Matkustan 14.12. Barcelonaan sukulaisteni luokse. Lippu minulle ostettiin supersaverin kautta, ja koska matkustan yksin piti ikäluokakseni merkitä "aikuinen", vaikka olen 17-vuotias. Lähetin supersaverille sähköpostia asiasta ja he vastasivat, että asian pitääkin olla niin, mutta minulle jäi hieman epäselväksi koko asia. Täytyykö minulla olla mukanani viralliset vanhempieni allekirjoittamat dokumentit, jossa he hyväksyvät alaikäisen lapsensa ulkomaille matkustamisen vai mitä minun pitäisi tehdä?
Kiittäen etukäteen
Alaikäisenä yksin lentäminen
9
2468
Vastaukset
Varaa jokaista yksittäistä matkaa varten jommankumman vanhemman allekirjoittama lupa matkustaa y_k_s_i_n kyseinen väli. Ota varmuuden vuoksi liitteeksi kopio luvan antaneen vanhemman passista. Teepä vielä näistä valtakirja/passikopioista muutama ylimääräinen kopio, joita pidät eri paikoissa matkan ajan. Jos yksi katoaa sulla on vielä monta jäljellä, eikä kotiinpääsy ainakaan ole siitä kiinni.
- sinun pitää
kirjoittaa täyttä paskaa, jos et asiasta mitään tiedä?
Jos tämmönen varaus ihan aikuisten oikeesti hoidettais, niin jompikumpi vanhemmista varais tämmösen matkan merkinnöillä: 0 aikuista, 1 lapsi. No, alaikäisten luvattomat karkausyritykset yleensä kariutuat edellisen viestin ehtoihin.
- "nolla" aikuista
Supersaverin hyvä puoli on, että lasten ikäraja on todellakin 17 v. Huono puoli tässä jutussa se, että valikossa ei ole olemassa valittavana vaihtoehtoa "nolla" aikuista, vaan lukumäärä alkaa ykkösestä.
- FEIKKAAJA!
Sä se jaksat lapsena matkustella sinne sun tänne.No nyt kohteena sitten Barceloona ja paljonkos ikää tällä feikkuskierroksella onkaan?
Hahah....että ihan lapsi lähettää sähköpostia Supersaverille ja pohtii saamaansa vastausta ja täällä kyselee,että pitäskö olla vanhempien lupalaput jne....hahah....todellakin luuletko ettei sinua kirjoituksesi perusteella tunnista aikuiseksi - ja tyylisi perusteella samaksi feikiksi joka kirjoittelee joka päivä.Hahahah....ja että vanhempasi eivät mainitsemiasi asioita hoida vaan jättävät lentomatkustamisen,lippujen tilaamisen jne...alaikäisen hoidettavaksi....muahahahah!!!
100% feikin tunnistaa aina täällä siitä,että kysyy asioita joita normaalisti OIKEASTI matkustava kysyisi lippua ostaessa tai jos ei netistä saisi selvyyttä niin OIKEASTI matkustava soittaisi matkatoimistoon,lentoyhtiöön...Sillä OIKEASTI matkustava ei todellakaan vähääkään luottaisi netin feikkipalstalla annettaviin ohjeisiin jotka suurimmilta osin muodostuvat aina tappeluksi siitä,oliko lauseessa pilkut ja pisteet oikeilla paikoilla vai ei?!?
Joten onnea sinulle taas lapsimatkustaja.Muuten...kuinka monta vuosikymmentä olet ajatellut olla lapsimatkustaja?
:-))))- Sulona08
Kiitos epäystävällisestä vastauksestasi. Olen alaikäinen, syntynyt 30.05.1991 ja kyllä, kysyin supersaverille lähettämässäni sähköpostissa, mitä minun pitäisi tehdä ja he neuvoivat tarkastamaan lentoyhtiöni infon. Katsoin sitten sieltä ja he olivat infonneet, että yli 16-vuotiasta yksin matkustavaa kohdellaan aikuisena. En kuitenkaan täysin luottanut nettisivuun ja ajattelin kysyä muilta matkustajilta, miten he ovat asian kokeneet. Anteeksi jos kehittymättömillä aivoillani tein väärin.
PS.
Matkustan yksin, koska vanhemmillani ei ole rahaa omiin lippuihinsa ja tästä saattaa hyvin todennäköisesti tulla isoäitini viimeinen joulu. Hyvää joulua kaikille vastanneille. - luota lentoyhtiön
Sulona08 kirjoitti:
Kiitos epäystävällisestä vastauksestasi. Olen alaikäinen, syntynyt 30.05.1991 ja kyllä, kysyin supersaverille lähettämässäni sähköpostissa, mitä minun pitäisi tehdä ja he neuvoivat tarkastamaan lentoyhtiöni infon. Katsoin sitten sieltä ja he olivat infonneet, että yli 16-vuotiasta yksin matkustavaa kohdellaan aikuisena. En kuitenkaan täysin luottanut nettisivuun ja ajattelin kysyä muilta matkustajilta, miten he ovat asian kokeneet. Anteeksi jos kehittymättömillä aivoillani tein väärin.
PS.
Matkustan yksin, koska vanhemmillani ei ole rahaa omiin lippuihinsa ja tästä saattaa hyvin todennäköisesti tulla isoäitini viimeinen joulu. Hyvää joulua kaikille vastanneille.nettisivuun?
- _M_M...
luota lentoyhtiön kirjoitti:
nettisivuun?
Siellä ihmiset eivät päässeet ulos maasta. Kyllä Suomesta ulkomaille saa matkustaa ihan ilman että on 18 vuotta! Joko lentäen tai jollain muulla välineellä. Eikä tuon ikäiset varmaan edes enää pahemmin vanhempien kanssa matkusta. Mietikkääpä nyt onko esim. 16 vuotiailla InterRailaajilla lupalappu vanhemmilta jokaiselle taipaleelle! Vaikka 16 vuotias ei ole täysi-ikäinen niin hän on itsenäinen ihminen, lähes aikuinen, joka ei enää roiku äidin käsipuolessa. Herätkää todellisuuteen!
- Miksi^
Tosiaan jos helpottaa niin. Kävimme 6.12-10.12 kaveri porukalla Riiassa. Mukana oli vain yksi 18v täyttänyt henkilö joten häntä ei voitu laskea huoltajaksi. Asiasta ei ainakaan meidän kohdalla tullut yhtään sanomista vaikka suurin osa porukasta olikin alaikäisiä. Toisaalta kyseessä oli Ryanair joten eri lentoyhtiöillä voi olla eri käytännöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047