Mistä tunnistaa aidon Mariskoolin?

joululahja

Sain joululahjaksi mattavärisen "kulhon", joka muistuttaa ilmiselvästi Mariskoolia. Kohokuvioinnit ja reunat ovat kuin Iittalan sivuilla olevassa kuvassa. Kuitenkin Iittalan tarra ja pohjassa lukeva Marimekko puuttuu... Onko se siis lahjaksi saatu aito vaiko feikki?

5

6353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuuva112

niin noh markkinoilla on vasttavan näköistä mikä ei ole mariskooli, Lasi siinä tosin on erilaista ei niin "sileä" pintaista ja laadukasta ja muutenkin se lasi on paksumman oloista ja haaleampaa. Parhaiten erotat kun menet vaikka kauppaan katsomaan aitoa mariskoolia. Veikkaan kyllä että tarkoitat tuolla matta värisellä juurikin tuota ei mariskoolia.

• siltä

että lahjasi on niinsanottu "marikulho" joka on halpa jäljitelmä aidosta mariskolista. Kaikissa mariskoleissa on kyllä pohjassa teksti "marimekko". Vertaapa vielä tarkemmin omaa kulhoasi ja Iittalan sivulla olevaa. Niissä on kyllä eroja, joskin ne ovat pieniä. Ainakin jalka on muistaakseni erilainen.

• Jahve

Kopauta sormella kulhon reunaa. Aidosta mariskoolista lähtee heleä, kirkas ääni. Kopiosta vaimea ja ahdas kolahdus.

• Anonyymi

minulla ensimmäiset Nuutajärvellä Mariskoolia tehtiin 1965–68 sekä jälleen 1973–93. Vuosina 1987–95 skooleja teki alihankkijana Humppilan Lasi. Nykyään
        Minulla jo tuolta ajalta muutama ja mikään niistä tunnistusohjeista ei pidä paikkaansa
        Kuljin aikanaan keräilijän kanssa ja vieläkintulee vastaan ihka oikeita” outojakin ” skooleja jotka ovat vanhempaa tuotantoa

• minä

Vuoden 2004 jälkeen valmistetuissa on kohokuviona marimekko teksti pohjassa. Ennen sitä marimekon kankainen tarra, sekä iittalan logo tarra molemmissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3285
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3053
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1852
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1787
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1711
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1399
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe