Diovan comp verenpainelääke...?

PeraS

"Henki"lääkärini määräsi minulle jo useampia vuosia sitten Diovan comp -nimistä lääkettä alentamaan verenpainetta:

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/4/843074.shtml

Ylipainetta on niin, että aalapaine huitelee väliin vähän toisella sadalla ja yläpaine usein yli 160, tosin vaihtelee. Olen havainnut, että tuo määrätty lääke vaikka olen sitä monta vuotta syönyt, ei juurikaan verenpainetta alenna, ainakaan minulla. Kerroin tästä havainnosta lääkärilleni jo aikaa sitten jolloin hän muutaman käyntikerran jälkeen määräsi toista lääkettä Diovanille kaveriksi. En nyt muista mitä. Näistäkin kerroin, että Diovan väsyttää, aiheuttaa huimausta, sotkee mahan toimintaa mutta ei mainittavasti laske verenpainetta. Eli juuri niitä oireita jotka arvelin itse verenpaineen aiheuttaneen... Onko tuolla lääkkeellä minkälainen maine? Auttaako yleensä? Ainakin on aika kallis eikä korvaavaa halvempaa ole. Jotenkin olen jo alkanut epäillä, että lääkärit määräävät puoliväkisten asiakkailleen sellisisa lääkkeitä joista ehkä saavat provikat tms. hyötyä. Enemmän verenpaineeni laskee jos syön aroniamarjoja ja olen pirteässä kunnossa. Kenelle tästä puhuisin? Jollekin toiselle lääkärille?

Pera

6

12136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka
    • betasalpaaja..

Minulla oli paine tasaisesti 100/155 kotimittauksessa. Sain Bisoprolol 5mg lääkkeen ja muutaman päivän päästä lukemat noin 90/130. Ei mitään sivuvaikutuksia paitsi pari päivää väsytti vähän ja tuli nukuttua tavallista enemmän. Ei maksa paljon mitään. Noin kaksi euroa kuukaudessa. Kannattaa kokeilla.

• aleni,

mutta paraniko sairaus?

• heikki

Heippa pera, no minulla on aivan eri kokemukset Diovanista, ei ole sivuvaikutuksia, paineet pysyvät kohdallaan.Minun Lääkäri söisi diovania itsekkin jos hänellä olisi tarvetta. Muutamista edellisistä lääkkeistä sivuvaikutukset olivat, aikamoisia lääkkeiden nimiä en kyllä enää muista...........

• Anonyymi

Olen monta vuotta kyseistä lääkettä syönyt ja todennut itselleni sen todella hyvin sopivaksi ja verenpaineeni on pysynyt hyvin kurissa.

• Anonyymi

Söin tuota monta vuotta, en edes muista kuinka kauan. Kyllä se toimi ihan hyvin. Nyt kokeilin ketodieetin kaltaista ruokavaliota ja pätkäpaastoa ja aloin syömään magnesimia ja K2 vitamiinia muiden lisäksi sekä lisäsin liikuntaa. Sitten kokeilin jättää lääkkeen pois kokonaan. Ihme ja kumma nyt 69 vuotiaana heivasin verenpainelääkkeen pois ja silti paineet on ihan hyvät, 120/84 esim tänä aamuna. Minulla on vielä 20 kiloa ylipainoa ja myös alkoholiakin tulee juotua viikoittain jonkin verran että riskitekijöitä kyllä vielä on. Olen ollut nyt kuukauden ilman lääkettä ja mitannut paineita parin päivän välein. Arvot on paremmat kuin lääkkeen kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      105
      3322
    2. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      147
      2003
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      35
      2002
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1951
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      121
      1763
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1679
    7. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1607
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      287
      1443
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      123
      1361
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1220
    Aihe