Missä Uskova_1:n viesti?

Missä on perjantainen Uskova_1:n viesti? Onko adventisti huono kestämään kritiikkiä?

9

448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirvas

on niin kiero, että se poistaa totuuden sanat suojellakseen omaa harhaoppiaan. Näin taisi käydä - valitettavasti!

• uskomukset,

joihin olemme syvästi sitoutuneet, uhataan romuttaa. Eihän meillä kenelläkään sen enempää kuin millään kirkollakaan ole mitään absoluuttista totuutta hallussamme - ei edes tieteellä eikä tieteellisellä tutkimuksella.
        Uskovainen, olipa haän sitten adventisti, roomalais-katolinen tai luterilainen tai mikä hyvänsä, ellä omaksumansa "totuuden" varassa ja tällöinkaaos ja kadotus uhkaa, mikäli alkaa lipsumaan tuosta omaksumastaan 'totuudesta'. Yksinkertaisin keino taistella tuosta omalle totuudelle uhaksi tuntuvaa vierasta totuutta vastaan, on leimata se Suuren Saatanan eksytykseksi.

Summa summarum: Omantotuudtensa puolustaja pyrkii vain 'selviämään hengissä' uhkaavasta vieraasta totuudesta. hengissäselviämiskamppailussa taas on samantekevää onko oma vai vieras totuus todempi koska 'minun' on pärjättävä sillä mitä minulla on, ei sillä mitä on tuolla toisella.

• hirvas
        uskomukset, kirjoitti:

joihin olemme syvästi sitoutuneet, uhataan romuttaa. Eihän meillä kenelläkään sen enempää kuin millään kirkollakaan ole mitään absoluuttista totuutta hallussamme - ei edes tieteellä eikä tieteellisellä tutkimuksella.
        Uskovainen, olipa haän sitten adventisti, roomalais-katolinen tai luterilainen tai mikä hyvänsä, ellä omaksumansa "totuuden" varassa ja tällöinkaaos ja kadotus uhkaa, mikäli alkaa lipsumaan tuosta omaksumastaan 'totuudesta'. Yksinkertaisin keino taistella tuosta omalle totuudelle uhaksi tuntuvaa vierasta totuutta vastaan, on leimata se Suuren Saatanan eksytykseksi.

Summa summarum: Omantotuudtensa puolustaja pyrkii vain 'selviämään hengissä' uhkaavasta vieraasta totuudesta. hengissäselviämiskamppailussa taas on samantekevää onko oma vai vieras totuus todempi koska 'minun' on pärjättävä sillä mitä minulla on, ei sillä mitä on tuolla toisella.

mutta sieltä onkin tulossa sellainen romuttaja, jonka kanssa ei neuvotella - Jeesus Kristus.
        Siinä ei auta enää sitoutumiset eikä selitykset.

• uskollesi
        hirvas kirjoitti:

mutta sieltä onkin tulossa sellainen romuttaja, jonka kanssa ei neuvotella - Jeesus Kristus.
        Siinä ei auta enää sitoutumiset eikä selitykset.

vaikken sen sisältöä ehkä oikein ymmärräkään: en nimittäin tiedä mitä tuolla Jeesuksen Kristuksen tulemisella tarkoitat.En ainakaan oikein pysty uskomaan johonkin stratosfääristä ilmestyvään, pilvellä ratsastavaan 2000 vuotta sitten kuolleeseen Nasaretiliseen puuseppään, joka tempaisi kaikki lentopelkoiset helluntalaiset pilviin itseään vastaan.
        Edellä mainitulla tavalla en ymmärrä Raamattua ollenkaan ja mikäli tuo on oikea ymmärtämisen tapa, taidan kyllä mieluummin pysytellä ulkopuolella leirin.

• Kaikki vastaukset ovat hyviä, olivatpa ne sitten kielteisiä tai myönteisiä, juuri ne avaavat portit keskusteluille.
      Adventisteja ei voi vahingoittaa vastustajien kirjoituksilla, sillä nehän vain syventävät asiain olemusta ja vastustajan sielun elämän tuntemista, jota voi syventää ymmärtämällä hänen motiivinsa.

Vain vainoharhainen ei siedä kritiikkiä, ylifariseus näkee vastustajissa vain myönteisiä piirteitä, jotka voivat auttaa seurakuntia löytämään oman totuutensa vastakohdat.

Syyttelevä henki ei ole adventistien hengen ravintoa, vaan motiivina on rakkaus langennutta vastustajaansa kohtaan, sillä totuus ei häpeile korskeile, eikä kerskaa omilla saavutuksillaan.

Etsi totuutta salatuimpaan asti, äläkä mieleltäsi valehtele ellet tunne asian todellista merkitystä ja totuutta.

• alex-kasi

joka otti pois kirjoituksensa? ja oikein tekikin.. siinä tapauksessa..

• jokaisella

on oikeus poistaa aloituksensa.

Harmillista se tietysti on joskus, kun siinä poistuu muittenkin kirjoitukset.

Riitalle ei siitä harmia ollut, koska hän on samanlaisia aloituksia tehnyt monta.
        Olin kuitenkin havaitsevani, että tuli aivan uudenlaisia vastauksia, eli tekstiä joita en ollut ennen lukenut.

Olisi Riitta jo itse nostanut siitä haloon, jos ei olisi itse sitä poistanut, tai hyväksynyt sen poistoa. Kuka sitten poistaja ollutkaan, mutta syyttely on turhaa, kun ei tiedä. Parempi odottaa ja katsoa, kun lähteä umpimähkään syyttelemään, niin kuin Utulila ja Tutkiva huomio.

• Äläpäs nyt viitsi! Ei ole Riittan tapaista poistattaa omia viestejään. Tietty määrä ärtyneitä kiihkoadventisteja tehnyt valituksia asiattomasta viestistä, jolloin "automaatti" poisti viestin. Näin asiat todellisuudessa menivät.
        Periaatteessa tuo automaattipoisto on huono. Parempi olisi, jos joku valvoja olisi valvomassa viestejä. Ja jos niin olisi tapahtunut, ei Riittan viestiä olisi poistettu. Viestihän oli ihan asiallinen.

• Utulila kirjoitti:

Äläpäs nyt viitsi! Ei ole Riittan tapaista poistattaa omia viestejään. Tietty määrä ärtyneitä kiihkoadventisteja tehnyt valituksia asiattomasta viestistä, jolloin "automaatti" poisti viestin. Näin asiat todellisuudessa menivät.
        Periaatteessa tuo automaattipoisto on huono. Parempi olisi, jos joku valvoja olisi valvomassa viestejä. Ja jos niin olisi tapahtunut, ei Riittan viestiä olisi poistettu. Viestihän oli ihan asiallinen.

Olin viikonloppuna YYA-tapaamisessa (ystävien
        yhteys, rekisteröimätön Jeesus-keskeinen tiimi).
        Varmaankin Riitan viesti on ollut erityisen osuva.
        Mun viestit on niin kesyjä, ettei niistä väliä ...

Ystävien yhteyttä vaalii joukko pitkäaikaista
        kokemusta adventismista omaavia uskovia.
        Minkäänlaista vihamielisyyttä ei ilmennyt kellään
        ketään kohtaan, vaikka henkilökohtaisesti
        aroista asioista vaihdettiin kokemuksia ja
        mielipiteitäkin. Kukaan ei kyseenalaistanut toisen
        kokemaa. Nyt tiedän, että tälläkin palstalla
        puhuttavista asioista voidaan keskustella "ilman
        vihaa ja epäilystä".
        Ja välillä voidaan ylistää Herraa!

Yhteys on mahdollinen.

Eräs kertoi, kuinka hän oli taannoin tullut
        epätoivoiseksi määräysten viidakossa (kieltojen).
        Lähtenyt sitten tietoisesti ulos Kristuksen
        seurakunnasta. Kun ei ollut mitään menetettävääkään.
        Siinä samassa hän, vapauden kokemisen yhteydessä,
        oli kokenut Kristuksen ystävällisen kutsun tulla
        ilman ihmissäädöksiä Hänen työtoverikseen ja
        uudelleen uskón tielle, nyt ihan oikeasti.
        Oma yrittäminen oli ollut este.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7300
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      738
      3551
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      356
      1887
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      85
      1435
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe