hyi hemmetti

en syö.

minä en ymmärrä sitä miksi valitetaan siitä, että muut valittavat, että kouluruoka on pahaa. Se on vain karu totuus. Vaikka on tietysti hyvä asia, että koulussa ylipäätäin on ruokaa tarjolla ja vieläpä koululaisille ilmaista, saisivat todella satsata ruoan laatuun.
Eikös se lopputulos ole kuitenkin se tärkein, vaikka ajatus kouluruoasta onkin kaunis?

tässä esimerkkejä siitä, mihin olen koulussamme törmännyt näiden 7,5 vuoden aikana. ja nämä ovat faktoja:
- puunpalasia makkarassa
- vihreää makkaraa
- lasinsiruja puurossa
- vanhentunutta maitoa
- medium pihviä
- hiuskarvoja useissa laatikkoruoissa
- AIVAN LIIAN suolaista ruokaa! (aina!)
- likaisia astioita (haarukoita, veitsiä, lusikoita)
-härskiintynyttä voita leivän päälle.
nuo siis muun muassa.

ja muuten, eikö kouluruoan pitäisi olla myös terveellistä? Miksi sitten ruoka on hirvittävän suolaista tai sitten rasvaista? tai sekä että? Miksi tarjolla on mustaamakkaraa, maksalaatikkoa, verilättyjä? tai makkaraa yleensäkään. tai niitä rasvaisia ylimaustettuja paistinperunoita, pihvejä ja kastikkeita?

entä hygienia? Miksi puurosta löytyi lasinsiruja? tai niistä vihreistä rasvaa tihkuvista makkaroista puunpalasia? eikö maidon parasta ennen -päiväystä tarkisteta? eikö ole aikaa kypsentää ruokaa syötäväksi? roikotetaanko hiuksia ruoassa? laitetaanko voi aina jääkaappiin? pestäänkö astioita koskaan kunnolla??

hohhoijaa..voisi kysyä miksi kukaan SÖISI siis koulussa? itse en syö mitään koko koulupäivän aikana ja pärjään mainiosti aamupalasta koulun päättymiseen.

4

2557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdf

kouluruoan AINA, joka päivä. Ei mitään ongelmia, ja suurimmaksi osaksi ruoka oli hyvää. Ja taatusti terveellisempää kuin bigmacit ja ranskalaiset, joita nykyajan pullamössöidiootit vetelevät päivästä toiseen ja turpoavat kuin ryhävalaat.

• Sands

En usko kuitenkaan että puurot jossa on lasin siruja tai vanhentunut maito on sen terveellisempää kuni bicmacitkään... eli olen sitä mieltä että voisivat panostaa kouluruokiin hieman enemmän jos sitä meille syöttävät. En siis ole sitä mieltä että Bicmac on terveellinen ruoka joka päivä syötäväks mutta ei ne lasin sirutkaan mitään parasta ole!

• Ei ole ammattinsa tasalla
        Sands kirjoitti:

En usko kuitenkaan että puurot jossa on lasin siruja tai vanhentunut maito on sen terveellisempää kuni bicmacitkään... eli olen sitä mieltä että voisivat panostaa kouluruokiin hieman enemmän jos sitä meille syöttävät. En siis ole sitä mieltä että Bicmac on terveellinen ruoka joka päivä syötäväks mutta ei ne lasin sirutkaan mitään parasta ole!

Kouluruokaa valmistavien henkilöiden vastuuseen kuuluu myös elintarvikkeiden hygienian valvonta. Seuraavan kerran kun saatte hapanta maitoa tai puupaloja tai lasinsiruja ruoassa, ottakaa opettajalta todistajanlausunto ja toimittakaa kyseinen ruoka-annos elintarvike laboratorioon tai terveystarkastajalle, eiköhän ala löytymään kuri tuollaiselle keittäjälle.

Kouluruoka on hieman saman määritelmän alainen kuin sairaalaruokakin, makua ei saa juurikaan olla, koska toiset eivät saata syödä maustettua ruokaa.

Määrärahat ovat myös hyvinvointi suomessa nykyään vähäiset, koska valtionjohtoistenkin yritysten johtohenkilöstölle tulee maksaa optiomiljoonat palkkojen ja muiden etuisuuksien lisäksi.

Olkaa siis kiitollisia, että saatte edes jotain suuhunne, veikkaampa että kohta ei ilman rahaa syödä kouluissa yhtään mitään.

• ------------

Kokeile kasvisruokaa. Siinä ei oo ainakaa mulla mitää kävelly vastaa. On kaverin broilerilautaseltaki risuja joskus löytyny... :D Tai mitä lie omituisuuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      72
      2322
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1911
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      145
      1681
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1649
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      108
      1646
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1387
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1299
    9. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      20
      1297
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1180
    Aihe