olittekos olleet kilttejä

Ja siis saittekos joululahjoja?

47

1173

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d;)

Minä juuri ajattelin, että olin tänä vuona taas liian kiltti kun sain aivan liikaa lahjoja. Vaikka itse en lahjonut ketää, niin silti sain itse, se on niin väärin että.

Pitäisi keksiä jotain ilkeyttä ensi vuodeksi, että loppuisi tuo lahjan saanti kokonaan. d;)

• Paljon tuli minullekin ja ihan liikaa omasta mielestänikin. Mä mietin vaan, mitähän hyvää minä olin niille tehnyt, ei kyllä ihan oikeesti muistu mieleen.

• d;)
        miljoona kirjoitti:

Paljon tuli minullekin ja ihan liikaa omasta mielestänikin. Mä mietin vaan, mitähän hyvää minä olin niille tehnyt, ei kyllä ihan oikeesti muistu mieleen.

Jos ei aiheuta kenellekkään suotta mielipahaa, niin silloin on jo kiltti. Ei siinä suuria tekoja kaivata. Ilkeyteen taas tarvitaan jotain itse aiheutettua, joka saa muut pahastumaan.

• d;) kirjoitti:

Jos ei aiheuta kenellekkään suotta mielipahaa, niin silloin on jo kiltti. Ei siinä suuria tekoja kaivata. Ilkeyteen taas tarvitaan jotain itse aiheutettua, joka saa muut pahastumaan.

Mut kun minä sain omilta sisaruksiltani kolme kultasormusta ja yhden kultaisen kellon, niin kyllä jo alkoi hiukan mietityttään...

• d;)
        miljoona kirjoitti:

Mut kun minä sain omilta sisaruksiltani kolme kultasormusta ja yhden kultaisen kellon, niin kyllä jo alkoi hiukan mietityttään...

Jotain ne nyt suunnitelevat pääsi menoksi. d;) Voi se tietysti olla niinkin, että sinä olet vain yksinkertaisesti niin hyvä tyyppi.

• d;) kirjoitti:

Jotain ne nyt suunnitelevat pääsi menoksi. d;) Voi se tietysti olla niinkin, että sinä olet vain yksinkertaisesti niin hyvä tyyppi.

Sitä minäkin tässä olen miettinyt ja sen hyvän tyypin puolelle ei ole kyllä vielä kallistunut. Eniten epäilyttää, että mitähän ne, ne, ovat oikein tehneet...

• d;)
        miljoona kirjoitti:

Sitä minäkin tässä olen miettinyt ja sen hyvän tyypin puolelle ei ole kyllä vielä kallistunut. Eniten epäilyttää, että mitähän ne, ne, ovat oikein tehneet...

Kyllä ne taka-ajatukset sitten ilmenee myöhemmin, jos niitä on. Eikä se ole pois suljettu, se hyvätyyppi juttukaan. Voit tietenkin tehdä kokeen, ja menet ilman lahjojasi kylään heille. Nyt tarkoitin tietenkin Joululahjoja.

• kiltti ja olihan tuon pukkikin sen merkille pannut, ei ihan ilman jättänyt. Yhden lahjan tosin jouduin ihan itse itselleni antamaan kun en oikein luottanut pukkiin.
      Varmaan se pukki sinullekin jotain toi?

• Itse hankkima lahja on hyvä, silloin saa ainakin mitä haluaa.

• HTZA

Yksi kirja.
      Mutta antaja tuntee minut.

Sen opiskelu on, taas, yhtä tuskaa ja siihen menee vuosi.
      Teksitiviestejä oli aamulla, ihan tuskaksi asti.

• Kirja, johan menee vuosi, sehän on sitten varmaan valtavan paksu.

• HTZA
        miljoona kirjoitti:

Kirja, johan menee vuosi, sehän on sitten varmaan valtavan paksu.

mutta ei mikään Sota ja Rauha.
        Paksuus ei aina ole hyvän kirjan merkki.
        Italialaisten sotasankaruudesta tai Saksalaisesta huumorista, kertovat kirjat ovat, ehkä, ohuita. Mutta jos haluaa ymmärtää mitä niiden takana on, ja miten kirjoittaja ajattelee, se on vaikeata.
        Miljoonaa kirjaa en ole koskaan ymmärtänyt.
        Mutta en silti katso, että aikani on mennyt, niiden parissa, hukkaan.
        Tälläkin palstalla olen saanut, muutaman, hassun, kiitoksen.
        Ja lukemieni kirjojen mukaan, miljoonia haukkuja.

• HTZA kirjoitti:

mutta ei mikään Sota ja Rauha.
        Paksuus ei aina ole hyvän kirjan merkki.
        Italialaisten sotasankaruudesta tai Saksalaisesta huumorista, kertovat kirjat ovat, ehkä, ohuita. Mutta jos haluaa ymmärtää mitä niiden takana on, ja miten kirjoittaja ajattelee, se on vaikeata.
        Miljoonaa kirjaa en ole koskaan ymmärtänyt.
        Mutta en silti katso, että aikani on mennyt, niiden parissa, hukkaan.
        Tälläkin palstalla olen saanut, muutaman, hassun, kiitoksen.
        Ja lukemieni kirjojen mukaan, miljoonia haukkuja.

Ei kait kirjojen parissa elämä hukkaan mene. Saisihan sen elämänsä muutenkin tuhlattua vaikka johonkin muuhun hömpämpäänkin.

• Meriläinen

lamppu, oli kait se mitä olin pitkään ajatellut itse ostaa.
      Siinä on kaikki hienoudet radio, kello ja erikseen vielä luonnonääniä kolme valintaista.
      ja valoa saa himmeäksi ja kirkkaaksi.
      Muutakin tuli ja makeaa mahan täydeltä.
      Kyllä kait kilttinä on oltu.

• Oi, se on varmaan ihana.

• Meriläinen
        miljoona kirjoitti:

Oi, se on varmaan ihana.

tosi tyytyväinen, kyllä pukki tietää, systeri varmaan vihjassu sille.
        Kävi vielä ennen joulua kyttäämässä mun makuuhuoneessa ja virnuili.

• Meriläinen kirjoitti:

tosi tyytyväinen, kyllä pukki tietää, systeri varmaan vihjassu sille.
        Kävi vielä ennen joulua kyttäämässä mun makuuhuoneessa ja virnuili.

Tosi kiva omistaa lahjoja jakelevia sisaruksia. Mä sain sisaruksiltani suvun kultaperinnöt itselleni. Ihmettelen kyllä että miksi mä, meitä kun on yksitoista, enkä ole edes vanhin.

Menen kultasepänliikkeeseen joulun jälkeen kun isän sormusta hieman tarttee kutistaa.

• d;)

Ensi vuonna heräillä satakielen liverrykseen, vai lokkien kirskuntaan. Kyllä ne joskus osaavat pitää aikamoista ääntä, jos joku varis tai haukka häiritsee niiden pesintää. Pidä kuitenkin nyt se vapaus kirjaimellisesti, ilman mitään herätyksiä kellon mukaan. d;)

• Meriläinen
        miljoona kirjoitti:

Tosi kiva omistaa lahjoja jakelevia sisaruksia. Mä sain sisaruksiltani suvun kultaperinnöt itselleni. Ihmettelen kyllä että miksi mä, meitä kun on yksitoista, enkä ole edes vanhin.

Menen kultasepänliikkeeseen joulun jälkeen kun isän sormusta hieman tarttee kutistaa.

oli tosi upea lahja, ehkä kuitenkin sielussas tiedät miks juuri sä.
        Isältä jäi aikoinaan kantasormus ja se oli ensin systerillä mutta ykskaks se anto sen mulle.
        Meitä ei alunperin ollut kun neljä ja nyt on enää kaks sisarusta.
        Mun pitäis kanssa mennä kultasepän liikkeeseen kun työpaikalta sain sen kellon 50v lahjaksi ja ranneke siinä on liian pitkä.
        Kyllä mua on lahjottu tänä syksynä eri paljon. Mutta eiköhän se nyt lopu.

• Meriläinen
        d;) kirjoitti:

Ensi vuonna heräillä satakielen liverrykseen, vai lokkien kirskuntaan. Kyllä ne joskus osaavat pitää aikamoista ääntä, jos joku varis tai haukka häiritsee niiden pesintää. Pidä kuitenkin nyt se vapaus kirjaimellisesti, ilman mitään herätyksiä kellon mukaan. d;)

valittavana on "meren aallot", "puron solina" ja "metsän äänet".
        Noi linnut kyllä sitten keväämmällä pitää oman elämänsä, istuvat ja huutavat suoraan mun makuuhuoneen ikkunan takana kun istuvat paloportailla.
        Joskus kun on herkkä uni tekis mieli huutaa turpa kiinni mutta ei se mitään auta.
        useimmiten se ei ole häirinnyt.

• Meriläinen kirjoitti:

oli tosi upea lahja, ehkä kuitenkin sielussas tiedät miks juuri sä.
        Isältä jäi aikoinaan kantasormus ja se oli ensin systerillä mutta ykskaks se anto sen mulle.
        Meitä ei alunperin ollut kun neljä ja nyt on enää kaks sisarusta.
        Mun pitäis kanssa mennä kultasepän liikkeeseen kun työpaikalta sain sen kellon 50v lahjaksi ja ranneke siinä on liian pitkä.
        Kyllä mua on lahjottu tänä syksynä eri paljon. Mutta eiköhän se nyt lopu.

Ne oli vaan päättäneet että mulle kaikki.

Ja ei se lahjan tulo lopu, minä kun luulen, että nyt kun se on alkanut, niin se jatkuu vaan. Se on niin, että kun sen pään saa auki, niin sitten sitä alkaa tulemaan, hih hih...

• d;)
        Meriläinen kirjoitti:

valittavana on "meren aallot", "puron solina" ja "metsän äänet".
        Noi linnut kyllä sitten keväämmällä pitää oman elämänsä, istuvat ja huutavat suoraan mun makuuhuoneen ikkunan takana kun istuvat paloportailla.
        Joskus kun on herkkä uni tekis mieli huutaa turpa kiinni mutta ei se mitään auta.
        useimmiten se ei ole häirinnyt.

Tuulen huminaako, vai metsäneläjien ääniä. Käki kukkuu kuusikossa, palokärki hakkaa puuta jne. Arvaus tämä vain oli.

Ei minuakaan häiritse lokkien huutelut. Tuntuu vain joskus, kuin niillä olisi tosi hätä, kun ne hätistelevät vieraita pois pesiltään. Vaikka porukan voimalla niillä ei näytä olevan mitään huolta. Samoin kuin räkättirastaatkin porukalla, hätistävät varikset tiehensä kaamealle metelillä.

Siis, nokka umpee urpiainen, voisi huutaa niille. d;)

• Meriläinen
        d;) kirjoitti:

Tuulen huminaako, vai metsäneläjien ääniä. Käki kukkuu kuusikossa, palokärki hakkaa puuta jne. Arvaus tämä vain oli.

Ei minuakaan häiritse lokkien huutelut. Tuntuu vain joskus, kuin niillä olisi tosi hätä, kun ne hätistelevät vieraita pois pesiltään. Vaikka porukan voimalla niillä ei näytä olevan mitään huolta. Samoin kuin räkättirastaatkin porukalla, hätistävät varikset tiehensä kaamealle metelillä.

Siis, nokka umpee urpiainen, voisi huutaa niille. d;)

sellaista yleistä lintujen laulua, ei ole palokärkeä tai tikkaa ja aika pian alkaa samasta kohtaa uudestaan joku kolme minuuttia ja sitten taas sama laulu alusta

• Meriläinen
        miljoona kirjoitti:

Ne oli vaan päättäneet että mulle kaikki.

Ja ei se lahjan tulo lopu, minä kun luulen, että nyt kun se on alkanut, niin se jatkuu vaan. Se on niin, että kun sen pään saa auki, niin sitten sitä alkaa tulemaan, hih hih...

kyllä mulle kelpaa, tänne vaan kaikki. :-)

• paatsama

olemme sisarusten kanssa sopineet, ettei aikuisille lahjoja. Eikä lasten kuulu lahjoa vanhenpiaan. Silti sain siskontytöltä lahjan ja olen siitä tosi iloinen. SPR:n tilille on siirretty summa, jolla joku on saava kuukauden riisiannoksen ( älköön kukaan riistäkö minulta tätä iloa, pliis )

• Toivotaan, että riisi meni perille.

• paatsama
        miljoona kirjoitti:

Toivotaan, että riisi meni perille.

loru valitettavasti osoittautunut liian usein:
        Etsi aina elämäässä kaunista ja hyvää,
        Hyvä kantaa muassansa monta torajyvää.

Silti haluan uskoa.
        Ja haluan opettaa lapsille hyviä tekoja.
        ja haluan kertoa myös ikäviä totuuksia.
        Meistä aikuisista - niinhän.

• paatsama kirjoitti:

loru valitettavasti osoittautunut liian usein:
        Etsi aina elämäässä kaunista ja hyvää,
        Hyvä kantaa muassansa monta torajyvää.

Silti haluan uskoa.
        Ja haluan opettaa lapsille hyviä tekoja.
        ja haluan kertoa myös ikäviä totuuksia.
        Meistä aikuisista - niinhän.

Ei nyt sentään noin, vaan:

Etsi aina elämässä kaunista ja hyvää,
        kaunis kasvaa sydämessä onnen kulta jyvää.

• HTZA

se on kiellettyä Suomessa.

• Ei kyllä kuulosta kristinuskolta.

• tankavaara

sain Pipon, Bluesia ja Calvados:ta.

• Sähän sait monta lahjaa. Oliko pipo itse kudottu?

• tankavaara
        miljoona kirjoitti:

Sähän sait monta lahjaa. Oliko pipo itse kudottu?

kutoa:)

• tankavaara kirjoitti:

kutoa:)

Virkkaaminen kait onnistuu sentään hih hih

• tankavaara
        miljoona kirjoitti:

Virkkaaminen kait onnistuu sentään hih hih

sitäkään, mutta olen kyllä joskus osannut.

• tankavaara kirjoitti:

sitäkään, mutta olen kyllä joskus osannut.

Mä voin joskus sua opettaa virkkaamaan, se on hauskaa. Ja jos joskus olet osannut, niin varmaan äkkiä muistuu mieleen kun vaan aloitetaan.

• tankavaara
        miljoona kirjoitti:

Mä voin joskus sua opettaa virkkaamaan, se on hauskaa. Ja jos joskus olet osannut, niin varmaan äkkiä muistuu mieleen kun vaan aloitetaan.

niin ison pipon, että se kattaisi koko maapallon.

...tai oikeammin haluaisin, että kaikki maailman ihmiset ymmärtäväisivät virkaavansa sitä. Niin
        mitä me silloin oikeastaan ymmärtäisimme... me "virkkaajat"?

• tankavaara kirjoitti:

niin ison pipon, että se kattaisi koko maapallon.

...tai oikeammin haluaisin, että kaikki maailman ihmiset ymmärtäväisivät virkaavansa sitä. Niin
        mitä me silloin oikeastaan ymmärtäisimme... me "virkkaajat"?

Äiti Teresa peiton tilkkujen ohjeet:

Virkkaa tai neulo 18cm x 18cm neliskanttisia tilkkuja. Kudotaan aina oikein tai virkataan edestakaisin. Lappuset saavat olla minkä värisiä tahansa ja ne kudotaan tai virkataan villalangasta. Pahvilappu 18x18 on hyvä olla mallina, johon sitä mittaa.

Seurakunnat ottavat vastaan tilkkuja ja vapaaehtoiset omissa peitonteko talkoissaan yhdistelevät valmiit tilkut peitoksi. Se voisi olla hauskaa puuhaa toimettomalle tervekätiselle ja ahkeralle ihmiselle.

• tankavaara
        miljoona kirjoitti:

Äiti Teresa peiton tilkkujen ohjeet:

Virkkaa tai neulo 18cm x 18cm neliskanttisia tilkkuja. Kudotaan aina oikein tai virkataan edestakaisin. Lappuset saavat olla minkä värisiä tahansa ja ne kudotaan tai virkataan villalangasta. Pahvilappu 18x18 on hyvä olla mallina, johon sitä mittaa.

Seurakunnat ottavat vastaan tilkkuja ja vapaaehtoiset omissa peitonteko talkoissaan yhdistelevät valmiit tilkut peitoksi. Se voisi olla hauskaa puuhaa toimettomalle tervekätiselle ja ahkeralle ihmiselle.

kuten äiti Teresakin. Hyvä.

Itse ole liian "tieteellinen" tehdäkseni vastaavaa.
        Kirjoitan tännekin ja keskustelen yleisesti ihmisten kanssa. Eli "kohtaan" ihmisiä.

Kaikki virtuaalinen kohtaaminen on siinä mielessä hauskaa, että todellisessa elämässä "virtuaalisen"- kaltaista kohtaamista tuskin tapahtuisi. Virtuaalisuus on nopeaa ja leviää salamanopeasti maailman ympäri. Se on "hyvälle" ja "pahalle" kuin shakkipelin aloitustilanne.

Tien löytäminen ja sen seuraaminen on jokaisen tehtävä itse. Sitä ei "löydä netistä"... ja olenpa
        melkein vakuuttunut, että jokaisen oma "tie" on tavallaan sisäänrakennettu.

Aivan oma kysymyksensä on "rakentaja"?

Tiedän, että ihmisillä on vaihtoehtoja luulla tietävänsä tai tietää luulevansa.

Luulen (siis en tiedä)omasta kokemuksistani, että
        ääripäät ajattelussa kohtaavat väistämättä ikäänkuin kehällä.

Tai mikäli ääripäitä tarkastelisi vain "janoina" niin niitä voi tarkastella monelta suunnalta.

Voi (ehkä) havaita, että olemme ns.samassa liemessä. Hei... mihin Jumala ja Darwin jäi?

.....Ulkopuolelle Joulun.....

• Heikunkeikku

...kotiin pojan luota kahden paketin kera. Avasin kotona. JIPPPPPIIII, minulla on uusi Pilssipumppu.
      Siistii, keväällä se sitten veneeseen ja loppuu veneen tyhjennykset. Kiva lahja. Sitten sain aivan ihanan kaulakorun. Ohuita nahka "liuskoja ja siinä roikkui iso "möltti". Mun tyylinen :)

Äidiltäni sain rahaa, että voin mennä jotakin ostamaan itselleni. En vielä ole päättänyt, mikä se olisi. Saattaa olla, että uudet sulkapallokengät ja pelishortsit.

Kiltti oon yrittänyt olla, vaikka välillä hyppelehdinkin pitkin seiniä ja vaahto suusta pursuaa, tasapökkää hyppelyä aika-ajoin, hengen haukkomista, kopinamaista, nopeaa kävelyä, suu viivalla. Mutta välillä olen sitte erityisen lempeä :)

• henrii

on helppo ostaa lahja. Voi kun Tulis Kesä. voikun tulis viikonloppu, voi kun pääsis saareen.

• Heikunkeikku
        henrii kirjoitti:

on helppo ostaa lahja. Voi kun Tulis Kesä. voikun tulis viikonloppu, voi kun pääsis saareen.

..älä puhu, kun en Mitään muuta odota, kuin kevättä ja sitä, että saan pistää veneen kuntoon ja sitten vesille. Hitsin hienoo mennä ekan kerran saareen ja ruveta haravoimaan ja siivoamaan sisätilat.
        Sen homman tehtyä, mennä saunaan ja lötköttää sielä, kuin vähä-älyinen ja hokea: "Että on ihanaa, että on ihanaa, että on ihanaa." Lukemattomia kertoja.

Mutta lupaan sulle, että se kevät ja kesä tulee. Ihan totta puhun.

• tankavaara
        Heikunkeikku kirjoitti:

..älä puhu, kun en Mitään muuta odota, kuin kevättä ja sitä, että saan pistää veneen kuntoon ja sitten vesille. Hitsin hienoo mennä ekan kerran saareen ja ruveta haravoimaan ja siivoamaan sisätilat.
        Sen homman tehtyä, mennä saunaan ja lötköttää sielä, kuin vähä-älyinen ja hokea: "Että on ihanaa, että on ihanaa, että on ihanaa." Lukemattomia kertoja.

Mutta lupaan sulle, että se kevät ja kesä tulee. Ihan totta puhun.

eli aidosti unelmoikaa saaresta, kesästä ja
        lempeästä tuulesta.

Lahjastasi, eli pilssipumpusta... huoli iski, että toimiko sekin sähköllä, vai pelkällä lihasenergialla? ... ei muutoin, mutta merivesi ja sähkölaitteet on ns."huono" yhdistelmä.

• Heikunkeikku
        tankavaara kirjoitti:

eli aidosti unelmoikaa saaresta, kesästä ja
        lempeästä tuulesta.

Lahjastasi, eli pilssipumpusta... huoli iski, että toimiko sekin sähköllä, vai pelkällä lihasenergialla? ... ei muutoin, mutta merivesi ja sähkölaitteet on ns."huono" yhdistelmä.

...en selviäisi hengissä, enkä kykenisi olemaan ihminen, jos en pujahtaisi Unelmoimaan, haaveilemaan, johonkin epätodelliseen olotilaan, jota en oikeastaan kykene selittämään.
        Se on minun tapani Tyhjentää itseni, sen jälkeen sitten taas voin ruveta täyttämään itseään :)

Pilssipumppu kytketään akkuun, joka on aina veneessä. Tosin täällä palstalla, syksyllä, kyselin pienistä aurinkokennoista, kun ajattelin, että saisin siitä virtaa pilssipumppuun.
        Olen oikeastaan päättänyt ostaa sen kennojutun, ellen sitten saa sitä maaliskuussa pojalta syntymäpäivälahjaksi.

Pilssipumppu oli kyllä älyttömän hyvä lahja. Kumma kun poika muisti sen, kun oon varmaan kerran siitä kesällä puhunut.
        On ollut joskus rasittavaa lähteä ajamaan autolla 30km:ä edestakaisin vain tyhjentämään venettä. Nyt ei enää tartte :)

• Sinimarjanen

noita lahjoja tuli melkoisesti, vaikka en mitään
      ollut toivonutkaan. Ilmeisesti olin ollut kiltti.:)

• Sä olet aina kiltti.

• Otto-Vaan

Tässä niin kovin kilttiä ole oltu. juu totta joka
      sana.Komenneltu vähän väliä toisia.

Siltikin Joulupukki on muistanut monella eri tavalla.
      Esineillä( aivan kivoilla ja mielenkiintosilla)
      Kirjoilla, karkeilla, euroilla ja kukalla jossa oli
      mukana myös kimaltava pitkä risu.

Oli varmaan niinkuin varoitukseksi ensi vuodeksi,
      tai ehkä...enpä tiedä...:)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      118
      7488
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      74
      6291
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5194
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4505
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4206
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      227
      4091
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      3995
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3898
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      55
      3022
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48