Olen pahasti koulukiusattu ja jotenkin oppinut aina hakemaan hyväksyntää ihmisiltä tekemällä erilaisia palveluksia, olemalla mahdollisimman näkymätön jne. Aina sanotaan, että ei pidä alistua sellaiseen kohteluun, mutta kun kukaan ei oikein ole halunnut olla kanssani, ellen sitten ole jotenkin auttanut heitä tms. No, ehkä olisi parempi ollakin yksin kuin hyväksikäyttäjien kanssa.
Vanhempiani lukuunottamatta kukaan ei oikein tunnu olevan kiinnostunut persoonastani: siitä, mitä minä haluan tai mitä elämältäni toivon. Ei ne muutamat tyttöystävänikään. Heille olen ollut kuski, pedinlämmittäjä, baarissa laukunpitelijä jne. Minä olen pitänyt heistä huolta, keksinyt tekemistä, he eivät ole koskaan kysyneet minulta mitä mulle kuuluu tai ylipäätänsä muutakaan. Mun harrastuksilla ja ajatuksilla ei ole ollut väliä. Ja samaa luokkaa ovat olleet kaverinikin. Ihan kuin olisin ollut jokin tavara, joka voidaan käytettynä laittaa kierrätykseen. No, ensin sitä on tietysti pitänyt vähän mollata ja alistaa, saada uskomaan, etten ole yhtään mitään, pelkkä luuseri-äijä.
Olen oppinut vuosien varrella sen, että monet ihmiset ovat julmia. Uskallan väittää, että ne ilkeimmät ihmiset jotenkin "haistavat" minut: tuossa on saalis: rikotaan sitä auki vielä enemmän. Ja sitten ne tavalliset kansalaiset eivät edes huomaa minua. Kyllähän sitä voi aina tsempata, että rohkeutta, uskallusta peliin, mutta mulla on jotenkin usko ihmisiin loppunut. Liian paljon kai olen jo nähnyt..
Toisten palvelijako
8
948
Vastaukset
hyvin tutulta! Olet ehkä liian kiltti mies tässä kovassa maailmassa, mutta kyllä Sinäkin paikkasi löydät - olen ihan varma!
Älä kadota herkkyyttäsi, mutta älä myöskään anna toisten polkea Sinua allesi; jätä sellaiset ihmiset, jotka eivät osaa arvostaa "kiltteyttäsi"!
Maailma tarvitsee tuntevia, herkkiä ihmisiä nyt enemmän kuin koskaan!
Voimia Sinulle!!- Omark
On totta, että tietyt ihmiset vaistoavat toisen herkkyyden tai haurauden ja käyttävät sitä hyväkseen. Sitä toimii tietynlaisena magneettina.
Mitä jos kokeilisit mielikuvaharjoittelua? Luo itsellesi selkeä mielikuva siitä, millaisia ihmisiä haluat kohdata, ja millainen osapuoli näissä ihmissuhteissa haluat olla. Usko tähän mielikuvaan. Jos epäilet, epävarmuutesi näkyy, eikä homma toimi.
Maailmassa on monenlaisia ihmisiä, ja sopivalle taajuudelle virityttyäsi voit helpommin löytää itsellesi sopivat ihmiset. Heitä on olemassa. Jos ylläpitää ennakkoasennetta "minua käytetään hyväksi", niin silloin näin myös tapahtuu.
Voit lukea kirjan Rhonda Byrne: The secret - salaisuus (kirja on suomenkielinen). Siinä on selitetty kertomani menetelmä. Kirja saattaa tuntua aika ärsyttävältäkin, mutta kukaan ei estä ainakaan yrittämästä menetelmää, eikö niin?- ...........
Mielestäni tuon teoksen lukeminen vie vain aikaa. Periaatteessa jos ajattelet vaikka Angelina Jolieta tarpeeksi intensiivisesti ja olet aivan varma, että pääset hänen housuihinsa, niin maailman elektromagneettiset säteilyt tukevat sinua ja kohta olet Angelinan kolmannenkymmenennen lapsen isä.
Mutta positiivinen ajattelu ei ole koskaan pahitteeksi, mielestäni siihen ei pitäisi tarvita kirjaa. - abc321
Mitä elämään tulee, mitkään temput, tekniikat tai strategiat eivät toimi. On mahdotonta harjoituksen kautta tulla joksikin muuksi kuin on.
En esitä tätä absoluuttisena totuutena, mutta itse olen asiasta niin varma kuin ylipäätään mistään voi olla. - zxczxczxc
Sekretti. Tulee aina niljakas olo, kun näkee jonkun rahastavan isoja summia ihan täydellä sonnalla.
- riittää
Olen huomannut kuinka naiset hyväksikäyttävät kilttejä miehiä, joka on todella ikävää, mutta mielestäni se on myös miesten oma vika kun eivät kilahda ja sano suoria sanoja.
Kaikki aina valittavat kun kumppani tai ystävät eivät ikinä kysy, että mitä sulle kuuluu, vaan pölöttävät itsestään, niin minullapa oli tämmönen tapaus, että mies murahti, että mitä minä sellasia kyselen. Tosi ikäväksi tyypiksi paljastui muutenkin. Itse olen hellä ja mukava nainen... Mutta niin kai se aina menee, että kiltit saa koviksen ja päinvastoin :( - vanhempi nainen
Mutta tunnistan tuosta itseni.
Olen oppinut välttämään hyväksikäyttö tilanteita vuosien mittaaan.
Koska olen jo eläkkeellä niin voin valita kenen kanssa olen tekemisissä.
Erakoituminen on seuraus siitä että en usko enkä luota ihmisiin.
En edes pidä kuin erittäin harvasta ihmisestä.
Onneksi olen löytänyt itselleni oikean tavan elää.
Olen tyytyväinen nykyiseen olotilaani.
Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia saada kontaktia ihmisiin, kuitenkin myös minulla on jokin merkki mistä hyväksikäyttäjät "haistavat" minut.
Tämä juontaa vaikeasta lapsuudestani.
Minua ei koskaan hyväksytty eikä kannustettu kotona.
Koin paljon henkistä ja fyysistä väkivaltaa.
Olet varmaan nuori vielä, uskon että vuosien mittaan elämäsi löytää oman itsellesi hyvän suunnan.
Jaksamista ja Hyvää joulua.
Mummeli- Viemäri
Itse olen pikkuhiljaa ajautumassa tuohon erakon asemaan. Olen kai aina ollut liian "kiltti", ystävällinen ja kaikkea sellaista, josta voi haistaa hyväksikäytön mahdollisuuden. Ystäväpiiri on supistunut vuosi vuodelta, kun oli tilanteita, jolloin minua tarvittiin vain "hädän hetkellä". Lainattiin rahaa, pyydettiin lapsenvahdiksi, koiran ulkoiluttajaksi jne. Mutta saattoi olla pitkiä aikoja, ettei näistä "ystävistä" kuulunut mitään, kun eivät tarvinneet auttavaa kättä. Koskaan en saanut kiitosta tai puhelinsoittoa, että mitä minulle nyt kuuluu. Apuani pidettiin itsestään selvyytenä.
Ne harvat ystävät, joita minulla on tällä hetkellä, ovat tosi ystäviä, joiden kanssa tasapuolisesti autetaan toisiamme ja ollaan mukana arjen tiimellyksessä. Jaetaan ilot ja surut. Heistä en halua koskaan luopua, mutta uusia ystäviä tuskin tulen enää saamaan, kun en halua päästää ihmisiä lähelleni hyväksikäytön pelossa. En haluaisi olla näin katkera, mutta harmittaa jälkikäteen kaikki ne tilanteet, joissa minun olisi pitänyt osoittaa vahvuutta ja sanoa ei. Perusluonteeni on empaattinen ja auttavainen, ja juuri tällaiset ihmiset kai helposti ajautuvat tilanteisiin, jossa heidän ystävällisyyttään käytetään hyväksi.
Koitetaan jaksaa eteenpäin ja huolehditaan itsestämme. Ja toivottavasti nämä keskustelut lukisi myös joku sellainen, joka häikäilemättä käyttää toisia hyväkseen.. Vaikka ymmärtääköhän ne edes asiaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058237- 1125764
- 555231
- 2895206
- 783851
- 583041
- 662757
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222558Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292532- 452491