Tarttisin tällaisen:
Alasvetovalikon tiedot ovat soluissa A1:A20. Valikon oltava yhden rivin korkuinen, mutta sitä klikatessa näkyviin tulee 8 riviä. Kaikki vaihtoehdot eivät siis näy, vaan tarvitaan vielä vierityspalkki. Valinnan tehtyä klikkaamalla valikko palautuu yhden rivin korkuiseksi ja valinta (tai sen järj.nro) tallentuu kohdesoluun. Kohdesolu on aktiivisena olevan rivin ja sarake 5 mukainen solu. (Eli se rivi joka oli klikattuna ennen alasvetovalikon käyttöä.)
Osaako joku auttaa?
Alasvetovalikko muutettavalla kohdesolulla
5
966
Vastaukset
taulukon moduuliin...
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
ComboBox1.LinkedCell = Cells(Target.Row, 5).Address
End Sub
jaa noi muut jutut taitaakin olla ominaisuuksien oletusjuttuja
ListRows=8- Kelpoisuustarkistus
saman asian ilman makroa. Eli:
Valitse solu(t) johon haluat kelpoisuustarkistuksen ja mene Tiedot - Kelpoisuustarkistus ja Asetukset-välilehdeltä "Hyväksy"-alasvetovalikosta valitse "Luettelo" ja Lähde kohtaan annat solut josta löytyy nuo 20 arvoa (esim. A1:A20)ja OK.
Nyt kun klikkaat solua johon asensit tuon kelpoisuustarkistuksen ilmestyy nuoli jota klikkaamalla avautuu valikko josta voit valita haluamasi arvon soluun. Kelpoisuustarkistus kirjoitti:
saman asian ilman makroa. Eli:
Valitse solu(t) johon haluat kelpoisuustarkistuksen ja mene Tiedot - Kelpoisuustarkistus ja Asetukset-välilehdeltä "Hyväksy"-alasvetovalikosta valitse "Luettelo" ja Lähde kohtaan annat solut josta löytyy nuo 20 arvoa (esim. A1:A20)ja OK.
Nyt kun klikkaat solua johon asensit tuon kelpoisuustarkistuksen ilmestyy nuoli jota klikkaamalla avautuu valikko josta voit valita haluamasi arvon soluun.ei kyllä tuota voi tehdä. Toi kelpoisuusehto toimii, jos laitat joka soluun kelpoisuusehdon, mutta kun pyydettiin...
"Kohdesolu on aktiivisena olevan rivin ja sarake 5 mukainen solu."
tuota ei voi tehdä ilman koodia- Markus R
Suurkiitokset!
Entäs jos haluan kohdesoluun valinnan järjestysnumeron?
Rautalanka:
Valikossa vaihtoehdot: kissa, koira, hiiri.
Valitsen hiiren, jolloin kohdesoluun tulee numero 3, koska hiiri oli valikon kolmas vaihtoehto. Markus R kirjoitti:
Suurkiitokset!
Entäs jos haluan kohdesoluun valinnan järjestysnumeron?
Rautalanka:
Valikossa vaihtoehdot: kissa, koira, hiiri.
Valitsen hiiren, jolloin kohdesoluun tulee numero 3, koska hiiri oli valikon kolmas vaihtoehto.taulukon moduuliin...
Private Sub ComboBox1_Click()
Cells(ActiveCell.Row, 5) = ComboBox1.ListIndex 1
'jos haluat jättää valinnan näkyville hipsaa seuraava rivi
ComboBox1.ListIndex = -1
ActiveCell.Select
End Sub
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363667- 122396
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211721Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241448
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141246
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4781221- 761135