Mitä mieltä?

Uusi lemminkin omistaja

Heips,

olen hankkinut lähes aikuisen parta-agaman. Yhdessä eläinliikkeessä sanottiin, että sirkkoja tulisi syöttää vain pari päivässä, toisessa liikkeessä taas sanottiin, että agaman tulisi saada muutaman kerran viikossa vetää napa täyteen, eli useampi kymmenen sirkkaa kerrallaan. Ja nyt en tiedä kumpaa uskoa ja kuinka toimia..

Kuinka paljon ja kuinka usein te ruokitte omia partiksianne?

2

480

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^*^*^*^*^*^

Eihän partis pärjää parilla hassulla sirkalla. Meillä on Kääpiöparta-agama joka on huomattavasti pienempi kuin normaalit partikset. Annamme sille yleensä 5-10 ruokaeläintä kerralla.

Itse ainakin kun juttelin jonkun toisen asiakkaan kanssa eläinkaupassa, niin hän kertoi ostavansa 50 kenttäsirkkaa kerralla partisellensa. En tiedä sitten kuinka pitkäksi aikaa ne 50 sirkkaa olivat, mutta tarvitsevat kyllä enemmän kuin pari sirkkaa.

• PartisGirl^

Tämä on varmasti yksi kiistellyimpiä asioita partiksien keskuudessa.Poikanen syö n.2-3x vuorokaudessa ja n.10 sirkkaa.Aikuinen syö joka toinen päivä lähes saman verran,tai sitten voit myös antaa joka päivä n.3kpl sirkkoja ja nekin kaikki eri aikaan.Ja kasviksilla on melko iso merkitys aikuisella partiksella,sitä tulee olla joka päivä tarjolla.Tämä on niin kaksipiippuinen juttu kun toisien mielestä partiksen aikuisena tulisi syödä enemmänkin hedelmiä ja kasviksia.Sekasyöjä joka tapauksessa,sinun kannattaa nyt syöttää kuten parhaalta tuntuu.Minulla on alle vuoden ikäinen,päivässä saa n.10-20 sirkkaa,ottaen huomioon että terramme on 200cm pitkä,liikunta on myös tärkeää ettei tule ummetusta.Joka päivä tarjoan kulhollisen kiinankaalia ja muita kasviksia.Terveellä liskolla on aina nälkä,muttei saa ylensyöttää.Kerta sinulla on jo aikuinen partis,kokeile joka toinen päivä vaikka 10 sirkkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2580
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2542
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1557
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe