Viime aikoina olen huomannut etä alaselkä tulee kipeäksi sauvakävelystä. Mistähän tämä johtuu?
Selkäkipu
6
2601
Vastaukset
- sauvojasi
väärin
- kärsinyt:
Venyttely lenkin jälkeen ja selkä- sekä vatsalihasharjoituksia, näillä pääsin pikkuhiljaa omista alaselkäkivuista eroon. En usko, että tekniikassa sinulla varsinaista vikaa olisi, etkös ole vanha hiihtomies.
- Steffo
Joo, olen huomannut että selkäjumppa kävelyn jälkeen auttaa. Mutta kun ei aina viitsis eikä jaksais tehdä niitä liikkeitä.
- joskus...
Siihen auttaa vyön käyttö.Samaten lenkkitossut,joissa vähemmän kantapään korotusta.(Geelivaimennetuilla lenkkareilla en itse voi kävellä kauaa.Ne on tarkotettu juoksemiseen.)Ihan tavalliset yleislenkkarit.Voi ainakin kokeilla.Ja sitte on kierteisliikkeen teko matkan aikana.Ainakin mulla selkäranka löytää taas uuden kvuttoman kohdan.Kokeilemalla vaan eri juttuja.Myös asvalttitien kaltevuus(aina ojaan päin tien vasenta reunaa käyttäessä) tuo minusta harmia.Ikään kuin oikea jalka olisi sentin pitempi:)))
Kesällä sain tukipohjalliset tavallisiin kävelykenkiin. Alaselkäkipuni on lähes hävinnyt, kaikki lääkärit eivät tätä tiedä, mutta jalkaterien oikea asento vaikuttaa melko ylös selkään. Minä sai avun MyyrFysiosta Markolta.
- mutta toisinpäin
Minulla taas on alaselkävaivoja ja niihin saan helpotusta sauvakävelylenkiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743002
- 712881
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241667
- 261632
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279