Hernekeittoa

tai muuten vain rokkasumua?

Mä nyt pläjäytän teitillein kysymyksen.
Hernekeittoa meillä syödään tänään ja ihan omasta tahdosta.

Mikä on sun hernekeitto? Sipulia, valkosipulia,sinappiva, jauhelihaa, nöttköttiä vai ihan naturel versio..?

32

1293

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikoinaan laitoin sipulia ja jauhelihaa,mut nyt ihan vaa naturellina..:)

Harvemmin tulee enää ees syötyä.Keittoruoat ei ole muutenkaan ihan suosikkien kärjessä..:)

Onkos Tintti jo tehnyt joulujuttuja? :)

• Tänään mun piti jotain siivoustehtäviä tehdä, mutta tainnevat jäädä sinne jouluun. Mulle on luvattu aluspäivät vapaaksi, joten ehdin varmasti kruusailla kodin kauniiksi.
        Itsepäisenä taidan laittaa kynttilät ikkunalle...missäs ne sitten onkaan, mut kuitenkin.

Mä jo ryystän soppaa kera ruisleivän:)

• tintti.kotivintti kirjoitti:

Tänään mun piti jotain siivoustehtäviä tehdä, mutta tainnevat jäädä sinne jouluun. Mulle on luvattu aluspäivät vapaaksi, joten ehdin varmasti kruusailla kodin kauniiksi.
        Itsepäisenä taidan laittaa kynttilät ikkunalle...missäs ne sitten onkaan, mut kuitenkin.

Mä jo ryystän soppaa kera ruisleivän:)

siivoukset kai paraneeki jättää lähemmäs joulua,ku eihän mikään kummiskaa siistinä pysy..:))

Hitsi,ku luin tätä ketjua,niin alkoi hernekeittohammasta pakottamaan...:¤

• mii-su kirjoitti:

siivoukset kai paraneeki jättää lähemmäs joulua,ku eihän mikään kummiskaa siistinä pysy..:))

Hitsi,ku luin tätä ketjua,niin alkoi hernekeittohammasta pakottamaan...:¤

samaa mieltä. Joulutunnelman maksimointi kuuluu mun juttuihin. Aattona tulee olla siistiä ja kynttilät etsitty ja pöytäliinat silitetty. Jos ne tekee liian aikaisin jotain lässähtää..vähän samaan malliin, laita pulla kohoamaan kuun alusta ja paista se loppukuusta;)

samaa mieltä. Joulutunnelman maksimointi kuuluu mun juttuihin. Aattona tulee olla siistiä ja kynttilät etsitty ja pöytäliinat silitetty. Jos ne tekee liian aikaisin jotain lässähtää..vähän samaan malliin, laita pulla kohoamaan kuun alusta ja paista se loppukuusta;)

fiilis menis,jos kaikki olis liian aikasin valmista..:)

• on pieniä possunlihan palasia, vähän sipulihakkelusta ja meiramia. Poitsu ja exä pursotti aina sinappia reilusti lautaselle. Itse en koskaan oppinut moista juttua :).

Siitä on aikaa kun viimeksi olen tehnyt hernaria. Sitä tekis kyllä mieli. On mulla kaapissa kaks hernekeittopurkkia. Sekin on hyvää :).

• toi purkkihernarikin, turhaan sitä säestää kalliilla lihanpalasilla;D
        Sinapista mä en oikein tykkää ja meiramin kanssa tulee olla varovainen, ettei se tappaisi aitoa herneen makua.

toi purkkihernarikin, turhaan sitä säestää kalliilla lihanpalasilla;D
        Sinapista mä en oikein tykkää ja meiramin kanssa tulee olla varovainen, ettei se tappaisi aitoa herneen makua.

jauheliha purkkihernariin.

Sinappista hernekeittoa maistoin kerran poitsun lautaselta mutta ei ollut minun makuun. Tai sit siinä oli sitä liikaa. Poitsu pursutti aina reilusti :).

• on poikaa

1 kynsi valkosipulia antaa hyvän maun.

• on poikaa kirjoitti:

1 kynsi valkosipulia antaa hyvän maun.

valkosipulia koskaan hernekeittoon laitettua. Kiitos vinkistä, taidan joskus kokeilla. Valkosipulia mulla ei yleensä ole varastossa mutta saatanpa sitä ostaa kun seuraavan kerran hernariurakkaan ryhdyn.

• Mariet kirjoitti:

jauheliha purkkihernariin.

Sinappista hernekeittoa maistoin kerran poitsun lautaselta mutta ei ollut minun makuun. Tai sit siinä oli sitä liikaa. Poitsu pursutti aina reilusti :).

hyväksi ja sopivaksi, itse en ole maistanutkaan.

Kaupoissa myydään monenlaisia sinappeja. Törmäsin tänään konjakkisinappiin. Tekis mieli maistaa ihan kokeeksi, muttei humalamielessä..poooiss se minusta:)

• mayanna

(raumalaisittain) eli hernekeittoa teen yleensä kinkunjämistä (Luetaan: teen hernekeittoa itse yleensä vain alkuvuodesta - mutta sitäkin isompia määriä). Keitän herneiden sekaan loppuvaiheessa vähän sipulia ja porkkanaa, maustan suolalla ja meiramilla. Sinappia saa jokainen lisätä lautaselleen oman makunsa mukaan.

Joskus olen parannellut tölkkihernekeittoakin kiehauttamalla ensin vähäisen annoksen sipulia ja porkkanaa.

Kaikenkaikkiaan Nam. Töissä oli just ruokana tänään. Ja pannari mansikkahillon kera jälkkäriks :)

• En muuten käyttänyt hyväkseni teemapäivää:D
        (No morjensta suakin näkyy. Mitenkäs ne hapankurkut, kokeilitko reseptiä?)

Porkkanatkin ovat käypäsiä hernariin ja taas tuli sipuli. Mä tein kinkun rippeistä kerran keiton, ja sen sai heittää menemään parin päivän päästä. Ei kelvannut kenellekään :(

• mayanna
        tintti.kotivintti kirjoitti:

En muuten käyttänyt hyväkseni teemapäivää:D
        (No morjensta suakin näkyy. Mitenkäs ne hapankurkut, kokeilitko reseptiä?)

Porkkanatkin ovat käypäsiä hernariin ja taas tuli sipuli. Mä tein kinkun rippeistä kerran keiton, ja sen sai heittää menemään parin päivän päästä. Ei kelvannut kenellekään :(

hapankurkut on vielä tekemättä. Niinkuin moni muukin aiottu asia. Vuorokaudessa on liian vähän valveillaoloon tarkoitettuja tunteja!

Vaihdoin työpaikkaa ja tässä jouluksi vaihdetaan vielä asuntoakin. Harrastukset painaa päälle (joulusesonki), joten täällä en ehdi paljoa notkumaan.

Hm.. jospa sulla oli vääränmaalainen kinkku? Kun tuo hernekeitto on niin Kotimainen ruokalaji, että se voi vaikka hylkiä.... ;)

• mayanna kirjoitti:

hapankurkut on vielä tekemättä. Niinkuin moni muukin aiottu asia. Vuorokaudessa on liian vähän valveillaoloon tarkoitettuja tunteja!

Vaihdoin työpaikkaa ja tässä jouluksi vaihdetaan vielä asuntoakin. Harrastukset painaa päälle (joulusesonki), joten täällä en ehdi paljoa notkumaan.

Hm.. jospa sulla oli vääränmaalainen kinkku? Kun tuo hernekeitto on niin Kotimainen ruokalaji, että se voi vaikka hylkiä.... ;)

kumminkin, vaikka elämä repii joka suuntaan.
        Annetaan niiden kurkkujen muhia ihan rauhassa joidenkin muiden hyllyillä.

Taidan antaa tehtäväksi sen tuolle Vegelle, kun on pienestä pitäen (pienvege) asiaan vihkiytynyt:))

Tais mulla ollakin yks joulu tanskalaista!

• mä lopettelen tältä illalta.

Kiva kun olitte täällä..nähdään ja kuullaan...:)

• Kiva oli nähdä.

• -Maiggu-

hernekeittooni nakkeja joita olen hieman ruskistanut pannulla. Sekaan laitan Turun sinappia ja ehkä myös sipulia.

Mielellään ois hyvä jos ois kokonaisia herneitä, mutta liian työläs alkaa niin tekemään.

• tää oli ihan uusi versio. Mitäs nakkeja, onko merkillä väliä. Mä ainakin laittaisin napsahtavia:)

• -Maiggu-

tää oli ihan uusi versio. Mitäs nakkeja, onko merkillä väliä. Mä ainakin laittaisin napsahtavia:)

kuorettomia nakkeja. Ne on parhaita. Merkki tais olla Portin parhaat, ups, jos en ihan väärin muista :)

• -Maiggu-

tää oli ihan uusi versio. Mitäs nakkeja, onko merkillä väliä. Mä ainakin laittaisin napsahtavia:)

ovat napsahtavat nakit, tintti.kotivintti? :)

Ois varmaan aika magee juttu syödä kun napsahtais lautasella ollessa. Ne varmaan ehkä koittais pomppia lautaselta poiskin ;)

• Vintti Tintin
        -Maiggu- kirjoitti:

ovat napsahtavat nakit, tintti.kotivintti? :)

Ois varmaan aika magee juttu syödä kun napsahtais lautasella ollessa. Ne varmaan ehkä koittais pomppia lautaselta poiskin ;)

mutta kyllä perrrrjantainakin voi puhua hernekeitosta.

Napsahtavat nakit ovat luonnonsuoleen kasvaneita ja erittäin arvokkaita ostohinnaltaan;D Saakohan niitä enää ollenkaan??
        Näitä nakkeja on mm. nähty sarjakuvissa ja elokuvissa nimenomaan koiravarkaitten hampaissa pitkänä ketjuna.

Aikoinaan herra Hookoo teki ne, nyt on toki kiekuroita saatavilla vähän samaan tapaan.
        Saarioiska siskoineen osaa likimain tehdä napsahtavaa..kohtalaisen hyviä, napakoita.

No joo, jos en heti lopeta menee makkarat ja nakit uusiksi.

Tertsis vaan tällekin päivälle: tintti.kotivintti

• pakastepinaattikeittopaketin. Tuolla on nyt sulamassa.

• syödään*

juustopastaa tomaattikastikkeessa jossa on jauhelihaa ja kaikkia ihania makuja, valkosipulia, chiliä, curryä,papsikaa,basilikaa....ja parmesan juustoa...
        Vaalean tuoreen valkosipulileivän kanssa.

• syödään* kirjoitti:

juustopastaa tomaattikastikkeessa jossa on jauhelihaa ja kaikkia ihania makuja, valkosipulia, chiliä, curryä,papsikaa,basilikaa....ja parmesan juustoa...
        Vaalean tuoreen valkosipulileivän kanssa.

Kuulostaa liian hyvältä.

Taitaa mun pakastepinaattikeitto jäädä toiseksi.

Huomennapa syön sisäfilepihvin :).

• pinaattikeitosta, eikä tarvitse edes munaa:D

pinaattikeitosta, eikä tarvitse edes munaa:D

en minäkään tarvinnut munaa, ei ollut kyllä saatavillakaan.
        Pari ruisleipäviipaletta keiton kanssa kyllä maistui.

• jormalainen1956

ehkä vähäsen kylkilihaa ja sipulia ja sinappia ja meiramia ja paahdettua sipulia lopuksi sitten :-)

• tintti.kotivintti

Parasta hernaria olen saanut äidin kattilasta.

Itse tehty ja savupotkalla ryyditetty, avot.

• Ninniniinuska

ilman herneitä. Kävisikö sellainen valinta?

• Tykkäät keitoista kumminkin.

Saanen tarjota kesäkeittoa kukalliselta lautaselta ilman vihanneksia?:D

Ketjusta on poistettu 54 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5727
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      585
      2160
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1161
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1013
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      926
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      60
      897
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      768
    Aihe