Avoin kirje Pancho Villan yrittäjälle

Aika vihainen

Parahin Panco Villan yrittäjä:

Uuden vuoden lupaukseni tulevalle vuodelle on vakuuttaa mahdollisimman moni kiertämään kaukaa Ideaparkin Pancho Villa.

Ohessa on tiivistetty selvitys siitä, miten te saitte minut päätymään moiseen lupaukseen.

16. joulukuuta 2008 kello 16:00 astuin sisään Ideaparkin Panco Villaan. Minulla oli kiire joten oli hyvä, ettei ravintolassa ollut montaakaan muuta asiakasta tuolloin. Päätin kuitenkin varmuuden vuoksi istua aivan keittiön oven läheisyyteen, jotta tarjoilijat näkisivät tulla pyytämään tilauksen ja tuomaan laskun nopeasti. Riisuin teatraalisen korostetusti takkini ja kauluhuivini ja asettelin ostoskassejani, jotta varmasti olisi selvää, että ravintolaan on juuri saapunut uusi asikas. Tarjoilijat eivät kuitenkaan kiinnittäneet minuun mitään huomiota vaan juttelivat kaikessa rauhassa tiskin takana. Heidät kuitenkin pian keskeytti pariskunta, joka tuli ärtyneenä vaatimaan saada maksaa laskunsa välittömästi. Siinä vaiheessa kuittasin sen vielä joulustressiksi, mutta käsitykseni muuttui pian.

Olin odottanut kymmenen minuuttia ja ravintolaan oli saapunut kourallinen muitakin asiakkaita, jotka saivatkin pian tilattua. Viimein koitti minun vuoroni tilata. En viitsinyt valittaa järjestelystä, mutta hieman ihmetytti tarjoilijoiden moukkamaisuus. Seuraavia tapahtumia sain ihmetellä kaikessa rauhassa, sillä jouduin odottamaan hampurilaistani 45 minuuttia. Tuona aikana kolme annosta palautettiin keittiöön, viereiseen pöytään toimitettiin väärä annos (jonka he kuitenkin söivät, sillä olivat odottaneet ainakin sen 45 minuuttia ja olivat moneen otteeseen jo valittaneet nälästään), neljä pöytäkuntaa lähti vihaisena ovelle odottamaan josko joku viimein tajuaisi tarjota heille laskua, yhdeltä asiakkaalta veloitettiin liikaa ruuastaan ja hän palasi hetkeä myöhemmin vaatimaan rahojaan, yhdelle pöydälle kirjattiin laskuun aivan eri annokset kuin mitä he olivat syöneet ja yhden miehen luottokortin tarjoilija epähuomiossa unohti taskuunsa ja mies joutui haeskelemaan sen perään keittiöstä.

Onneksi viihdykettä tarjottiin koko odottamisen ajalle. Vuoron perään asiakkaat valittivat hitaasta palvelusta, kyselivät laskujen perään ja lähettivät ruokaa takaisin keittiöön. Ja joka kerran jälkeen tarjoilijat haistattelivat asiakkaille näiden jo lähdettyä. Jos on pakko puhua paskaa asiakkaista heidän selkänsä takana, niin menkää nyt helvetti edes sinne keittiön puolelle ja katsokaa, ettei puoli salia kuule manaustanne!

Syötyäni oletin tarjoilijan tulevaan kysymään maistuiko ruoka ja jäikö tilaa jälkiruualle, mutta sen sijaan hän käveli ripeästi pöydän ohi ja tiputti siihen samalla laskun. Odottelin viitisen minuuttia tulisiko tarjoilija hakemaan rahojaan, mutta kun häntä ei näyttänyt tippaakaan kiinnostavan kävin sitten etsimässä toisen tarjoilijan joka suostui vastaanottamaan maksun. Hän ei katsonut minuun päinkään eikä sanonut sanaakaan rahojaan käsitellessään, mikä lienee ihan hyvä, sillä jos hän olisi sanonut "kiitos ja tervetuloa uudelleen" olisin varmaankin motannut häntä.

Jos haluatte yrityksenne munia, niin se on teidän oikeutenne, mutta jos konkurssi ei ole tärkein tavoitteenne, niin nyt olis vittu hieman kiire ryhdistäytyä ja paljon.

--
Terveisin,
****** ************

19

10975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihda alaa

      Ei tunnu yhtään uskottavalta tuo sepittelysi.

      • uskoin...

        Sillä hiukan samantyylinen meno on Hämeenlinnan Pancho Villassa. Kävin pari viikkoa sitten siellä ja totesin sen tähänastisista käymistäni ravintoloista ala-arvoisimmaksi. Jo työni vuoksi ruokailen ympäri suomea lukuisissa ravintoloissa kuukausittain. , niinettä vertailukohteita riittää.
        Hämeenlinnan Pancho Villassa oli erittäin huono ja hidas palvelu. Tarjoilijat olivat töykeitä (työmoraali ilmeisesti olematon), eivät huomioineet asiakasta, saatikka tervehtivät häntä. Kun vihdoin koitti annokseni saapuminen pöytään, n. 40 minuuttia tilauksesta se oli kylmää. Mainittuani annokseni olevan kylmä, tarjoilija vei sen keittiöön JA TOI SAMAN ANNOKSEN takaisin ja kertoi lämmittäneensä sen mikroaaltouunissa. Tämä riitti minulle, joten nousin ylös ja ilmoitin etten aio ruokailla tämäntasoisessa räkälässä. Tarjoilijan kommentti oli ainoastaan että lasku pitäisi kuitenkin maksaa. En maksanut vaan sanoin että neiti on hyvä ja soittaa poliisin perään jonkajälkeen poistuin paikalta.
        En tiedä onko kyseinen ketju ajamassa toimintojaan alas, vai eivätkö konseptin haltijat valvo millääntavalla ketjussa toimivien yrittäjien toimintatapoja, mutta sen tiedän että mikään ketju, joka aliarvioi asiakkaan noin pahasti, ei ole pitkäikäinen.


      • Aika vihainen

        Vai vielä satusetä. Miksiköhän kukaan vaivautuisi tuollaisesta satuilemaan? Jätin tuossa kirjoituksessa mainitsematta vielä tyypin, joka roudasi laatikoita ympäri salia ja kävi välillä keittiössä hakemassa annoksia asiakkaille kertaakaan pesemättä käsiään (kantoi lautaset peukalo lautasen päällä). Muutenkin kun tyypillä ei ollut mitään essua tai mitään vaan ihan suorastaan paskaset vaatteet päällä, niin vähän ihmetytti.


      • juuble
        Aika vihainen kirjoitti:

        Vai vielä satusetä. Miksiköhän kukaan vaivautuisi tuollaisesta satuilemaan? Jätin tuossa kirjoituksessa mainitsematta vielä tyypin, joka roudasi laatikoita ympäri salia ja kävi välillä keittiössä hakemassa annoksia asiakkaille kertaakaan pesemättä käsiään (kantoi lautaset peukalo lautasen päällä). Muutenkin kun tyypillä ei ollut mitään essua tai mitään vaan ihan suorastaan paskaset vaatteet päällä, niin vähän ihmetytti.

        Ideaparkin Pancho on suljettu.


      • mitä kuuluu
        juuble kirjoitti:

        Ideaparkin Pancho on suljettu.

        vaan jostain ihan muusta


    • dsdhsdh

      Kävin kesällä samassa paikassa. Sain lähes saman kohtelun. Odottelin ruokani saapumsita 1h10min. Mitään selitystä ei asialle annettu. En asio ko. paikassa enää koskaan. Kiertäköön jokainen sen kaukaa.

      • lounarit

        Pakko avautua kun sattumalta tämä ketju osui silmiini.
        Olen useasti käynyt syömässä mainitsemissanne panchoissa ja tunnen kyllä teidät valittajat jo pelkästä tuulipuvustanne. koskaan ei kukaan ole joutunut varmasti odottamaan ruokaansa kahta tuntia, ei missään, ei panchossa eikä muissakaan paikoissa jossa ruokaa tarjoillaan. Mielestäni on erittäin ala-arvoista valittaa jollain palstalla kuinka jokin asia ei mene niinkuin itse haluaisi. Silloin pitää olla yhteydessä kyseiseen yritykseen jos jotain valittamista on. Pancho Villa on kuitenkin erittäin hyvin menestyvä konsepti ja toivottavasti laajenee pirkanmaa ulkopuolellekkin. Menestystä yrittäjille ja omistajille , kateudesta taitaa johtua tämänkin palstan kirjoittelut ja osin siitä että lounassetelin arvo ei oikein meinaa riittää vaan pitää olla pari euroa päälle rahaakin jos meinaa hyvin syödä.


    • vieraillut kanssa

      Kävimme myös ostosten lomassa syksyn aikana Ideaparkin Pancho Villassa.
      Hampurilaisiamme odotimme tunnin. Kerran kävin asiasta jo huomauttamassa ja kerroin tarjoiijalle, että jos annokset eivät heti tule me lähdemme. Että olemme odottaneet jo lähes tunnin. Tarjoilija alkoi "vinkumaan" että emme ole odottaneet kuin puolituntia, että hän voi tarkastaa laskusta koska olemme tilauksen tehneet. Huh, huh. Ei tosin tarkastanut tai ei ainakaan sanonut mitään. Kun ruoka sitten tuli oli se ihan kylmää, mutta nälkä oli jo moinen ja söimme annoksemme.
      Aikaa oli kulunut ihan liikaa, joten lähdimme maksamaan kassalle ja annoimme palautetta ajan kulumisesta ja annoksistamme. Saimme annokset ilmaiseksi kun ravintolapäällikkö tuli paikalle. Nuori tarjoilijatyttö kyllä näytti pitkää naamaa. Päätimme myös, että olipa viimeinen kerta kyseisessä paikassa.

    • tarjoilijatar

      heippa,

      oletpas saanut törkeetä palvelua todellakin!

      Pancho Villa kun ei ole mikään sen ihmeellisempi paikka niin en oikeastaan edes ihmettele,

      ainoa asia joka mietityttää;

      1) sanoitko paikan päällä mitään?
      2) laitoitko palautetta ravintolapäällikölle?

      jari.havusalmi@panchovilla.fi

      laitappahan siihen sähköpostiin palautetta,omissa nimissä luonnollisesti... (anteeksi suora ilmaisu nyt....) äläkä/ älkääkö täällä avautuko asiasta että mitään ei olla tehty asian eteen.

      hyvää joulua kaikille!

      • Aasiakas

        Todella surkea kokemus minullakin Ideparkin Panchosta. Tarjoilija ei kertaakaan kertonut pitkästä jonosta. Kun ruokaa oli odotettu pari tuntia, poistuimme. Olin kysynyt monesti tarjoilijalta, koska ruoka oikein tulee, mutta aika arvioitiin paljon alakanttiin. Ei pahoitteluja, juomatkin jouduimme maksamaan. Surkeaa touhua, jäi huono maku.

        Nimellä varustettuun asiakaspalautteseen ei vastattu. Ei heitä kiinnosta.


    • täysin

      Tänään kävin samassa paikassa. Meidän jälkeen tulleet palveltiin ensin, ruokaa odotettiin just mainitsemasi 45min ja ruoka oli ala-arvoista. Liha todella niljakasta liejua. Päädyin muuten tähän keskusteluun kun pettyneenä googletin kokemuksia kyseisestä paikasta.

      PS: Miesten vessassa ei ollut käsipaperia...

    • Todella pettynyt

      Ajattelin hemmotella itseäni ja mennä syömään possunpihviä. Ensimäisen kyhäelmän paneeraus oli karrelle palanutta ja koitettu peittää kastikkeella. Pihvi oli kuiva ja harmaa sisältä. Valitin ja sain toisen tilalle, possua tämäkin mutta kuivaa ja täysin mautonta. Annoksen ulkonäkökään ei paljon makunystyröitä hivellyt. Jäipä siis pihvit syömättä ja paha maku suuhun jäi enkä todella mene enää ks. paikkaan uudelleen rahojani tuhlaamaan. Annoksen ulkonäkökään ei paljon makunystyröitä hivellyt.

      • erittäin vaarallinen

        vaikka mieli on tehnyt;

        miten Tampereen paikkakin voi olla edelleen auki, jos sen taso tosiaan on noin surkea.

        Mistä se hitaus sitten johtui: liian suosittu paikkako, enemmän tilauksia kuin pystyttiin keittiössä valmistamaan, palkattu kokemattomia työntekijöitä?


    • JASKA-50

      JOO TOI ON VAAN JOKUN PIRIPÄÄN SKRIIVAAVAA JÄTETTÄ...KYL MÄKIN OON MUUTAMAN ANNOKSEN SYÖNYT..JNE....JUST OLIN OULUSSA LEKURI..KAVERILLA JA SIELKIN KÄYTIIN SKRUUDAAN...JA SE KASTIKEKIN ON IHAN ILMIÖMAINEN.... KATEELLISET JA PAVUN-PURIJAT MENKÄÄ ITTEENI--MÄÄ-JA-TAPPARAN -MIES. PS. J.P.H. TERKUT.

    • villapancho

      Olen käynyt useasti hyvinkin useassa Panchossa syömässä ja valitettavasti kokemukset on samankaltaisia, milloin tilaus on hukattu kokonaan, milloin annoksesta on unohdettu joku komponentti, milloin laskutus on ollut väärin ja ideaparkin panchossa todellakin poikkeuksetta joutuu odottamaan tunnin ruokaa. Ideaparkin Panchossa toki on varmasti paljon asiakkaita mutta hivenen paremmin pitäisi ravintoloitsijan kyetä allokoimaan työvoima niin että palvelu olisi sujuvaa.
      Yksi poikkeus pitää kuitenkin mainita, Tammelantorin Panchossa on ollut poikkeuksetta laadukas ja ystävällinen palvelu eikä mokiakaan ole sattunut. Muut ketjun ravintolat ovatkin hyvinkin pitkälti boikotissa.

    • Anonyymi

      Sama vika Seinäjoen ideaparkin Panchossa. Sapuska on kyllä hyvää. Mutta normi perusannosta pitää odottaa tunti tavallisena arki-iltapäivänä, kun tupa ei ole edes täynnä.

    • Anonyymi

      Paskaa myyvät.

    • Anonyymi

      Panchoissa myydän paljon myös mukaan/wolt/foodoran kautta. Jos ravintola ei ole täynnä ja silti on jonoa niin syy voi monesti olla tämä.

      • Anonyymi

        Olipa selitys. :D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1537
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1410
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      85
      1344
    4. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1230
    5. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    6. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      1001
    7. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      941
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      930
    9. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      885
    10. Pidätkö kaivatustasi

      Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      34
      856
    Aihe