Urvan ei lämpiä

Varpaat jäässä

tarpeeksi, missä vika? Termari uusittu, en muista astelukua, mutta kuitenkin se kuumempi.

Moottorin lämpömittarin neula nousee todella vähän, eikä oikein kuumaa tule lämppäristäkään Olisko mitään tehtävissä? Auto siis 2,5 diesel vm-92.

10

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varpaat jäässä

      olla kovin asiantuntevaa porukkaa näillä palstoilla, kun ei minkäänlaista vinkkiä tai syytä tuohon vikaan osaa sanoa.

    • ML213

      Moottorin lämpömittarin neula nousee todella vähän, eikä oikein kuumaa tule lämppäristäkään Olisko mitään tehtävissä? Auto siis 2,5 diesel vm-92.    
      -------

      Jos tuo pitää pikkansa niin termostaatti on edelleen rikki tai sen tiivistys vuotaa läpi.Termostaatin vuodon voit todeta itsekkin eli käytä moottoria paikallaan ja kokeile lämpiääkö jäähdyttimen yläosa.Jäähdyttimen yläosan ei tule lämmetä juuri lainkaan.Ainoastaan termostaatin avauduttua.

      Niin, tuon aikakauden Diiselit kehittää kyllä lämpöenergiaa riittävästi.

      • varpaat jäässä

        testattu on, ei lämpiä jäähdyttimen yläosa, mutta ei lämpiä kyllä konekaan. Saa käyttää suht. kauan, että kone edes hieman lämpiäisi.


      • ML213
        varpaat jäässä kirjoitti:

        testattu on, ei lämpiä jäähdyttimen yläosa, mutta ei lämpiä kyllä konekaan. Saa käyttää suht. kauan, että kone edes hieman lämpiäisi.

        Aja muutama kilometri, jolloin moottori on esim. 60 asteen lämpöinen ja koettele jäähdyttimen yläosaa.Siis lämpötila ero on jo huomattava, jolloin vuodon voi havainnoida.

        Niin, nouseeeko lämmöt normaaliin pitkällä matkalla ja pysyykö ne siellä.Jos ei, niin termostaatti tai termostaatin tiivistys vuotaa läpi.

        Autosihan lienee esikammio Diesel, joka kehittää länpöä riittävästi.


      • varpaat jäässä
        ML213 kirjoitti:

        Aja muutama kilometri, jolloin moottori on esim. 60 asteen lämpöinen ja koettele jäähdyttimen yläosaa.Siis lämpötila ero on jo huomattava, jolloin vuodon voi havainnoida.

        Niin, nouseeeko lämmöt normaaliin pitkällä matkalla ja pysyykö ne siellä.Jos ei, niin termostaatti tai termostaatin tiivistys vuotaa läpi.

        Autosihan lienee esikammio Diesel, joka kehittää länpöä riittävästi.

        nousee kyllä hieman jos ajaa esim. matka-ajoa ja koneessa kierroksia tarpeeksi.

        Mutta esim. tänään ajoin reilu 20km matkan, nopeus n. 80 km/t. Niin lämpömittarin neula kohosi ensin lähelle puoliväliä, mutta laski sitten niin, että ei ollut kuin muutaman millin alareunasta, ehkä 2-3mm.

        Olisko tuo termari kuitenkin sökö? Eipä olisi eka kerta kun uusi osa on valmiiksi risa.


      • varpaat jäässä kirjoitti:

        nousee kyllä hieman jos ajaa esim. matka-ajoa ja koneessa kierroksia tarpeeksi.

        Mutta esim. tänään ajoin reilu 20km matkan, nopeus n. 80 km/t. Niin lämpömittarin neula kohosi ensin lähelle puoliväliä, mutta laski sitten niin, että ei ollut kuin muutaman millin alareunasta, ehkä 2-3mm.

        Olisko tuo termari kuitenkin sökö? Eipä olisi eka kerta kun uusi osa on valmiiksi risa.

        Voihan se termarikin olla valmiiksi rikki.

        Meillä on ollut tapauksia kun asiakas on tuonut oman termarin ja kun on haettu varaosaliikkeestä termaria niin ne on ollut väärän mallisia vaikka niitten kirjat/tietsikka sanoo niitten käyvän.
        Se iso lautanen on ollut oikean kokoinen (se jossa on kumitiiviste/O rengas), mutta se lautanen joka sulkee koneen oman vesikierron ja siirtää kieron jäähdyttimelle on ollut väärän kokoinen tai väärällä etäisyydellä isosta lautasesta, tällöin on tapauksia jolloin lämmöissä tapahtuu mitä ihmeelisempiä asioita.

        Vertaa sitä alkperäista (jos on tallella) tähän vaihdettuun tai käy ostamassa alkuperäinen termari.

        Toimiiko lämmityslaitteen hana?


      • varpaat jäässä
        RK-asentaja kirjoitti:

        Voihan se termarikin olla valmiiksi rikki.

        Meillä on ollut tapauksia kun asiakas on tuonut oman termarin ja kun on haettu varaosaliikkeestä termaria niin ne on ollut väärän mallisia vaikka niitten kirjat/tietsikka sanoo niitten käyvän.
        Se iso lautanen on ollut oikean kokoinen (se jossa on kumitiiviste/O rengas), mutta se lautanen joka sulkee koneen oman vesikierron ja siirtää kieron jäähdyttimelle on ollut väärän kokoinen tai väärällä etäisyydellä isosta lautasesta, tällöin on tapauksia jolloin lämmöissä tapahtuu mitä ihmeelisempiä asioita.

        Vertaa sitä alkperäista (jos on tallella) tähän vaihdettuun tai käy ostamassa alkuperäinen termari.

        Toimiiko lämmityslaitteen hana?

        on tallessa. Ja kyllähän se näytti saman-näköiseltä. Lämmityslaitteen hana toimii kyllä mielestäni.
        Ostin tuon termarin muuten motonetistä, jos sillä nyt mitään merkitystä on.


      • ML213
        varpaat jäässä kirjoitti:

        nousee kyllä hieman jos ajaa esim. matka-ajoa ja koneessa kierroksia tarpeeksi.

        Mutta esim. tänään ajoin reilu 20km matkan, nopeus n. 80 km/t. Niin lämpömittarin neula kohosi ensin lähelle puoliväliä, mutta laski sitten niin, että ei ollut kuin muutaman millin alareunasta, ehkä 2-3mm.

        Olisko tuo termari kuitenkin sökö? Eipä olisi eka kerta kun uusi osa on valmiiksi risa.

        Kyllä tuo moottorin lämpötilan laskeminen viittaa termostaatin poikkeavaan toimintaan eli termoistaatti ei säädä oikein lämpötilaa.

        Niin, lie vaikka väärän mallinen.


      • varpaat jäässä kirjoitti:

        on tallessa. Ja kyllähän se näytti saman-näköiseltä. Lämmityslaitteen hana toimii kyllä mielestäni.
        Ostin tuon termarin muuten motonetistä, jos sillä nyt mitään merkitystä on.

        Moton tavarat taitaa olla tarvikevaraosaliikkeitten kanssa samaa tavaraa eri paketissa.

        Mieleen muistui tapaus jossa tämä termarin pienempi lautanen sulki jo paikalleen asentaessa auton oman vedenkierron eli kiertoa ei ollut ollenkaan, tällöin kone kyllä kuumeni nopeesti ja aukaisi heti jäähdytyskierron jolloin kone ei oikein nostanut lämpöjä ikinä normaaliin.


    • Transhitmiäs

      onko selvinnyt mitään?
      tuli vaan mieleen et onhan termari oikein päin paikassaan?
      ja jäähytinnestettä on tarpeeksi?

      toisena vikana tuli mieleen et eihän flekti pyöri koko aikaa kuten transiteissa joissa se on viskolla ja kampiakselin pyörittää sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      86
      7601
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      104
      5517
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4728
    4. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4662
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      65
      3382
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2758
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2447
    8. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2408
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2372
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2244
    Aihe