Mites toi Toyo- kitkarenkaan pyörimissuunta on merkitty?
Renkaan sivusta kun ei näemmä löydy perinteistä "nuoli"- merkintää...
Kiitosta avusta
Toyon kitkarengas
6
1200
Vastaukset
- mika.
jos siitä ei näy selkeästi että mihin suuntaan sen pitäis pyöriä niin sitten sillä ei ole mitään väliäkään. voihan sekin olla että siellä jossain lukee rotation jolloin se puoli tulee auton ulkopuolelle.
ihmettelen jos ei textiä rotation niistä löydy!!
- mr.nasta
mitäs muuta kitkoilta voisi odottaakkaan.
- ulkosivu kylläkin
nykyaikaissa renkaissa on yleensä määrätty joko pyörimissuunta jolloin kuvio on "nuolimainen" mutta pinta symmetrinen keskilinjan suhteen tai sitten pinta on epäsymmetrinen eli ulkosivu on määrätty mutta rengas pyörii kumpaan suuntaan tahansa.
Nuo halpahallirenkaat voivat hyvinkin olla täysin symmetrisiä eli rengas pyörii kumpaan suuntaan tahansa ja kumpi sivu hyvänsä voi olla ulospäin. Jos kyseessä ovat vielä kitkat on varmaankin yksi lysti miten päin nuo on vanteille laitettu. Eivät ne mitään pidä kuitenkaan.- ulkosivu merkitty
Omissa T-nopeusluokan kitkoissa on ulkosivu merkitty, pyörimisssuuntaa ei. Kuvio on siis tavallaan toisin päin toisella puolella, mutta en ole tällä havainnut mitään vaikutusta. Toista talvea ovat nyt alla ja hyvin pitävät.
Liikennevaloissa huomaa usein, kun jotkut ajavat vanhoilla kovettuneilla nastakumeilla. Kauhea rapina ja ropina, mutta tyhjää lyövät eturenkaat ja vauhti ei kiihdy. Itse olen noilla eurooppakitkoilla päässyt sutimatta ja nopeammin liikkeelle, vaikka samantasoisista autoista on ollut kyse.
Eli kunhan renkaat ovat tuoreet, on aika sama ovatko ne nastat vai kitkat. Hyvin pärjää. - noissa ulkosivu
ulkosivu merkitty kirjoitti:
Omissa T-nopeusluokan kitkoissa on ulkosivu merkitty, pyörimisssuuntaa ei. Kuvio on siis tavallaan toisin päin toisella puolella, mutta en ole tällä havainnut mitään vaikutusta. Toista talvea ovat nyt alla ja hyvin pitävät.
Liikennevaloissa huomaa usein, kun jotkut ajavat vanhoilla kovettuneilla nastakumeilla. Kauhea rapina ja ropina, mutta tyhjää lyövät eturenkaat ja vauhti ei kiihdy. Itse olen noilla eurooppakitkoilla päässyt sutimatta ja nopeammin liikkeelle, vaikka samantasoisista autoista on ollut kyse.
Eli kunhan renkaat ovat tuoreet, on aika sama ovatko ne nastat vai kitkat. Hyvin pärjää.Continental näyttää harrastavan tuota ulkosivun määräämistä pyörimissuunnan sijaan niin kesä- kuin talvirenkaissa.
Uudet testivoittajakitkat pitävät tosiaan kaikilla pinnoilla paremmin kuin kovettuneet nastarenkaat vaikka jälkimmäiset olisivat miten nokian testivoittajia. On meinaan vanhat hakkapeliitta neloset toisessa autossa ja pito on surkea vaikka pintaa ja nastoja on vielä kumpaakin jäljellä.
Kovettuneet kitkarenkaat eivät muuten pidä sitten yhtään mitään koska koko pito perustuu pehmeisiin ja tiheisiin lamelleihin. Nastarenkaat sentään pitävät edes peilijäällä niin kauan kun niissä on nastat vaikka lumella ja asfaltilla pito katoaa niistäkin kumin kovettuessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047