ennen en ole joulukalkkunaa syöny enkä valmistanu, mutta nyt tuli sellanen hankittua.
Joskus olen kanoja uunissa paistanu, ja mielestäni siinä ollu taitava. Pippuria suolaa ja curria vaan kanan kylkiin hieronu, uuniin ja hyvää tullu..
Voiko kalkkunan valmistaa samoin?
6kg kalkkuna
4
1575
Vastaukset
- vaikutti hyvältä
http://www.stockmann.fi/portal/fi/herkku/vinkkeja_ja_ohjeita/keittiovinkit_ja_ideat/kalkkunan_paistaminen/
Googlen kautta näytti löytyvän useitakin ohjeita, mutta tämä Stockkan ohje vaikutti hyvältä. Itse laiskana ihmisenä ostin valmista filepaistia. Onnea, varmasti tulee herkullista.
Ja tietysti Hyvää Joulua!- hyvää ohjetta
itse ole paistanut jo aika monta kalkkunaa.
Täytteeksi liotettuja kuivia sekahedelmiä, joululeipää, sipulia, pekonia, voita, mausteita.
Yksi uusi asia tuli esiin, kannattaa marinoida kalkkuna yön yli ennen paistamista. Marinaadiin appelisiinkin kuorta, sokeria, suolaa, tähtianista, omenaa, sipulia ym netistä löytyy varmasti valmiita ohjeita. Itse laitan tänä iltana marinaadiin ja katsotaan miten käy. Täytteet teen myös tänään valmiiksi ja huomenna aamulla lintu uuniin. - ja en ole täyttänyt kalkkun...
hyvää ohjetta kirjoitti:
itse ole paistanut jo aika monta kalkkunaa.
Täytteeksi liotettuja kuivia sekahedelmiä, joululeipää, sipulia, pekonia, voita, mausteita.
Yksi uusi asia tuli esiin, kannattaa marinoida kalkkuna yön yli ennen paistamista. Marinaadiin appelisiinkin kuorta, sokeria, suolaa, tähtianista, omenaa, sipulia ym netistä löytyy varmasti valmiita ohjeita. Itse laitan tänä iltana marinaadiin ja katsotaan miten käy. Täytteet teen myös tänään valmiiksi ja huomenna aamulla lintu uuniin.ja mausteeksi appelsiinia ja ihan broilermaustetta.Voitelen 30minuutin välein sen aidolla voisulalla johon mausteet sekoitettu.
- jäässä vielä
Tein antamasi ohjeen mukaan, tosin jätin sherryn pois, mutta muuten ohjeen mukaan..
Se vähän jäi vaivaan että mitä sillä täytteellä tehdään kun kalkkuna valmistuu?
Eikä ohjeesta selvinny mitä mehua voisulan kanssa pitäs käyttää :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041791
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151571- 1441529
- 991455
- 791387
- 1191239
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2751158Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään191102- 691041
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181015