Alla oleva otsikko on huippuesimerkki adventistin kieroutuneesta ja Raamattua vääristelevästä ajattelusta:
"Kasvisruoka vain vahvauskoisten ominaisuus"
Raamattu sanoo näin:
"Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia."
Room. 14:2
Huippuesimerkki kieroutumisesta
12
286
Vastaukset
- paastoamisesta, joten
miten nuo nyt toisiinsa suoranaisesti liittyivät?
Lainataan nyt tähän asiayhteyden vuoksi koko Roomalaiskirjeen 14. luku niin nähdään, mistä Paavali kirjoittaa:
ÄLKÄÄ TUOMITKO TOISIANNE
14:1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
14:2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
14:3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
14:6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
14:7 Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä.
14:8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.
14:9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
14:10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
14:11 Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
14:12 Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
HEIKON VELJEN TUKEMINEN
14:13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
14:15 Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.
14:16 Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;
14:17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
14:18 Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen.
14:19 Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.
14:20 Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.
14:21 Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.
14:22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.- puhuta paastoamisesta
Tutkiva_huomio kirjoitti:
Lainataan nyt tähän asiayhteyden vuoksi koko Roomalaiskirjeen 14. luku niin nähdään, mistä Paavali kirjoittaa:
ÄLKÄÄ TUOMITKO TOISIANNE
14:2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
14:3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
14:6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
14:8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.
14:9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
14:10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
14:11 Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
HEIKON VELJEN TUKEMINEN
14:13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
14:15 Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.
14:17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
14:18 Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen.
14:19 Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.
14:20 Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.
14:21 Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.
14:22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.koska mitä paastoamista se olisi jos sanottaisiin että voi syödä mitä tahansa ja syököön joku kasviksia jos haluaa. Vain harhaoppinen voi keksiä noita paastoselityksiä.
- pysy asiassa
Tutkiva_huomio kirjoitti:
ÄLKÄÄ TUOMITKO TOISIANNE
HEIKON VELJEN TUKEMINEN
14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
Mutta jos joku adventisti oppiensa vuoksi tulee loukatuksi muiden syömisistä, eihän se kuulu tuon sanan piiriin. Eihän Paavali tarkoita opetuksellaan harhaopin vuoksi pyhänä pidettäviä asioita! Room. 14:2
Joku katsoo voivansa syödä kaikkea, mutta heikkouskoinen syö vain kasviksia.
[1. Moos. 1:29, 9:3]
Jso olisi kyse paastoamisesta, kun sanotaan, että
heikkouskoinen syö VAIN vihanneksia, niin -
vahvauskoinen muka söisi MYÖS paastonaikanaan
lihaa !!!
Mikäs paasto se sellainen olisi?
- ja myövät
Minkä kiinni saavat, aina kärmeistä lähtien, siinä menee, rotat, hiiret, siat, sammakot, jänikset, myyrät, kissat, koirat, ketut, oravat, siilit, kastemadot, ravut, ankeriaat, pääskyset, ketut, sudet, tiikerit, kengurut, kirahvit, ja monet muut saastaiset eläimet.
Raamatun sanan ymmärtäminen ei ole näköjään, joka miehen, eikä joka naisen.
Kenellä viisaus ja ymmärrys on. Raamattu erotteleekin tyhmät ja viisaat neitsyet erilleen.1. Kor. 10:25
Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
Jo Nooan päivistä alkaen ...
1. Moos. 9:3
Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
Ostamme, myymme ja syömme kaikkea, mitä Herra
käyttöömme siunaa. Sillä Herra myös rahoittaa.
5. Moos. 14:26
ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.
Sääliksi käy teitä kadehtijoita ...
Gal. 2:4
Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,AnttiVKantola kirjoitti:
1. Kor. 10:25
Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
Jo Nooan päivistä alkaen ...
1. Moos. 9:3
Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
Ostamme, myymme ja syömme kaikkea, mitä Herra
käyttöömme siunaa. Sillä Herra myös rahoittaa.
5. Moos. 14:26
ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi.
Sääliksi käy teitä kadehtijoita ...
Gal. 2:4
Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,Jeesuksen aikana, koska Hän joutui puhumaan kaikki ruuat puhtaiksi.
Joutuiko Jeesus ennen puhumista syömään saastaista ruokaa, ja huomatessaan ettei sika olekkaan puhdasta ruokaa, niin Hän syöksi ne järveen, jos taasen joku ruoka oli puhdasta, niin miksi se piti puhua puhtaaksi, sillä olihan se puhdas ennen puhumistakin.
Halusiko Jeesus kumota terveyslait, jotka Jumala oli Moosekselle antanut, että he terveenä pysyisivät. Eiköhän tässä ollut kysymys uhrieläinten lihasta, jotka eivät olleet kotoisin saastaisista eläimistä, joiden liha saatettiin kaupassa myydäkin uhrimenojen jälkeen.
Syökää kaikkea mitä lihakaupassa myydään, mutta eihän juutalaisessa lihakaupassa saastaisia eläimiä, kuten sika myydäkään.- oliko kaikille?
ylifariseus_1 kirjoitti:
Jeesuksen aikana, koska Hän joutui puhumaan kaikki ruuat puhtaiksi.
Joutuiko Jeesus ennen puhumista syömään saastaista ruokaa, ja huomatessaan ettei sika olekkaan puhdasta ruokaa, niin Hän syöksi ne järveen, jos taasen joku ruoka oli puhdasta, niin miksi se piti puhua puhtaaksi, sillä olihan se puhdas ennen puhumistakin.
Halusiko Jeesus kumota terveyslait, jotka Jumala oli Moosekselle antanut, että he terveenä pysyisivät. Eiköhän tässä ollut kysymys uhrieläinten lihasta, jotka eivät olleet kotoisin saastaisista eläimistä, joiden liha saatettiin kaupassa myydäkin uhrimenojen jälkeen.
Syökää kaikkea mitä lihakaupassa myydään, mutta eihän juutalaisessa lihakaupassa saastaisia eläimiä, kuten sika myydäkään.Oliko Mooseksen säädökset kaikkia kansoja varten?
5.Mooseksen kirja:
14:21 Älkää syökö mitään itsestään kuollutta. Muukalaiselle, joka sinun porteissasi on, sinä saat antaa sitä syötäväksi, tahi myy se vieraalle; sillä sinä olet Herralle, sinun Jumalallesi, pyhitetty kansa. Älä keitä vohlaa emänsä maidossa.
Tuokin kohta on todisteena, Että se mikä oli juutalaisille kiellettyä oli muukalaisille sallittua!
- näet
///// Alla oleva otsikko on huippuesimerkki adventistin kieroutuneesta ja Raamattua vääristelevästä ajattelusta:
"Kasvisruoka vain vahvauskoisten ominaisuus"
Raamattu sanoo näin:
"Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia."
Room. 14:2 //////
Adventismi on siitä tunnettua, että kaikkien asioiden merkitys käännetään ylösalaisin ja muutettu asia sanotaan totuudeksi.
Ja vähäisenkin asian pyörtäminen näin on fariseusten hapatusta!- Ei adventisteille
Kirjoitit hyvin:
"Adventismi on siitä tunnettua, että kaikkien asioiden merkitys käännetään ylösalaisin ja muutettu asia sanotaan totuudeksi."
Näin se juuri on. Sinänsä murheellisen asian hyvä puoli on se, että näin adventistit tahtomattaan paljastavat kaikille oman ja oppinsa kieroutuneisuuden, joten selväjärkiset ihmiset ymmärtävät karttaa ja kavahtaa sitä. - kieroja
Ei adventisteille kirjoitti:
Kirjoitit hyvin:
"Adventismi on siitä tunnettua, että kaikkien asioiden merkitys käännetään ylösalaisin ja muutettu asia sanotaan totuudeksi."
Näin se juuri on. Sinänsä murheellisen asian hyvä puoli on se, että näin adventistit tahtomattaan paljastavat kaikille oman ja oppinsa kieroutuneisuuden, joten selväjärkiset ihmiset ymmärtävät karttaa ja kavahtaa sitä.olette kääntäneet kalenterinkin ylösalaisin.
Olette tosi kieroja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577310Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393577Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3651937Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 861449
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247- 811154