Kahteen etuylähampaaseen pitäisi laittaa kruunut, koska hampaat ovat kuluneet ja muutenkin paikatut.
Onko kellään kokemusta tai tietoa siitä, miten työ yleensä onnistuu? Onko todella niin, että ilman hampaita ei tarvi olla ollenkaan? Pitääkö hammaslääkärillä käydä monta kertaa? Tuleeko hampaista hyvät? Voi purra huoletta ja ovat hyvän näköiset? Onko jokin muu erityinen asia, mikä pitäisi ottaa huomioon? Kiitollisena otan vastaan kommentteja.
Onko kokemuksia kruunuista?
8
686
Vastaukset
- Hymy herkässä
Mulla oli sama tilanne. Suosittelivat kuitenkin kruunuttamaan myös yläetuhampaiden viereiset 2 hammasta eli 4 kruunua laitettiin. Väliaikaiset hampaat hionnan jälkeen eivät silmää hivelleet, mutta niiden kanssa pystyi elämään. Vihdoin toissapäivänä sain lopulliset kruunut paikalleen ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Nyt kelpaa taas hymyillä ainakin siihen asti kun lasku tipahtaa luukusta:) Suosittelen.
- KKKKKKK
Itselläni on ollut muutama metallokeraaminen kruunu pitkään ja näyttäisivät kestävän tosi hyvin.
- 2xetuhammas
...tuo sinun "olen enemmän kuin tyytyväinen" kommenttisi. Eikö mitään muuta kielteistä ollut remontin aikana kuin väliaikaiset hampaat ja sitten ehkä hinta?!! :) Itsellänikin on ollut kahden kruunun vaihtoehtona myös neljä kruunua. Ainakin ulkonäön kannalta lopputulos olisi varmasti parempi, mutta tietysti myös 2 x kalliimpi. Vaikea päättää, toisaalta kun kerralla laittaisi kuntoon, niin sitten ne olivat kunnossa..
- Hymy herkässä
2xetuhammas kirjoitti:
...tuo sinun "olen enemmän kuin tyytyväinen" kommenttisi. Eikö mitään muuta kielteistä ollut remontin aikana kuin väliaikaiset hampaat ja sitten ehkä hinta?!! :) Itsellänikin on ollut kahden kruunun vaihtoehtona myös neljä kruunua. Ainakin ulkonäön kannalta lopputulos olisi varmasti parempi, mutta tietysti myös 2 x kalliimpi. Vaikea päättää, toisaalta kun kerralla laittaisi kuntoon, niin sitten ne olivat kunnossa..
Ei mitään kielteistä sanottavaa ole kyllä vaikka kävinkin opetushammashoitolassa ja kandi teki työt. Aikaahan siinä kului monta tuntia aina/kerta mutta ei ollut minulle ongelma. Kruunut teetettiin hammaslaboratoriossa. Hinta olisi varmasti tuplasti enemmän jos olisin käynyt yksityisellä. Ja tosiaan, kyllä se kannattaa ne 4 kruunua laittaa heti kerralla.
- onkin varmaan
KKKKKKK kirjoitti:
Itselläni on ollut muutama metallokeraaminen kruunu pitkään ja näyttäisivät kestävän tosi hyvin.
ainoa, joka kestää. Itselläni on ollut, muovia, cereciä ja pelkkää posliinia ja kaikki kuluneet tai murtuneet. Vielä pitäisi koittaa tuo metallokeraaminen.
- Anonyymi
Kruunut on ylikalliita ja huonoja ratkaisuja. En enää ikinä ota niitä. Netistä löytyy ulkomaisilta sivuilta et kruunujen elinikä 10 vuotta. Ei kertonut hammaslääkäri sitä. Kaduttaa kun tein toiseenkin hampaaseen kruunun. Itsellä amalgaamipaikat kestäneet 30 vuotta. Muovipaikat 20 vuotta. Kruunu kesti 7 vuotta. Maksoi yli 2000 tuo kruunu Helsingissä tehtynä.
- Anonyymi
Halpaa kai tuo oli. 2000 kruunua on noin 150 euroa suomen rahasa.
- Anonyymi
Yleensä kruunutus onnistuu hyvin, toimii kuten oma hammas ja on hyvän näköinen. Ei erota aidosta.
Mutta kruunut ja koko suu on hoidettava erityisen hyvin, jotta kruunut kestävät kauan. Ikuiset ne eivät ole, jossain vaiheessa joudutaan laittamaan uudet, kun irtoavat. Voi mennä parikymmentä vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209