On vaikea kohdata vihaa ja aggressiivisuutta tasapainoisella tavalla. Viha sisältää kielteisiä energioita. Se on ikään kuin jotakin kiellettyä, rumaa – sitä ei saisi näkyä. Täten ihminen pyrkii välttämään näkemästä ja kohtaamasta vihaa toisissa ja itsessään. Tiedämme, että viha ja pelko eivät ole kiellettyjä, mutta tunnetasolla haluamme kuitenkin kieltää eli sensuroida niiden olemassaolon. Siksi vihalle annetaan kohtuuttoman paljon valtaa.
Pieni tyytymättömyys tai konflikti voi nopeasti kasvaa suuttumukseksi, sitten
vihaksi, katkeruudeksi, johtuen yleensä siitä, että ongelmaa ei käsitellä alkuvaiheessaan. Hiljaisuuden, teennäisen kiltteyden tai happamuuden takana ihminen kehittää ”kroonisen kielteisen asenteen ja uhrimentaliteetin, jota sitten on vaikea sallia tiedostaa ja purkaa.
Havainnoi avoimesti, älä tartuta itseäsi kielteisiin emootioihin:
Pyri tietoisesti välttämään tartuttamasta itseesi toisen vihaa sallimalla tiedostaa sitä avoimesti. Tiedosta vihaa välttäen selittelyä, liioittelua tai tuomitsemista.
Jos koet liioiteltua pelkoa tai suuttumusta, salli sitä, mutta pyri toimimaan mahdollisimman viisaasti. Voidaksesi käsitellä omaa tunnereaktiotasi saattaa olla hyväksi laskea kymmeneen ja hengittää syvään.
Suuttumus ja viha eivät ole kiellettyjä, ne saavat olla olemassa, niitä ei tarvitse poistaa. Sinun ei tarvitse vaatia itseltäsi, että onnistuisit rauhoittaman toisen.
Yritä arvioida selkeästi toisen vihaisuuden olennainen syy: hänen epätasapainoisuutensa vai joku muu todellinen aihe. Käsittele sitä, mikä on keskeistä. Jos toinen on pettynyt, kysy häneltä avoimesti mitä odotuksia hänellä on.
Jos toinen yrittää loukata sinua, älä mene tähän ansaan. Älä käytä hänen sanojaan itseäsi vastaan. Älä ota itseesi.
Usein on hyvä paljastaa viha näkyväksi ja siten neutralisoida sitä. Voit ehkä sanoa yksinkertaisesti: ”Minusta näyttää, että olet vihainen. Onko näin?” Tai hyväntahtoisesti : ”Oletpas tänään stressaantuneen oloinen. Haluatko kertoa, mikä sinua painaa?”
Jos toinen yrittää syyllistää sinua, tiedosta tätä, äläkä ota itseesi. Vältä puolustusasennetta, keskitä huomiosi hänen toimintaansa ikään kuin sulkien pois itsesi. Vältä väittelyyn menemistä.
Vältä märehtimistä, se on itsetuhoista. Jos koet olevasi uhri, niin se kertoo, että sinulla on uhriasenne, olet antanut psykologisen vallan hänelle. Tiedosta tätä ja pura antamasi valta.
Opi antamaan anteeksi, luopumaan katkeruudestasi, pohdi: miten katkeruutesi vaikuttaa elämääsi, mitä odotuksia sinulla oli, haluatko todella vapautua katkeruudestasi. Pohdi tilannetta itseäsi laajemmasta perspektiivistä. Antamalla anteeksi vapautat itsesi tarpeettomasta paineesta. Rakkaudellisuus on voimakkaampi kuin mitkään kielteiset voimat.
Sain nämä ohjeet Psykoanalyysin ja organisaatiokoulutuksen instituutilta Conscientialta. Ne ovat periaatteessa hyviä ohjeita, mutta käytännön tilanteissa, kun minua kohdellaan töykeästi tai saan kritiikkiä, suurennan kaiken moninkertaisesti ja aiheutan itselleni tarpeetonta kärsimystä.
Miten käsittelet kielteisiä tunteita?
31
2164
Vastaukset
- toimintatapani
En voi olla huvitumatta, kun joku suuttuu; minulle tai jollekin toiselle tai muusta syystä. Tällä ihmisellä ei nimittäin ole mitään perspektiiviä elämään. Mistähän asiasta kannattaa oikeasti räyhätä?
Kun tiedostaa ihmiselämän rajallisuuden ja katsoo elämää kuolemasta käsin, suhteellisuudentaju palautuu.Sinulla on laaja perspektiivi elämään, mikä on hieno asia, se pienentää ongelmia. Ongelmat tulevat juuri sitä, että ihminen suurentaa asioita. Ongelmia ei todellisuudessa ole olemassa muuten kuin ihmisen luomana, koska annamme vallan megalomaniallemme.
Lette kirjoitti:
Sinulla on laaja perspektiivi elämään, mikä on hieno asia, se pienentää ongelmia. Ongelmat tulevat juuri sitä, että ihminen suurentaa asioita. Ongelmia ei todellisuudessa ole olemassa muuten kuin ihmisen luomana, koska annamme vallan megalomaniallemme.
-
"Lette" kirjoitti:
"... Ongelmia ei todellisuudessa ole olemassa muuten kuin ihmisen luomana, koska annamme vallan megalomaniallemme."
Voin kertoa sinulle uutisen; ongelmia on olemassa muutenkin kuin ihmisen itsensä luomana.
Vähättelyä väittää, ettei maailmassa muka olisi muita kuin itse luotuja ongelmia.- kyllä väittäisin, että
kellastunut kirjoitti:
-
"Lette" kirjoitti:
"... Ongelmia ei todellisuudessa ole olemassa muuten kuin ihmisen luomana, koska annamme vallan megalomaniallemme."
Voin kertoa sinulle uutisen; ongelmia on olemassa muutenkin kuin ihmisen itsensä luomana.
Vähättelyä väittää, ettei maailmassa muka olisi muita kuin itse luotuja ongelmia.tämä maailmamme on rakentunut matemaattisista, fysikaalisista, kemiallisista ja paljon muista aineksista, jotka eivät aina ole tasapainossa itsensä kanssa tai keskenään. Epätasapaino aiheuttaa ristiriitatilanteen, konfliktin tai muun tilanteen, joka on purettavissa, joko itsellään, jonkun avustamana tai yhteistyönä monen eri tahon kanssa.
kyllä väittäisin, että kirjoitti:
tämä maailmamme on rakentunut matemaattisista, fysikaalisista, kemiallisista ja paljon muista aineksista, jotka eivät aina ole tasapainossa itsensä kanssa tai keskenään. Epätasapaino aiheuttaa ristiriitatilanteen, konfliktin tai muun tilanteen, joka on purettavissa, joko itsellään, jonkun avustamana tai yhteistyönä monen eri tahon kanssa.
Ajattelin kyllä ensisijaisesti ihmisen omia ongelmia itsensä ja muiden ihmisten kanssa, mihin kirjoituksen otsikko viittaa.
Jos tarkoitat ihmisen luomia tieteitä matematiikkaa, fysiikkaa, ja kemiaa, ne ovat puutteellisia. Alkuperäinen luonto on ihmistä viisaampi, vaikka jotkut ajattelevat toisin.Kukaan ei tiedä miten paljon oleme vahingoittanet planeettaa esim. pitkäaikaisilla vedenalaisilla ydinkokeilla. Onneksi luonto korjaa ihmisen virheitä.
- Eikö eikö
Mutta onhan sinulla oikeus olla vihainen, tai hänellä, yhtä hyvin. Monasti on. Silloin on hyvä ajatella onko se viisasta. Aina ei ole järkevää pitää kiinni oikeuksistaan.
Aina se ei edistä hyvää elämää ja sitähän kaikki haluamme. Samaa voidaan sanoa katkeruudesta.
Entä jos toinen ei ansaitse saada anteeksi? Voi olla niin, mutta vapauta ihmeessä itsesi kaunan kantamisesta. Se vie elämästäsi ilon. - iloa enemmän elämään
Katso taivaalle ja kävele ulkona, jos ajattelet ikäviä asioita ja olet allapäin tai pahalla tuulella. Hengitä syvään ja puhalla paha mieli ulos. Elämä on liian kallisarvoista tuhlattavaksi kielteisille ajatuksille ja tunteille. Rauha ja harmonia voidaan saavuttaa suhtautumalla lämmöllä ja rakkaudella kanssaihmisiin. Onhan vähän koomista kinastella ja syytellä toisia asioista. Huomenna sama ikävä asia näyttyää taas ihan muulta.
-
Unohdit sanoa, että pitää vain ottaa itseään niskasta kiinni.
Vai millä keinolla sinä ajattelit masentuneen jaksavan lähteä ulos kävelemään ja taivaalle pällistelemään?
Pinnallisessakin hengityksessä on tarpeeksi tekemistä.
On vähän koomista, että ohjeita parempaan vointiin jakelevat ne joilla ei näytä olevan minkäänlaista aavistusta siitä mitä esim. masennus olotilana tarkoittaa.- että me täällä
kellastunut kirjoitti:
-
Unohdit sanoa, että pitää vain ottaa itseään niskasta kiinni.
Vai millä keinolla sinä ajattelit masentuneen jaksavan lähteä ulos kävelemään ja taivaalle pällistelemään?
Pinnallisessakin hengityksessä on tarpeeksi tekemistä.
On vähän koomista, että ohjeita parempaan vointiin jakelevat ne joilla ei näytä olevan minkäänlaista aavistusta siitä mitä esim. masennus olotilana tarkoittaa.välitetään niin paljon kuin netin välityksellä vaan pystytään näyttämään. Että jos se merkitsisi jotain, että joku välittää just susta. Välittää niin paljon, että ejkä siitä voisi tulla seurauksena sellainen tunnereaktio siinä toisessa ihmisessä, että jos joku välittää musta niin paljon, ehkä tuolla ulkonakin joku. Ja ehkä siellä voi olla mukavaa. Tai jos ei ole, niin mä voin pitää mielessä tän välittämisen, sulkea sen sydämeeni, ja sen voimin jaksaa tallustaa eteenpäin.
- Luonon ystävä
Ulkona oleskelu esim. kävely on terapiaa. Itse kuljen mieluiten meren rannalla, mutta myös alkukevään herkän vihreä metsä valkovuokkoineen on ainutlaatuisen tervehdyttävää. Pidän myös hiihtämisestä.
Luonto on sataprosenttista todellisuutta, siksi siellä on ihmisen hyvä olla. "Rauha ja harmonia voidaan saavuttaa suhtautumalla lämmöllä ja rakkaudella kanssaihmisiin"
Juuri näin. Mieleeni tulee suuresti ihailemani Dalai Laman hymy. Kun häneltä kysyttiin elämän tarkoitusta, hän vastasi: onnellisuus.
TV-haastattelussa häneltä kysyttiin myös, pelkäsikö hän ihmisiä, jotka voivat vahingoittaa häntä. Vastaus oli: vähän, pelkään, että minusta tulee samanlainen kuin he.
Olen kuullut ennustuksen, että Dalai Lama pääse takaisin Tibetiin kasvavan kansainvälisen painostuksen takia.
- ihminen---
Kaikki ihmisen tunteet ovat seuraumusta toisten ihmisten olemisesta. Ette voi puuttua toisten ihmisten olemassa olemiseen. Ainoa keino käsitellä omia tunteita on lähteä pois ihmisten keskuudesta.
Miten rakkaus vaikuttaa maailmassa:
Hyviä esimerkkejä ovat esim. Punainen Risti, Punainen Puolikuu, WWF, Amnesty International, joiden puitteisa tehdään vapaaehtoistyötä ihmisten ja luonnon auttamiseksi.
Näiden lisäksi toimii Suomessa useita auttamisjärjestöjä esim. Aseman Lapset ry, Luonto-Liito jne.
Tämä on rakkautta näkyväksi tehtynä.- armis
Tekstissä puhutaan anteeksiantamisen merkityksestä: "Antamalla anteeksi vapautat itsesi tarpeettomasta paineesta."
Tämä pitää paikkansa. Asia on kuitenkin ihmiselle vaikeata, koska se vaatii rakkautta ja ihminen on rakkautta vastaan: rakkautta pidetään heikkoutena ja pahuutta voimana, kuten tässäkin ketjussa on nähty.
Päinvastainen rakkaudellisuuden muoto on anteeksi pyytäminen. Mielestäni tämä on helpompaa kuin anteeksiantaminen. Ehkä se johtuu siitä, että anteeksi pyytäminen kuuluu kasvatuksseen, eli sitä on harjoiteltu.
Usein ihmiset mittailevat toistensä "mokia". Kun toi teki noin ison mokan eikä pyydä anteeksi, niin ei minunkaan tarvitse pyytää anteeksi pienenpää mokaa. Anteeksi pyytämisen dramatisoiminen tekee siitä vaikean.
"Anteeksi" ja "kiitos" katsotaan kuuluvan hyvään käytökseen. Mielestäni anteeksi pyytäminen on hyväntahtoisuutta, sosiaalisuutta, mikä tekee
siitä helpon. Anteeksipyytäminen vaatii nöyrtymistä. Silloin ihminen myöntää virheensä avoimesti, samalla hän luopuu vallasta. Rakkaus toteutuu juuri siloin kun ihminen luopuu vallasta rakkauden kohteen hyväksi. Hyvänä esimerkkinä on Jeesuksen toiminta.
Valitettavasti ihmiset pyrkivät käyttämään rakkautta vallan välineenä huonoin seurauksin, koska pahasta ei seuraa hyvää.- Psykopatologia
-
Miksi pyytää anteeksi jos luulee tehneensä oikein? - on soveltamisessa
Psykopatologia kirjoitti:
-
Miksi pyytää anteeksi jos luulee tehneensä oikein?Tiedon arvo on siinä, miten sitä sovelletaan. Jos sitä käytetäään väärin, se kääntyy käyttäjäänsä vastaan. Kaikkialla näkyy: jos tieto ei yhdy rakkauteen, se aiheuttaa laaja-alaista vahinkoa.
- Psykopatologia
on soveltamisessa kirjoitti:
Tiedon arvo on siinä, miten sitä sovelletaan. Jos sitä käytetäään väärin, se kääntyy käyttäjäänsä vastaan. Kaikkialla näkyy: jos tieto ei yhdy rakkauteen, se aiheuttaa laaja-alaista vahinkoa.
-
Tai sitten ei käänny. - ei ole mielivaltainen,
-
Tai sitten ei käänny.kuten näytät luulevan.
Todellisuudesa vallitsee syyn ja seurauksen laki.
Oman kulltuurimme kielellä: pahasta ei seuraa hyvää eikä hyvästä pahaa. (väärästä ei seuraa oikeata...)
Jos aiheuttaa vahinkoa muille, joutuu itse sen kohteeksi. Olen itse todennut sen monta kertaa.
Näkyy myös tällä palstalla. - Psykopatologia
ei ole mielivaltainen, kirjoitti:
kuten näytät luulevan.
Todellisuudesa vallitsee syyn ja seurauksen laki.
Oman kulltuurimme kielellä: pahasta ei seuraa hyvää eikä hyvästä pahaa. (väärästä ei seuraa oikeata...)
Jos aiheuttaa vahinkoa muille, joutuu itse sen kohteeksi. Olen itse todennut sen monta kertaa.
Näkyy myös tällä palstalla.-
Valaise sanomaasi esimerkein! - asiaan uskova
-
Valaise sanomaasi esimerkein!Oliko se komento. Taidat olla vaativa keskustelija, vai onko syynä rekisteröimättömyyteni. Olisit itsekin voinut antaa esimerkkejä.
Tulee mieleeni lukion viimeiseltä luokalta esimerkki: rehtori, joka oli myös äidinkielen opettajamme varoitti meitä kovin sanoin laatimasta ilkeitä lauluja opettajista ja uhkasi rangaistuksella. Meillä ei ollut aikomustakaan tehdä sellaista. Teimme hänestä ystävällisewn laulun, jossa häntä verrattiin meitä holhoavaan isään. Ilmeisesti onnistumme siinä, koska hän pyysi kevätjuhlapuheessan hienosti anteeksi sanomalla: "moni sana olisi saanut jäädä sanomatta".
Tälläkin palstalla, jopa tässä ketjussa on ollut vähättelevää ja epäkunnioittavaa tekstiä ketjun aloittajaa kohtaan. Tällainen henkilö kerää vain itselleen huonoa mainetta.
Amerikan hyokkäys Irakin on esimerkki koko maailmalle varoittava esimerkki syyn ja seurauksen laista. - Psykopatologia
asiaan uskova kirjoitti:
Oliko se komento. Taidat olla vaativa keskustelija, vai onko syynä rekisteröimättömyyteni. Olisit itsekin voinut antaa esimerkkejä.
Tulee mieleeni lukion viimeiseltä luokalta esimerkki: rehtori, joka oli myös äidinkielen opettajamme varoitti meitä kovin sanoin laatimasta ilkeitä lauluja opettajista ja uhkasi rangaistuksella. Meillä ei ollut aikomustakaan tehdä sellaista. Teimme hänestä ystävällisewn laulun, jossa häntä verrattiin meitä holhoavaan isään. Ilmeisesti onnistumme siinä, koska hän pyysi kevätjuhlapuheessan hienosti anteeksi sanomalla: "moni sana olisi saanut jäädä sanomatta".
Tälläkin palstalla, jopa tässä ketjussa on ollut vähättelevää ja epäkunnioittavaa tekstiä ketjun aloittajaa kohtaan. Tällainen henkilö kerää vain itselleen huonoa mainetta.
Amerikan hyokkäys Irakin on esimerkki koko maailmalle varoittava esimerkki syyn ja seurauksen laista.-
"Amerikan hyokkäys Irakin on esimerkki koko maailmalle varoittava esimerkki syyn ja seurauksen laista."
Aivan. "Uusi Saddam" varmaan harkitsee kahteen kertaan. Psykopatologia kirjoitti:
-
"Amerikan hyokkäys Irakin on esimerkki koko maailmalle varoittava esimerkki syyn ja seurauksen laista."
Aivan. "Uusi Saddam" varmaan harkitsee kahteen kertaan.Ihmisen tappamisesta on jo puhuttu aikaisemmin. Periaatteessa se on väärin, mutta kun ajattelee Saddam Husseinia, joka tappoi jokaisen, josta ei "tykännyt", niin eihän tällainen ihminen voi elää toisten kanssa. Hyvä, että hän kuoli itse säätämiensä lakien mukaan.
Tällä hetkellä hetkellä maailmassa käydään sosiaalista vallankumousta, ehkä diktaattorien nousua kyetään estämään paremmin.
Syyn ja seurauken lakia pidetään luonnonlakina. Eräs ilmaisu: mitä kylvää, sitä niittää.
Ajattelen myös tämän ketjun tapahtumia. Sanot minun herjanneen ja solvanneen sinua, minkä molemmat tiedämme vääräksi. Ilmeisesti uskot auttavasi ystävääsi alentamalla minua. Tämä koituu teidän molempien vahingoksi
- Benissimo
Olin 50 vuoden ajan pitänyt pappeja jalustalla, uskoin ja luotin heidän toivovan kaikille hyvää. Elämäni polut johtivat minut keskelle heitä. Ilmaisin mielipiteeni ja tapani uskoa Jumalaan ja Jeesukseen.
En osannut enkä edes yrittänyt sovittaa sanojani heidän tahtonsa mukaisesti ja siitä se ryöpytys alkoi. Sain kuvaannollisesti "kylmää vettä niskaani ja puukon iskuja selkääni". He sanoivat, että mielipiteeni on saatanalta, olen pahojen voimien vallassa. Hämmennyin, en voinut ymmärtää, olinhan suorassa yhteydessä Jumalaani. Kun sen heille kerroin, he sanoivat minkä Jumalan? Minun ajatusmaailmani mukaan meillä kaikilla on yksi yhteinen Jumala.
Tunsin olevani syytettynä pappien edessä. Oli vaikeaa olla henkisesti tasapainossa noiden raukkamaisten hyökkäysten kohteena. Ensin mietin, miten kunnioittamani papit tuomitsevat uskoni, joka on minulle pyhää ja miten suuren vallan he ottavat asettuessaan Jumalan yläpuolelle tuomitessaan uskoni. Pakenin paikalta kyynelet silmissä.
Nämä papit eivät käyttäneet rakkautta, jolloin he joutuivat pois todellisuudesta, pahojen voimien valtaan, sairaaseen fantasiamaailmaan. Tein oman ratkaisuni, erosin ev.lut. kirkosta ja minusta tuntui kuin suuri painava säkki olisi otettu harteiltani. Olen nyt yksin Jumalani kanssa ja saan nöyriin pyyntöihin häneltä vastauksia. Toivon vain hyvää kaikille myös ko. papeille.- samoja kokenut
Eräs pappi sanoi kerran: ihmisellä ei ole rakkautta. Sanoin: Jumala ei ole jättänyt ihmistä ilman rakkautta. Ihminen pitää rakkauttaan paketissa sen sijaan että käyttäisi sitä. Pappi ei kieltänyt.
Rakkauden käyttämättä jättäminen näkyy ihmisen toiminassa, se vääristää todellisuutta ja on perimmäinen syy ihmisen ongelmiin.
- vielä impulssiivinen
Ongelmani on impulssiivisuus. Luulin jo päässeeni siitä. Mitä vielä, kohdistan sitä vain eri asioihin kuin ennen.
Minun on helppoa ola tasapainoinen, kun on kysymyksesä kohtalaisen painava asia. Mutta kun joudun tilanteeseen, jossa toimitaan vastoin "tervettä järkeäni" menetän malttini ja sanon epäkohteliaasti tai suorastaan typerästi ja mokaan vain itseni.
Minua ärsyttää esim. se, että kaupassa ostamani kinkkunsiivut pakataan isoon käärepaperiin. Huomautan asiasta myyjälle epäkohteliaasti. Olen päättänyt mielessäni, että seuraavalla keralla sanon kohteliaasti. Syvennyin asiaan ja löysin ratkaisun: sanon etukäteen myyjälle toivomuksen pakata siivut pieneen esillä olevaan paperiin.
Impulssiivivuus on aggressiivisuutta, olen siis aggressiivinen. Ehkä taustalla on teomania: todellisuuden tulisi olla sellainen kuin haluan.- Psykopatologia
-
tuplapaperiin (ei pussiin); tälloin ei kuivu.
Tuli mieleeni sunnuntain (9.11) Helsigin Sanomissa ollut Jussi Särkelän kirjoitus "Kouluampuja ei ole mielisairas". Särkelä sanoo siinä, että sairas ei ole yksilö vaan yhteiskunta.
Asia on kuitenkin niin, että molemmissa on sairautta, yksilö siirtää sairautensa yhteiskuntaan. Tällä hetkellä on kuitenkin yhteiskunnan patologia suurempi kuin yksilön patologia. Eli yksilön on syytä antaa palautetta yhteiskunnalle.
Yhteiskunta sallii työpaikka- ja koulukiusaamisen rehottaa. Suomi on asiassa kärkisijoila.
Perheistä on tehty talousyksiköitä. Kouluissa kasvatus ihmisten kohtaamiseen on alistettu tehokkuudelle. Tapakasvatusta kyllä opetetaan, mutta ihmisten kohtaaminen lämmöllä, rakkaudella on vierasta. Jos ihminen on kosketuksessa sisimmässään olevaan inhimillisyyten, hän ei tuhoa toista.- Psykopatologia
-
vaan kirjoitus Särkelän kirjasta "Koulumurhat".
- on vahingoksi
Muistan kouluajoiltani kielteisiä asioita. Esim pari oppilasta olivat "kimpassa". Kun toinen myöhästyi tunnilta, toinen sepitti uskottavan selityksen.
Kielten kokeissa he harrastivat vilppiä: toinen viittasi ja kysyi opettajalta jotakin ja samanaikaisesti toinen käytti lunttilappua. He lulivat autavansa toisiaan, mutta itse asiassa he tekivät toisilleen vahinkoa. He olivet "patologisesa liitossa".
Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465427Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5631983Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77983
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758