Jääkaapin takuu

Tosi On

Ostin reilut 2 vuotta sitten UPO:n jääkaappi-pakastimen no-frost toiminnolla. Nyt vajaan kahden ja puolen vuoden käytön jälkeen kaappi lämpeni ja pakasteet suli. Olen yrittänyt ottaa yhteyttä Upon asiakaspalveluun parin päivän ajan, mutta "kaikki asikakaspalveluhenkilömme ... soitaa myöhemmin uudelleen. " Kyllä kaapin tulee toimia normaalikäytössä pitempään kuin kaksi ja puoli vuotta. Takuu sattui sopivasti olemaan 24 kk ja laitetta käytetty noin 30 kuukautta. Entinen kaappi on yli 20 vuotta vanha ja toimii yhä. Mutta UPOn asiakaspalvelu ontuu tosi pahasti. Vai tuleeko tuotteista niin paljon palautetta, ettei enää vastaajia riitä. No seurataan tilannetta. Onko muilla kokemusta yo. yhtiön palvelusta ja kodinkoneitten takuusta ja sen pituudesta.

10

5849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pera

      Otahan yhteys kaappisi myyjään. Hänen on ensisijaisesti hoidettava asiasi kuntoon.

      • myyjät

        sitten ottavat yhteyttä lähimpään merkkihuoltoon joten asiakas voinee jo itse ottaa yhteyden merkkihuoltoon jossa asia etenee,todennäköisesti saa osatakuuna ja työt joutuu itse maksamaan,riippuen viasta tietenkin,onko korjattavissa vai ei.


    • D-mies

      ..toimii moneen suomessa toimivaan ns. maahantuojan huoltoon vertaillessa lähes loistavasti ja suhtautuminen asiakkaisiin on tiukka, mutta ehdottoman reilu.

      Ensinnäkin laitteesta vaadittaneen merkkihuollon "mielipide" ja senmukaan huolto sitten päättää, kuinka toimitaan.
      Takuuhan on myyjän vapaaehtoisesti myöntämä lisäetuus, eikä mikään lakiin piirretty itsestäänselvyys. ;)


      Jos Sinä, tai kuka tahansa muu kertoo merkin ja mallin, joka kaikissa tapauksissa, ehdottomasti kestää 20 v moitteetta, niin ihmeessä esiin. Kysyntää on varmasti.

    • Tosi On

      Otan takaisin tuosta Upon huollosta sen verran, että laitettuani aamulla mailin suoraan henkilölle Upon huoltoon, sieltä soitettiin iltapäivällä ja keskustelttin kaverin kanssa laitteesta asiallisesti. No-Frost pakastin oli ilmeisesti umpijäässä ja yön yli sulettua laite tuntuu toimivan taas. Syytä jäätymiseen ei löytynyt, eikä huollon kaveri luonnollisestikkaan kerro, onko laitteessa ns. "tyyppivika" eli se on sulatettava säännöllisesti niinkuin muutkin pakastimet. Mutta mukavalta tuntui saada jokin palaute asiaan. Nyt sitten ollaan niinkuin ennenkin, tosin säännöllisesti manuaalisesti kaappi sulatetaan ja toivotaan ettei muuta ongelmaa ilmene muutamaan vuoteen. Moite kuitenkin Upon puhelinpalveluun, yrityksistä huolimatta läpi ei päässyt.

      Toki vanhasta Uposta sen verran, että kerran olen siihen termostaatin vaihtanut, mutta kumminkin hyvä laite. Ja silläpä uusikin laite oli UPO. Ja kyllä jatkossakin meillä on varmaan UPO merkkisiä laitteita, jos ne muuten täyttävät "speksit".

      • Geena-huoltaja

        oven auki unohtuminen jolloin kaappi jäätyi umpeen eikä esim puhallin päässyt pyörimään. Muitakin syitä on mutta seuraa tilannetta ja jos sama toistuu ota suoraan yhteys paikkakuntasi huoltoon äläkä turhaan asiakaspalveluihin soittele...


      • Tosi On
        Geena-huoltaja kirjoitti:

        oven auki unohtuminen jolloin kaappi jäätyi umpeen eikä esim puhallin päässyt pyörimään. Muitakin syitä on mutta seuraa tilannetta ja jos sama toistuu ota suoraan yhteys paikkakuntasi huoltoon äläkä turhaan asiakaspalveluihin soittele...

        Kaappissa on hälytys, eli jos ovi on auki yli 10-15 s niin kaappi hälyttää. Ääni on sangen "häiritsevä" se pitää huolen siitä, että kaappin ovi ei ole turhaan auki eikä unohdu auki.

        No, yhteys paikkakunnan huoltoon otetaan luonnollisesti. Mutta kyllä maahantuojan asiakaspalvelu on sitä varten, että sinne pitää nimenomaan ottaa suoraan yhteyttä.

        Kun juttelet eri "asiantuntijoiden" kanssa, niin todennäköisesti voit saada vihjeitä mikä voisi olla kaapissa vikana. Maahantuojahan ei koskaan tunnusta, että tuotteessa olisi jotain rakennevikaa, esim no-frost ei ole no-frost ja tai esim kompressorin/tuulettimen mitoituksessa yms on suunnitteluvirhe. Mutta se taas on toinen juttu. Huoltomies kertoi,että esim. erään kaappimerkin palautusprosentti oli 54 %. Joten kyllähän näihin laitteisiin pitää suhtautua hyvin kriittisesti ja vaatia,että ne toimivat niin kuin valmistaja/maahantuoja/myyjä/esitteet tuotteelle lupaavat.

        Joten kyllä ne yritykset, joilla on toimiva asiakaspalvelu tulevat jatkossa säilymään. Ja jos yleensä ilmoitetaan esim. WWW-sivuilla asiakaspalveluyhteydenotto mahdollisuudesta ja jos se ei sitten toimi,niin eipä ole hääppöinen yritys. Kuvastaa yrityksen yleistä suhtautumista asiakkaisiin ja ilmeisesti myös tuotteisiinsa. Netti ja keskustelupalstat ovat hyvä keino kartoittaa, mitä mieltä ihmiset ovat yrityksistä ja sen tuotteista.


      • voi olla
        Tosi On kirjoitti:

        Kaappissa on hälytys, eli jos ovi on auki yli 10-15 s niin kaappi hälyttää. Ääni on sangen "häiritsevä" se pitää huolen siitä, että kaappin ovi ei ole turhaan auki eikä unohdu auki.

        No, yhteys paikkakunnan huoltoon otetaan luonnollisesti. Mutta kyllä maahantuojan asiakaspalvelu on sitä varten, että sinne pitää nimenomaan ottaa suoraan yhteyttä.

        Kun juttelet eri "asiantuntijoiden" kanssa, niin todennäköisesti voit saada vihjeitä mikä voisi olla kaapissa vikana. Maahantuojahan ei koskaan tunnusta, että tuotteessa olisi jotain rakennevikaa, esim no-frost ei ole no-frost ja tai esim kompressorin/tuulettimen mitoituksessa yms on suunnitteluvirhe. Mutta se taas on toinen juttu. Huoltomies kertoi,että esim. erään kaappimerkin palautusprosentti oli 54 %. Joten kyllähän näihin laitteisiin pitää suhtautua hyvin kriittisesti ja vaatia,että ne toimivat niin kuin valmistaja/maahantuoja/myyjä/esitteet tuotteelle lupaavat.

        Joten kyllä ne yritykset, joilla on toimiva asiakaspalvelu tulevat jatkossa säilymään. Ja jos yleensä ilmoitetaan esim. WWW-sivuilla asiakaspalveluyhteydenotto mahdollisuudesta ja jos se ei sitten toimi,niin eipä ole hääppöinen yritys. Kuvastaa yrityksen yleistä suhtautumista asiakkaisiin ja ilmeisesti myös tuotteisiinsa. Netti ja keskustelupalstat ovat hyvä keino kartoittaa, mitä mieltä ihmiset ovat yrityksistä ja sen tuotteista.

        valeessa kiinni rakosellaan silloin tunnisti piiri ei toimi. Se kun perustuu oven magneettiin ja kortin reed tunnistimeen. Ei ne asiantuntiatkaan kaikkea kerro. Vähän pitää myös laittaa omaa juttua peliiin.


    • Anonyymi

      Sama kokemus

      • Anonyymi

        Hienoa, sama kokemus kuin aloittajalla lähes 15 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, sama kokemus kuin aloittajalla lähes 15 vuotta sitten.

        Sama


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe