Pyörä joka on poikkisuoraan maan pinnan kanssa, halkaisia ~1km. 6 rauta tankoa ~450m kpl, asetettu siten, että ovat kiinnitetty pyörän ulkokehän rakenteisiin toisesta päästä ja pää joka on lähempänä puörän keskipistettä on vapaa mutta tuettu ettei tanko pääse liikkumaan sivuille vaan osoittaa aina pyörän keski pistettä. Tangot ovat 60 asteen välein.
Nyt kun ilma on ylempänä kylmempää, niin pyörä pyörii. Koska tankojen painopiste siirtyy kauemmaksi keskustasta pyörän kehälle päin kun rauta lämpötilan vaikutuksesta kutistuu (lämpölaajeneminen).
Toimiiko?
Toimiiko
2
240
Vastaukset
Vauhti lienee hidasta, mutta tyynessä säässä pitäisi toimia. Pienetkin häiriöt, esim auringon paistaminen voi johtaa toimintahäiriöihin tai maanjäähtyminen öisin.
Jotta et aivan ilmaan nouse keksintösi johdosta noin 1% kokoisella tuulimyllyllä saadaan huomattavasti enemmän tehoa ulos, toiminta varmuuskin suunnilleen samanlainen.- perusfyysikko
"poikkisuoraan maan pinnan kanssa"
Mitähän tämä tarkoittaa?
No, luulen ymmärtäväni. Tosin kannattaisi käyttää materiaalia jolla on mahdollisimman suuri lämpölaajenemiskerroin. Pyörän kehä muuten kutistuu myös kylmässä joten siihen mahd. pieni kerroin.
"Luonnolliseen" lämpötilaeroon perustuvia voimaloita on ymmärtääkseni pähkäilty mereen. Merivesihän on (tietääkseni) liki nolla-asteista kaikkialla jo muutamien satojen metrien syvyydessä, vaikka pintavesi voi olla 30-asteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista867601- 1045517
- 2664728
- 484662
- 653382
- 502758
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244