Osaisko joku kertoa, onko jotain sellaisia tavallisen Liptonin (mielestäni paras teejuoma) tyyppisiä teejuomia, joissa ei ole kofeiinia? Olen todella herkkä kofeiinin piristävälle vaikutukselle, mutta tykkään teestä ja haluaisinjuoda sitä ennen nukkumaan käymistä iltaisin.
Kiitos vastauksesta :)
Tee jossa ei ole kofeiinia?
5
857
Vastaukset
- ----
Itselleni ei käy teen kofeiini eikä tanniinit joten en voi juoda oikein mitään. :s
- roibois
Mä juon roibois- l. punapensasteetä. Tykkään maustakin enemmän kuin oikeasta teestä. Mä en ainakaan saa siitä sydämmentykytystä, jota saan
kahvista. Ei pitäisi olla kofeiinia. - Teo96775
No jos nyt tarkkoja ollaan niin ei missään teessä ole kofeiinia, luulisi jo nimen kertovan mistä se on peräisin.
Minäkin olen nimittäin allerginen pähkinässä olevalle suklaalle............. - Kemistinpojanserkunkaima
Teiini on teen yhteydessä käytetty nimitys kofeiinille.
Monesti tätä harhaanjohtavaa nimitystä käytetään väärin väittämällä, että kyseessä olisi kofeiinin stereoisomeeri. Tämä on kemiallisesti mahdotonta. - teemestari
Yrttijuomissa ei ole kofeiinia, kuten ei ole rooibos-teessäkään.
Vihreässä teessä on vähemmän kofeiinia kuin mustassa teessä; valkoisessa teessä oletettavasti vielä vähemmän. Mustasta teestä on myös saatavilla kofeiinittomia versioita esim. luontaistuotekaupoista, mutta ovat aika hintavia.
http://vihreatee.blogspot.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632644
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 371180