Muistikampojen vaihto

Dementiako

Joku oli näköjään jokuaika sitten kysynyt samaa mutta kysympähän vielä koska vastaus oli aika ympäripyöreä.
Elikkäs miten käy jos koneeseen vaihtaa toisen tai kummankin muistikamman?? Onnistuuko se "heittämällä" vai sekoaako koko kone?

9

1478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat usein

ympäripyöreitä, joten ei voi antaa tarkkoja vastauksia.

Esim mun uudessa dualcore koneessa pitää olla kaksi samanlaista muistikampaa. koska haluan käyttää ddr2 dual channelia, P4 ja vanhemissa koneissa riitti, että emo tukee kyseistä muistia.

• ...........

P4-emoissakin löytyy tuota dual channelia.

• Aloittaja

Tiedän kyllä että koneeseeni voi vaihtaa "suuremmat" muistikammat mutta tarkoitin että mitä tapahtuu kun ne vaihdetaan "lennosta" eli häviääkö koneelta jotakin olleellista?

• ...........

Ei häviä mitään ellet sössi.

• - - - >

Mikäli lisäät vain yhden kamman, niin se tulisi olla mielummin samanarvoinen kuin jo konessa oleva.

Kuitenkin on suositeltavaa vaihtaa kummatkin kammat kerralla ja merkkisellaiset, Kingston, Samsung, Corsair...

Ensimmäinen asia on tietty varmistaa, että hankkii oikeanlaiset kammat ko. koneeseen. Ainakin joskus aiemmin jotkut koneet olivat "ronkeleita" myös muistin merkin suhteen, kaikki merkit eivät välttämättä tunnistuneet hyvin. Muisti ei ole kovin kallista, joten ei kannata liikaa pihtailla.

Kone yleensä tunnistaa muistit automaattisesti (ei sekoa), tosin merkittömiä halpamuisteja kannattaa välttää, sillä niiden kanssa voi joskus olla murheita.

Kampojen vaihto itsessään on helppo toimenpide.
      Ota koneesta virrat pois, mielellään töpselikin irti varmuuden vuoksi. Tärkeää on välttää staattista sähköä käsissä / sormissa muistikampoja käsitellessä, muutoin saattaa turmella ne. Hihat ylös ja kosketa jotakin metallista jotta mahdollinen staattinen sähkö lähtee käsistä. Jotkut laittavat varmuuden vuoksi ohuet "kirurgin" käsineet muisteja vaihtaessa.

• oooooooooooooooo

Just olin kysymässä että ajaako kirurgin käsineet saman asian kuin toi maadotus juttu. kuminhan ei pitäisi johtaa sähköä....vai?
        Tossa on vielä linkki asennukseen.

• ooooooooooooooooo

• - - - >
        oooooooooooooooo kirjoitti:

Just olin kysymässä että ajaako kirurgin käsineet saman asian kuin toi maadotus juttu. kuminhan ei pitäisi johtaa sähköä....vai?
        Tossa on vielä linkki asennukseen.

Tuossa alla linkissäsi on kattavat neuvot. Tuo maadotusmetodi on tietysti todella varman päälle metodi.

Itse en ole käyttänyt maadoitusta enkä "kirurgin" käsineitä, joskin nuo käsineet on kyllä hyvä ja helppo suojaus staattista sähköä vastaan.

Kutenkin varmuuden vuoksi on hyvä, ettei ole pukeutunut mihinkään herkästi sähköistyviin keinokuituvaatteisiin, paitaan tai housuihin ja matto pois alta. Villapaita pois ja hihat ylös kyynärpäihin saakka, eikä kannata liiemmin haroa hiuksiaankaan.

Simppeli homma, hieman huolellisuutta vain, ei se rakettitekniikkaa kuitenkaan ole ;)

• taiska

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5287
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      531
      1812
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe