kultakala

lasimaljassa

olen yrittänyt ostaa kultakalaa eläinkaupasta.Eivät suostu myymään,tarvitsee kuulemma ison tilan.En ymmärrä,ihan hyvin tuo edellinen on pärjännyt,jo 7 vuotta.Muistaa vaan veden hapettaa ja vaihtaa säännöllisesti

5

1155

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Rihma-

Onneksi eivät myy lasimaljaan! Se on kyllä eläinrääkkäystä, sillä kultakala om parvikala ja voi kasvaa jopa 30 senttiseksi. Vain isoon akvaarioon.

• RoseJ__

minulle möivät kuopiossa 2kultakalaa semmoseen isoon duna boxiin mikä on 21 litraa samasta paikasta ostin kalat ja sen bixon ja suodattimen

• kirppukala

Voihan ne myydäkin rahan toivossa, mutta ostajalla pitäisi tietoa ensin olla.

• järkevä kauppias
        kirppukala kirjoitti:

Voihan ne myydäkin rahan toivossa, mutta ostajalla pitäisi tietoa ensin olla.

järkevä kauppias ei myy huonoihin tiloihin eläimiä,onneks ei siis myynny.

• eräs onneton
        järkevä kauppias kirjoitti:

järkevä kauppias ei myy huonoihin tiloihin eläimiä,onneks ei siis myynny.

Kun reilu vuosikymmen sitten innostuin akvaarion hankinnasta, myytiin minulle eläinliikkeessä 8kulmainen malja (20-30litrainen) ja kaksi kultakalaa siihen. Itse luotin sokeasti ammattitaitoisen oloisiin ja mukaviin kauppiaisiin, olin typerä enkä tarpeeksi selvillä asioista. Noh, kävi niin että kalat taistelivat ja toinen kuoli. Toinenkin menehtyi vähän myöhemmin. Kun kerroin asiasta seuraavalla käynnilläni samaisessa eläinliikkeessä, totesivat myyjät että todennäköisesti tilan puute on ollut syynä taisteluun ja molempien menehtymiseen.

Nyt kävin jälleen samassa eläinliikkeessä katselemassa kaloja ja kysyin ohimennen myyjältä, kuinka suuren akvaarion kultakala tarvitsee. Myyjä kertoi pätevänä että pitää olla ainakin 200litrainen jonne sitten voi ottaa jo useamman kalan. Kun kysyin montako kalaa siihen voisi sitten ottaa, sanoi hän että ainakin 5kultakalaa mahtuu sinne aivan huoletta. Kuvitella! Opettaa ainakin ottamaan itse selvää asioista ennen kuin edes suunnittelee eläinliikkeeseen suunnistamista.

Nimim. edelleen kultakaloista haaveileva, mutta realiteetit tunnistaneena jatkaa haaveiluaan vielä ennen asunnon vaihtoa (joka valitaan sillä silmällä että sinne kunnon akvaario kultakalaparvineen mahtuu vuosiksi eteenpäin)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5130
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      516
      1704
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe