin monesti haluavat suhteen mutta kyllä tiedän monta ihmistä jotka valinneet nimenomaan elää ja olla yksin. Ei halua suhdetta. Ja ymmärrän sen oikein hyvin monistakin syistä. Ei ollenkaan huono vaihtoehto.

• Anonyymi

sigma
      On hieno termi.

• Anonyymi

naimaton, vapaa, avioton.

eronnut, leskeksi jäänyt, pariton, yksinäinen, perheetön, poikamies, sekuli, sinkoilija, yksineläjä, single, yksittäinen, vlas, unary, irtonumero, yksinelävä.

• Anonyymi

erakko

• Anonyymi

vapaa

• Anonyymi

oman tiensä kulkija

• Anonyymi

itsenäinen

• Anonyymi

Itsensä tunteva joka tietää mitä haluaa elämältä ja omat tarpeensa

• Anonyymi

omaa aikaa ja tilaa tarvitseva

• Anonyymi

Tai jo kaiken parisuhteen kamaluudet kokenut joka haluaa loppuelämän olla yksin. Yksi avioliitto riittää monille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai jo kaiken parisuhteen kamaluudet kokenut joka haluaa loppuelämän olla yksin. Yksi avioliitto riittää monille.

no tuo on jäänyt kokematta koska itse viihdyn itsekseni. Ystäviä kyllä on mutta heitä en tarvi ympäri vuorokauden ja joka päivä

• Anonyymi

niin no niin älä kutsu paikalle kakka-miwhiä wli yli 40-vuotiaita vaipp reinoja...

.. kun niin joku kkk negotiatior....

Ja yritän todellakin kovisti auttaa tyttöjä tietokonejutuissa..

• Anonyymi

Minä en ole ihmissuhde/parisuhde/seksisuhde riippuvainen. En tarvii noista yhtäkään . Olen ollut pitkään naimisissa,seurustellut,ollut kihloissa,ja kaikista onnellisin olen ollut aina siinä välissä. ✌🤷‍♀️

• Anonyymi

avioliiton vastakohta on sweksi..m utytya niin olen ja hengernvaallinen. hah

noniin jooh, mjutta niin nyt

musiikki: Deep Purple - Child in time

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3394
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3083
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1933
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1906
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1867
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1741
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1439
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe