Olemme ensi viikolla lähdössä Lontooseen ihan eka kertaa.
Nyt pälkähti mieleen että onkohan siellä vesijohtovesi ihan juotavaa kuten täällä kotomaassa?
Vai pitääkö turvautua pullotettuun veteen?
Toinen juttu on sitten se metro/bussilippu. Millainen kortti olisi järkevä viikon matkalla? Jos ostamme travelgardin jo Heathrowsta niin pitääkö vyöhykkeitä olla kuinka paljon? Emme taida muuten liikkua kuin parilla vyöhykkeellä. Mikä olisi edullisin tapa liikkua kaupungilla plus lentokenttämatkat?
Vesi
8
3499
Vastaukset
- Lontoossa
Itse olen ainakin juonut aina hanavettä. Eihän se maistu yhtä hyvälle ja joissain paikoin on tosi kalkkipitoista (pitää suodattaa), mutta yleensä ottaen on ihan juotavaa.
Edullisin tapa kävelemisen jälkeen on bussilla kulkeminen. Näkeekin paremmin kaupunkia, vaikka matkat kestävät kauemmin. Keskustassa etäisyydet ovat suurelta osin toimivat kävellenkin, seikka jota ei välttämättä metrolla kulkiessa usein huomaakaan.
Miksette ottaisi Oysteria ja lataisi sinne rahaa? Tällöin kortilta menee bussikortin tai 1-2 zonen travelcardin arvo niinä päivinä, kun kuljette vain kahdella zonella (bussikortilla ei edes ole zonerajoituksia), ja Heathrowlle kulkiessa ottaa enemmän, mutta silti taksa on halvempi kuin ostettaessa irrallinen kertalippu. Mitää 1-6 zonen korttia on turha ostaa kahden matkan takia. - !!!
Hanavettä voi juoda, tosin itsele kävi aikoinaan niin, että ekana vuonna Lontoossa sain akksi kertaa aika pahan virtsatietulehduksen ja todennäköisin syy oli kraanavesi. Nykyään aina juon pullovettä Lontoossa. Eräs tuttuni sai jonkin sortin munuaistulehduksen kraanavedestä. Mutta vastaavasti moni mu kaverini juo kraanavettä ilman ongelmia. Pahaa se vesi joka tapauksessa on.
Oysteri on paras lippu Lontoossa. JA hyvä puoli sinä on, että jos matkustat montakertaa esim 1-2 vyöhykkeillä, et kuitenkaan joudu maksamaan yli 1-day-travelcardin hintaa vaikka maksaisitkin matkan kerrallan oysterilla.- vaan
Hanavettä JUOMALLA ei kyllä onnistu saamaan virtsatietulehdusta! Kyllä se on usein elimistön oma kolipöpö, joka sieltä peräpuolelta eksyy väärään paikkaan. Se lääketieteestä. Vesi on juu pahaa.
- london veteran
Hanavettä voi todellakin juoda, itsellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Joskus se on maistunut hieman "kalkkiselta", joskus ei.
Suihkussa huomaa, että vesi on kovempaa kuin Suomessa (Suomessahan vesi on pääsääntöisesti pehmeää), koska hiukset menevät enemmän takkuun ja tuntuu, että pesuaineita saa huuhdella kauemmin iholta. - lontooveteraani
Olen juonut kraanavettä kaikki ne 6 vuotta kun olen Lontoossa asunut enkä ole huomannut minkäänlaisia ongelmia.
Oyster Cardin saatte ostettua heti lentokentältä, siihen vaan lataamaan rahaa, kysykää lipputiskillä. Jos teillä on nuoria lapsia mukana, muistaakseni koskee lapset alle 16, niin maksavat ainoastaan punnan päivässä ja voivat matkustaa bussilla tai metrolla. Heille tulee silloin joka päivästä erikseen paperilippu jonka laitetaan lippukoneeseen metroasemilla tai näytetään bussikuskille.
Hyvää matkaa!!- poikennut
Eipä taida onnistua, että Oysterin haltijat saavat lapsilleen noita punnan päivälippuja. Vaatii Travelcardin myös vanhemmille.
- lontooveteraani
poikennut kirjoitti:
Eipä taida onnistua, että Oysterin haltijat saavat lapsilleen noita punnan päivälippuja. Vaatii Travelcardin myös vanhemmille.
kun käytiin nyt syksyllä viimeksi Lontoossa niin mieheni ja minä ostettiin Oysterit 5 päiväksi, lapset saivat punnan arvoiset liput joten ainakin meitä onnisti siinä. Olin jopa ottanut selvää London Transportilta ennen matkaa että lapset alle 16v matkustavat punnalla päivässä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465347Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5481899Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748