"Henki"lääkärini määräsi minulle jo useampia vuosia sitten Diovan comp -nimistä lääkettä alentamaan verenpainetta:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/4/843074.shtml
Ylipainetta on niin, että aalapaine huitelee väliin vähän toisella sadalla ja yläpaine usein yli 160, tosin vaihtelee. Olen havainnut, että tuo määrätty lääke vaikka olen sitä monta vuotta syönyt, ei juurikaan verenpainetta alenna, ainakaan minulla. Kerroin tästä havainnosta lääkärilleni jo aikaa sitten jolloin hän muutaman käyntikerran jälkeen määräsi toista lääkettä Diovanille kaveriksi. En nyt muista mitä. Näistäkin kerroin, että Diovan väsyttää, aiheuttaa huimausta, sotkee mahan toimintaa mutta ei mainittavasti laske verenpainetta. Eli juuri niitä oireita jotka arvelin itse verenpaineen aiheuttaneen... Onko tuolla lääkkeellä minkälainen maine? Auttaako yleensä? Ainakin on aika kallis eikä korvaavaa halvempaa ole. Jotenkin olen jo alkanut epäillä, että lääkärit määräävät puoliväkisten asiakkailleen sellisisa lääkkeitä joista ehkä saavat provikat tms. hyötyä. Enemmän verenpaineeni laskee jos syön aroniamarjoja ja olen pirteässä kunnossa. Kenelle tästä puhuisin? Jollekin toiselle lääkärille?
Pera
Diovan comp verenpainelääke...?
6
11660
Vastaukset
- vaikka
puhua lääkäri Antti Heikkilälle.
http://www.anttiheikkila.com/sivu.php?id=6 - betasalpaaja..
Minulla oli paine tasaisesti 100/155 kotimittauksessa. Sain Bisoprolol 5mg lääkkeen ja muutaman päivän päästä lukemat noin 90/130. Ei mitään sivuvaikutuksia paitsi pari päivää väsytti vähän ja tuli nukuttua tavallista enemmän. Ei maksa paljon mitään. Noin kaksi euroa kuukaudessa. Kannattaa kokeilla.
- aleni,
mutta paraniko sairaus?
- heikki
Heippa pera, no minulla on aivan eri kokemukset Diovanista, ei ole sivuvaikutuksia, paineet pysyvät kohdallaan.Minun Lääkäri söisi diovania itsekkin jos hänellä olisi tarvetta. Muutamista edellisistä lääkkeistä sivuvaikutukset olivat, aikamoisia lääkkeiden nimiä en kyllä enää muista...........
- Anonyymi
Olen monta vuotta kyseistä lääkettä syönyt ja todennut itselleni sen todella hyvin sopivaksi ja verenpaineeni on pysynyt hyvin kurissa.
- Anonyymi
Söin tuota monta vuotta, en edes muista kuinka kauan. Kyllä se toimi ihan hyvin. Nyt kokeilin ketodieetin kaltaista ruokavaliota ja pätkäpaastoa ja aloin syömään magnesimia ja K2 vitamiinia muiden lisäksi sekä lisäsin liikuntaa. Sitten kokeilin jättää lääkkeen pois kokonaan. Ihme ja kumma nyt 69 vuotiaana heivasin verenpainelääkkeen pois ja silti paineet on ihan hyvät, 120/84 esim tänä aamuna. Minulla on vielä 20 kiloa ylipainoa ja myös alkoholiakin tulee juotua viikoittain jonkin verran että riskitekijöitä kyllä vielä on. Olen ollut nyt kuukauden ilman lääkettä ja mitannut paineita parin päivän välein. Arvot on paremmat kuin lääkkeen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253534- 2543505
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861241Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007