eilisillalta näyttävät hävinneen, joten kommentoin tässä. Osakepeli on hermoillekäypää hommaa. Se ei ole oikein juopolle sopivaa, kännissä tulee tehdyksi tollontöitä silläkin sektorilla. Yksi tuttava soitti kännissä pankkiin puhelinmääräyksen osakkeiden ostosta. Tarkoitus oli ostaa parillasadallatuhannella markalla, mutta viina sekoitti pasmat ja sata osaketta muuttui tuhanneksi: osakkeita tulikin parilla miljoonalla markalla. Tappiolla ne piti myydä sitten aikanaan.
Lisäksi hermojännitys lisää alttiutta ottaa huikkaa.
Ryyppäämisen suhteen olen EVP-mies, mutta päädyin sijoitustoimintani aktiivisella sektorilla helsinkiläisiin ja lappalaisiin asunto-osakkeisiin. Niissä on monia hyviä puolia: tuotto on jatkuvaa (vuokra) ja arvo nousee tasaisesti pitkällä tähtäyksellä, ei tarvitse kytätä koko ajan teksti-tv:tä tai muita putkia.
Ajankohta aloittamiselle on edullinen juuri nyt: hinnat ovat laskussa ja korot samoin.
"Varmin tapa rikastua Suomessa on ostaa kivitalo ja pitää se pitkän aikaa."
- J.K. Paasikivi
Tenkasen sijoitusvinkit
2
239
Vastaukset
- niin se on
"Konkari" Tentsröm on taaskin oikeassa.
Kun saataisiin nuoretkin se ymmärtämään ;)
J.K.Paasikiveä lainaten (joka ei kuulu nyt tähän) "tosiasioiden myöntäminen on kaiken viisauden alku". Vai kuuluiko sittenkin? - vanemoinen
Kiitos viisaista sanoistasi.
Ei ole juopon hommaa leikkiä omaa tai toisten meklaria, totta. Kiinteä omaisuus on jotain, mikä ei ole tyhjän päälle rakennettu. Virtuaaliraha ei aina perustu mihinkään, ja sipulin kuorten alta voi tulla kahmalollinen hometta väärässä paikassa.
Elämässä on hyvä olla reaalivakuuksia, jos tahtoo pärjätä taloudellisesti. Juoppo ei ymmärrä tätä, vaan ajattelee, että hilirimpsis hei ja "annan toisten mä talletella suuret..."
Niin ajattelee myös ahne ja kiireinen, kärsimätön nousukas ja peluri.
Miksihän?
Itse olen pessimisti (kuten Paasikivi), ja juuri siksi olen selvinnyt ilman bankroftia. Ennysteeni: Asuntojen hinnat tulevat vielä dramaattisemminkin alas. Keskuspankit eivät ole ehtymättömiä toimissaan. Onko vielä lisää mustia aukkoja löytymättä? Korko noussee vielä, sillä keskuspankit tukevat nyt massiivisesti kuplaa, eli "jatkuvaa nousua, joka ei lopu ikinä" tai "rahamarkkinoiden vakautta". Kupla koskee myös keskuspankkeja tässä tapauksessa: ne ikään kuin päättivät ottaa pelin kontolleen. Pelin, jossa sama satanen kiertää ympyrää ja lihoo ilman välinettä, jolle se on arvo, ilman tarpeeksi kiinteää, johon sen voi vaihtaa.
Kun joku on ottanut 300 000 - 400 000:n lainan ja kykenee juuri tällä hetkellä maksamaan korkoja... hän on koreasti vuokralla pankin asunnossa.
Pankki ei maksa korkoja, vaikka ei vaatisi lyhennyksiä. Kun työpaikat alkavat helistä pääkaupunkiseudulla, palvelualoilla ja it-alalla, homma alkaa kaatua päälle.
Korko (euribor) saatiin vakautettua jonnekin 5,88 paikkeille rajuin tukitoimin. Toistaiseksi.
Mitä luulet? Onko korko vuosina 2009-2011 lokakuun lopussa 5,88 vai a) enemmän, b) vähemmän?
It-alan murros on ohi, ja seuraava nopea ja massiivinen osakenousu tapahtunee energiapuolella säätövoimaa kehittelevissä yrityksissä (mikä hevonen niistä sitten siinä pärjää), sillä maapallolla tullaan tekemään rajuja poliittisia ratkaisuja tässä suhteessa: pakko määrää tuotannon vaikkapa aurinkopaneeleista ym.
Viisain ostaa nyt sen kivitalon. Käteisellä.
Ex-juopon sijoittamisesta, ettei nöyryys unohdu: laskusuhdanteen ensi merkkien tullessa myin Venäjän rahasto-osuuteni mutta jätin latinalaisen Amerikan riskisijoitukset: tappiota tänään -67,3%. Triplaisiko sijoituksen nyt, kun halvalla saa ja odottaisi 20%:n nousua saadakseen omat takaisin?
Tuo on pelkkää "kilisevää kulkusta" ja "helinää", ei sillä ole tekemistä sellaisen kivitalon kanssa, josta Kolmessa pienessä porsaassa puhutaan. Kas Paasikivi oli kuin vanhin porsaista: teki mökkiä, joka kesti Sepe Suden puhalluksen!
Pienemmässä mittakaavassa: helpottaa, jos on likimain velaton tupa ja takka. Ja akka.
Ja kaiken edellä raittius.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395120Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5131679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738