Siiderin hiilihapotus

Pate-51

Tein siideriä omenamehusta, mutta siihen ei tullut hiilihappoa, eli ei onnistunut. Voiko hiilihappoa lisätä jälkeenpäin keinotekoisesti?

5

5478

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parappa

Terve!

Joo kyllä mun mielestä voi. Kysehän on kaasun lisäämisestä/sakoittamisesta nesteeseen.

Eli ajattelisin että tämä onnistuu mm. limsakoneella, jossa käytetään hiilidioksidipatruunoita.

Nesteeseen saadaa sekoitettua kaasua paineessa.

• JW

Tupaantuliaiset tulossa ja varastossa runsaasti kotiviiniä.

Onko kellään kokemusta kotiviinin jatkamisesta vedellä ja hiilihapotuksesta? Tuleeko juotavaa vai meneekö vain piloille? Hiilihapottimia saa kaupasta, muttei ole tullut vielä esittelyä vastaan, jotta voisi maistella lopputuloksia. Hanavedestä vissyä ja mehusta limua, vaan miltä maistuisi limukoneella kotiviinistä johdettu siideri?

• pulputi pulp

Se ei saa olla pullotettaessa keskeytetty se käyminen täysin, taisiis ei saa olla laitettu käymisen pysäytys kemikaaleja lopuksi ei edes selkeytys mömmöjä. Selkiytyy kyllä pönttö viileässä, pullotettaessa lisää 1teelusikallinen sokeria ja takaan paksun vaahdon ja hiilihapon. Pulloiksi käy lasipullot joissa kierrekorkki, ei se paine nyt niin suuri ole.

• Eläläträä

niin tai pane pari rusinaa pulloon, niinkuin simaa tehdessä, kyllä nekin siellä ajaa saman asian kuin sokeri..

• Jälkikäyminen pullossa

Onnistuu, mikäli lisäät pulloihin hieman sokeria. Lisää vain teelusikan kärjellinen, ei siis tarvitse laittaa edes puolta teelusikallista/pullo.

Sitten korkit kiinni ja parin päivän päästä tuo sokeri on käynyt ja käymisestä on vapautunut hiilidioksidia juomaan.

MUISTA KÄYTTÄÄ PAINEEN KESTÄVIÄ PULLOJA!!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2592
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe