Kesken koulun

vävuosi

Voiko välivuoden pitää kesken koulun, olen miettinyt että voisinko pitää välivuoden koulusta heti kun olen käynyt tätä ammatillista puolta, vuoden eli siis pitäisin toisen vuoden lomaa, ja kun nykyiset koulutoverini olisivat 3lk aloittaisin minä vasta 2lk. Onko tämä mahdollista? onko tästä myöhemmin haittaa ammatin hakua varten, muuta haittaa? hyötyä?

Väli vuoden pitäisin lähinnä siksi ,että tuntuu akku tyhjältä, en tiedä olenko alasta niin kiinnostunut että haluasin siitä ammatin itselleni, toiset koululaisetkin niin teinejä että ei hirveesti kiinnostaisi myös senkään takia.

4

3376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjo27

Voit hyvin pitää välivuoden koulusta kesken kaiken. Meet vaan koulun toimistoon ja täytät siel keskeyttämispaperin. Kannattaa kyl puhua opon ja oman opettajan kanssa ja muista ilmottaa kelaan, etteivät maksa siulle turhaan opintotukea.

Ei siitä mitää haittaa oo että monessa vuodessa sen koulun käy. Itellä meni kans vuoden pitempää ko muilla, just sen takia et pein sen välivuoden kesken koulun.

Mitä noihi teineihi tulee, ni sit ko meet jatkaa ni ne "teinit" on sitte taas vuoden nuorempia ko ne nykyset. Mut ei miulle ainakaa siit mitää haittaa ollu.

• hyvästä vastauksesta

tosiaan kiitos. Niinhän ne on nuorempia, mutta se pää pointti ei olekaan siinä, olisi hölmö pitää siksi välivuosi.

• busv_

Eli välivuoden voi pitää oltuaan 2 vuotta lukiossa ja pitää 3lk:lla välivuoden? Että se ei ole mahdotona? mutta miten niitä yleensä puolletaan, pitääkö täyttää jotkut kriteerit hyvillä syillä,jotta se puolletaan?

• Marjo27
        busv_ kirjoitti:

Eli välivuoden voi pitää oltuaan 2 vuotta lukiossa ja pitää 3lk:lla välivuoden? Että se ei ole mahdotona? mutta miten niitä yleensä puolletaan, pitääkö täyttää jotkut kriteerit hyvillä syillä,jotta se puolletaan?

Mie olin siis ammattiopistossa ja kerkesin käymään 1,5 vuotta ja alotin kesken kakkos vuoden välivuoden. Miulla oli masennus aika pahana ja en koulua kokonaan lopettanu vaan keskeytin. Jatkoin sitte iha normaalisti seuraavana syksyä kakkosluokan alusta.

En muista et siihe ois mitää puoltoa mistää tullu. Kävin vaa ilmottamassa et mitä oon päättäny ja täytin sen lapun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      75
      3082
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      73
      2954
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1852
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1782
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1691
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1651
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      32
      1306
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1299
    Aihe