Mitä tuliaisia

voi tuoda

Santa Mariasta? Tai mitä kannattaa? Onko jotain spesiaalia?

7

4041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Santa Maria

mausteita tietenkin!

• nokkela!

...

• annamanna
        nokkela! kirjoitti:

...

käsityönä tehtyjä koruja, afrikkalaisia puuveistoksia tai muuta taidetta,tekstiilejä, laukkuja, kenkiä, kahvia, viiniä, rommia, lämpimiä muistoja....

• kengät ja laukut
        annamanna kirjoitti:

käsityönä tehtyjä koruja, afrikkalaisia puuveistoksia tai muuta taidetta,tekstiilejä, laukkuja, kenkiä, kahvia, viiniä, rommia, lämpimiä muistoja....

olivat laadultaan ja hinnaltaan?

• laukun
        kengät ja laukut kirjoitti:

olivat laadultaan ja hinnaltaan?

Ostin viime viikolla tyttärelleni laukun, jostain kiinalaisten pitämästä kaupasta. Halpa se oli, noin 5 euroa (halvin mitä kaupasta löysin). Kaupassa oli muuten erikoinen tapa. Kolme ihmistä henkilökunnasta seurasi minua noin puolen metrin päästä jokaista liikettä. Meinasi siinä hermot mennä, kun ei saanu rauhassa mitään katsoa, pelkäsivät varmaan että varastan jotain. Luulisin että laukut ja kengät on muualta tuotuja. Muutamia kenkiä kokeilin jalkaan, mutta ei mahtuneet meikäläisen jalkaan. Ostoksilla kävin Espargosissa Sal:in pääpaupungissa. Hyvää lomaa, nauttikaa lämmöstä!

• viestistäsi
        laukun kirjoitti:

Ostin viime viikolla tyttärelleni laukun, jostain kiinalaisten pitämästä kaupasta. Halpa se oli, noin 5 euroa (halvin mitä kaupasta löysin). Kaupassa oli muuten erikoinen tapa. Kolme ihmistä henkilökunnasta seurasi minua noin puolen metrin päästä jokaista liikettä. Meinasi siinä hermot mennä, kun ei saanu rauhassa mitään katsoa, pelkäsivät varmaan että varastan jotain. Luulisin että laukut ja kengät on muualta tuotuja. Muutamia kenkiä kokeilin jalkaan, mutta ei mahtuneet meikäläisen jalkaan. Ostoksilla kävin Espargosissa Sal:in pääpaupungissa. Hyvää lomaa, nauttikaa lämmöstä!

Matkamme tulee varmasti onnistumaan. Kyllähän me sitten siellä näemme mitä kannattaa ostaa mutta on aina kiva kuulla mitä muut ovat bonganneet.

• kotiin
        viestistäsi kirjoitti:

Matkamme tulee varmasti onnistumaan. Kyllähän me sitten siellä näemme mitä kannattaa ostaa mutta on aina kiva kuulla mitä muut ovat bonganneet.

Menimme Kap Verdeen luullen, ettei sieltä löydy mitään, mutta toisin kävi. Espanjalaisia laukkuja ja kenkiä (hinnat 5-50 euroa) myyvä liike oli Santa Mariassa. Laukkuja oli monenmoisia, muutamia lähti mukaan. Kenkien kanssa oli vähän työläämpää. Vain yksi mallikappale (milloin mitäkin kokoa) esillä ja piti pyytää isompaa tai pienempää kokoa myyjältä. Myös paikalliset kävivät kovasti tässä kenkäkaupassa.
        Lisäksi tietenkin löytyy puuesineitä, mantereelta tuotuja, niitä samoja mitä on Gambiassa. Koruja löytyy myös hyvin. Lisäksi hiekkataululuja, käsitöitä, kahvia... Myös kiinalaisen kaupassa käytiin, sieltä löytyy hyvin vöitä, lasten, varsinkin tyttöjen vaatteita ja muuta krääsää ja taloustavaraa...
        Kannattaa lähteä myös saaren pääkaupunkiin, taksi sinne maksaa n 10 euroa ja fiilis on vähän muutakin kuin vain turisteille tarkoitettua.
        Ja jos Kap Verdelle menette, käykää lillumassa suolajärvessä. Ihoni ei ole koskaan ollut näin ihanan tuntuinen aurinkomatkan jälkeen kuin nyt on... Siinä minulla paras tuliainen itselleni!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2683
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2624
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe