MIten hankitaan

valtaus ?

Joutoajan harrastuksena kiinnostaa kullanhuuhdonta Lapissa (hyvin vähän kokemusta vielä, mutta hippuja jo löytynyt). Miten käytännössä valtauksen teko tapahtuu ? Onko mahdollista ostaa jonkun vanha valtaus ?

3

890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nurkkapaalut maahan

ja vie nimismiehelle valtaushakemus. Vanhat valtaukset näkyy kartoilta, Rovaniemen vallesmanni neuvoo oikean konttorin.

• anter 0

Vaihtoehtoja useita. Täysin omavaltaus ei ehkä kovinkaan järkevä idea heti alkuun, mutta mahdollista tietenkin.
      Valtauksen tekoon on viralliset paperit ja itse anottava sitä kohdetta mitä olemassa vapaana kartalla. Et voi vallata mitään missä et ole itse lopulta käynyt ja tuskin hyväkään ideana koska rannathan voivat olla pelkkää kalliota/ lähes pirunpeltoa. Kuivanmaan ideaa säiliöauton kanssa en kovinkaan suosittele.

Kultamaille menen saat varmasti tietoa ja on tahoja jotka myyvät kesälupia yhteisön valtauksille eli klubi-idea. Saariselälle mennessä etelästäpäin on 6km ennen keskustaa majoitusta tajolla ja kahvio josta saat kaivuulupia Kaisalta. majoituskin ok hintaa samalla jos katonalla haluaa majailla eikä teltassa/ asuntovaunu.

Kysele oman kaupungin kiviharrastajien valtauksista jne, siitä se hikoilu alkaa :)
      Sotajoella on useita valtauksia joissa klubi-idea eli jäsenmaksulla saa olla alueella kaivamassa ja rännitkin mahdollisesti pressujen suojissa pystytettäväksi.

Etkai tosiaan hippuja löytänyt ole retkilapiomiehenä? Hengettömiä ne kuitenkin heh heh. Vesiputkilossa tietenkin näyttä suurelta joo :)))
      Sotajoella olen itse puuhastellut ensikerran vuonna -96 ja kokemusta kertynyt sen jälkeen 7 kertaa alueelta.

Netti on keksitty joten googlaa asiaa lisää ihan itse.
      Ties vaikka tavataan ensikesänä lapiot kädessä...

• anter 0

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2550
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      59
      2492
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1732
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1512
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1450
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1400
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1312
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1183
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1127
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1056
    Aihe