Hei!
Olen 178cm/69kg, mutta vyötärönympärysmittani on 90.... Millä hitsillä sen saa pienemmäksi???? Taitaa olla tuo vyötärönympärysläski sitä pahinta laatua. Onko jollain kokemuksia vyötärönmitan kaventamisesta??
Laiha läski....
11
2365
Vastaukset
ihan hyvä masun leveys! Minulla oli 102 cm ja kun nyt olen käynyt punttisalilla se on 93 cm!!
Olen jo viisikymppinen köriläs, paino siinä 88 kg ja pituus 182. Painoindeksin mukaan (26) olen "lievästi ylipainoinen!"
Salille vaan ja monipuolista harjoittelua siellä, niin masu kiinteytyy! 90 cm on kyllä ihan hyvä!!
Ehkä kyse on vaan "estetiikasta?"- Laiha läski
Niin, en siis muistanut mainita olevani nainen ja tänään terveydenhoitajalta tarkistin oikean kohdan mitata vyötärönympärys(2cm navan alapuolelta), niin tulos olikin järkyttävät 98cm. Naisilla vyötärönympärysmitanhan tulee olla alle 80cm.
http://www.sydanliitto.fi/kaikki_sydamesta/painonhallinta/fi_FI/painoindeksi/
- Ikuinen laihduttaja
Ylä ja alapäästä hoikka mutta keskivartalo on ongelma vaikka liikun tosi paljon. Mutta kun katselen isoperäisiä ja pöllijalkaisia ihmisiä jotka liikkuvat tosi vaikean näköisesti, vaivalloisesti niin ihmettelen miksi se ei ole niin paha kuin keskivartalo lihavuus?
- Laiha läski
Lukasepas täältä:
http://www.sydanliitto.fi/kaikki_sydamesta/painonhallinta/fi_FI/painoindeksi/
Vyötärölle kertyy ns. sisäelinrasvaa joka on erityisen vaarallista.
- läski??
En tiedä, mikä mittarin mukaan saat itsestäsi laihan.. Enkä ihmettele sitäkää, että vyötärönympäryksesi on noin iso. Siis ei millään pahalla, mutta onhan sinulla painoakin. Itse olen 181 cm ja 59 kg (20 v. nainen) ja aivan normaali. Voin kuvitella miltä näyttäisin jos painaisin 10 kg enemmän. En olisi enää silloin hoikka.
- näkemättä
sanoisin sinun kyllä ennemmin olevan laiha kuin hoikka! Pituisesi missit painavat järjestään pari-kolme kiloa enemmän kuin sinä, ja näyttävät olevan melkein luuta ja nahkaa. 10 kg painavampana olisit tuolla pituudella normaali.
- välttämättä!!
näkemättä kirjoitti:
sanoisin sinun kyllä ennemmin olevan laiha kuin hoikka! Pituisesi missit painavat järjestään pari-kolme kiloa enemmän kuin sinä, ja näyttävät olevan melkein luuta ja nahkaa. 10 kg painavampana olisit tuolla pituudella normaali.
Joillakin henkilöillä voi olla erittäin siro ruumiinrakenne, jolloin pienikin paino voi olla ihan ok kokonaisuuteen nähden.
Miksi se muuten on niin vaikeaa pysyä kohtuudessa, oli sitten kyse syömisestä, juomisesta, viihteestä tai mistä vaan..? - vaikea arvioida
näkemättä kirjoitti:
Pituiseni missit painavat yleensä vähemmän kuin minä tai suunnilleen samoissa. Ja eivät he mielestäni ole luuta ja nahkaa, vaan yleensä hoikkia. Oma ruumiinrakenteeni ei ole mitenkään eritysen siro, mutta en silti sanoisi itseäni laihaksi. Ei minulla paljon rasvaa toisaalta ole, koska liikun aika paljon, mutta silti sellainen normaali, hoikka, urheilullinen vartalo. Voin vakuuttaa, että 10 kiloa painavampana en enää todellakaan olisi hoikka.
:) - ruumiinrakennes
välttämättä!! kirjoitti:
Joillakin henkilöillä voi olla erittäin siro ruumiinrakenne, jolloin pienikin paino voi olla ihan ok kokonaisuuteen nähden.
Miksi se muuten on niin vaikeaa pysyä kohtuudessa, oli sitten kyse syömisestä, juomisesta, viihteestä tai mistä vaan..?ruumiinrakenne on melkein sama kaikilla. lihavat selittelevät että heillä on raskas ruumiinrakenne ja anorektikot selittelevät että heillä siro ruumiinrakenne. Kahden samanpituisen ihmisen luiden painoero on kilon luokkaa maksimissaa, eli ei ihan hirveästi.
- "Laiha" läski
vaikea arvioida kirjoitti:
Pituiseni missit painavat yleensä vähemmän kuin minä tai suunnilleen samoissa. Ja eivät he mielestäni ole luuta ja nahkaa, vaan yleensä hoikkia. Oma ruumiinrakenteeni ei ole mitenkään eritysen siro, mutta en silti sanoisi itseäni laihaksi. Ei minulla paljon rasvaa toisaalta ole, koska liikun aika paljon, mutta silti sellainen normaali, hoikka, urheilullinen vartalo. Voin vakuuttaa, että 10 kiloa painavampana en enää todellakaan olisi hoikka.
:)Mitä teet lihavuuspalstalla sitten?? Vinoilet ihmisille joilla on paino-ongelmia? Minähän juuri kerroin paino-ongelmastani, viis siitä mikä nimimerkkini on jonka muuten myös ymmärsit väärin takertumalla "laiha"-sanaan. Lue se seuraavakin. En ole väittänyt pitäväni itseäni laihana! En kai muuten tänne kirjoittaisi...
- Normaalipainoinen itsekin
No joo, painoindeksisi on 18, eli olet alipainoinen. Termillä laiha läski tarkoitetaan ihmistä joka on painoindeksin mukaan normaalipainoinen tai hoikka, mutta jolla ruumiinrakenteeseensa nähden on korkea kehon rasvapitoisuus. Käyttääkseen tätä termiä ei siis tarvitse olla mitenkään reippaasti alipainoinen (kuten itse painoindeksin mukaan olet). Toisaalta olet kyllä päätä pidempi kuin vaikkapa minä, joten ehkä se "isolle ihmiselle" sopii. En tiedä kun ei livenä näe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358