Eli minulla on Sheet1 sivulla nappi, tahtoisin kuitenkin että tuo nappi suorittaisi makron Sheet2 sivun koodista. Onko se mahdollista? Ilman että tarvitsee mitään objektia tehdä Sheet2 sivulle?
koodin suorittaminen toisen välilehden koodista?
outoako?
2
224
Vastaukset
milläs meinasit käynnistää sheet2:lta makron?
lisää moduuliin makro minkä haluat suoritettavan
esim.
Sub a()
MsgBox "hei"
End Sub
sheet1 napin koodiin laitat
Private Sub CommandButton1_Click()
a
End Sub
ja sitten sheet2:lle vaikkapa hiiren oikealle napille
Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Range("A1") = 1 Then
a
End If
Cancel = True
End Sub- outoako?
Ihan normaalilla komentopainikkeella olisi tarkoitus käynnistää. Onko sheet1 sivulla pakko olla myös nappi? Vai riittääkö jos kirjoittaa vain koodin sheet1 VBAprojektille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363687- 122416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371965Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241458
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4811233- 771151