tupsulevän poisto?

julia

levä on vallannut ihan täysin kaikki mun kasvit=( olisiko kellään hyviä levän poisto vinkkejä?=)

5

1120

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

muutama levabarbi niin levät häviää.

• -Rihma-

Leväbarbi on parvikala ja vaatis vähintään 130-150 senttiä pitkän akvaarion, eli ei käy ihan mihintahansa purkkiin!

• julia
        -Rihma- kirjoitti:

Leväbarbi on parvikala ja vaatis vähintään 130-150 senttiä pitkän akvaarion, eli ei käy ihan mihintahansa purkkiin!

vastauksesta=) mun akvaario on n.120l ja kävin vasta eläinkaupassa ja mainitsin tosta levä ongelmasta.niin suositteli kans leväbarbeja sanoi et 3 kpl,kysyin sit tosta ku akvaarion koko on toi,et eikö ne pidä olla isossa akvaariossa.niin sanoi et kyllä ne ton kokoiseen voi laittaa..et ei mitään ongelmaa.eli onko mun akva liian pieni niille,vai?

• -Rihma-
        julia kirjoitti:

vastauksesta=) mun akvaario on n.120l ja kävin vasta eläinkaupassa ja mainitsin tosta levä ongelmasta.niin suositteli kans leväbarbeja sanoi et 3 kpl,kysyin sit tosta ku akvaarion koko on toi,et eikö ne pidä olla isossa akvaariossa.niin sanoi et kyllä ne ton kokoiseen voi laittaa..et ei mitään ongelmaa.eli onko mun akva liian pieni niille,vai?

On liian pieni. :(

• Ms.x

tehdä koko akvaarioon syyssiivous. Eli mistä ongelma on tullut: paistaako aurinko suoraan akvaarioon ? Kalastokatselmus lei mitä kaloja (onko kenties ylikansoitusta joka edesauttaa veden kuormittumista ja levät saa rutkasti ylimääräistä potkua ? Onko suodatin riittävän tahoinen, entä onko loisteputki tehoton (vääränlainen tai vanha). ? Vedenvaihtoväli ? Oletko testannut vettä ?

Itse ottaisin kaikki levääntyneet asiat pois, eli kasvit vaihtoon, somisteet joissa levää myös. Mekaanisestikin toi tupsulevä on kyl vaikeaa saada pois. Ja sit noi aiemmin mainitut asiat kuntoon.

Ja täällä hjelpitään mielellään :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe