Miksi muutamat vastustavat

sapattia

miksi he ovat niin loukkaantuneita siksi että joku pitää sapatin?

13

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sapattia, ei sunnuntaita

maanantaita eikä perjantaita,koska ne ovat Jumalan luomia päiviä ja kaikki mitä Jumala on luonut, on hyvää. Epäraamatullisia opetuksia ja harhaoppeja tulee vastustaa, koska ne vievät helvettiin. Uskonasioiden ei pidä olla vaan älyllistä leikkiä ja hörhöilyä, vaan niissä kyse siitä missä iäisyytensä viettää.

• hirvas

en vastusta sitä, jos joku viettää sapattia. Se on jokaisen oma asia mitä tekee.

Mutta sellaisen päivän viettämisellä, jota ei ole tarkoitettu yhdellekään pakanalle, ei sillä ole mitään merkitystä. Se on omavanhurskauden pönkittämistä, jonka Jumala kyllä näkee ja tietää.

Jokaista israelilaista sensijaan sapatti koskee, koska sen määrää Raamatussa Jumala itse. Se on luettavissa VT:stä, joka viitsii sieltä lukea ja ennen kaikkea uskoo lukemaansa.

• Benedi-IDENEB= siunattu

" Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraanpalvellaakseen häntä ja rakastakseen Herran nimeä,
        ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani" Jes. 56; 6

" minä hirvas tahdon pysyä muukalaisena, sinun liitossasi enkä riko sapattia", Kiitos siitä Herra, auta minua pysymään liitossasi! Aamen (hirvaksen joka iltainen rukous)

• hirvas
        Benedi-IDENEB= siunattu kirjoitti:

" Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraanpalvellaakseen häntä ja rakastakseen Herran nimeä,
        ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani" Jes. 56; 6

" minä hirvas tahdon pysyä muukalaisena, sinun liitossasi enkä riko sapattia", Kiitos siitä Herra, auta minua pysymään liitossasi! Aamen (hirvaksen joka iltainen rukous)

Jesajan ennustuksen pitäneet muutenkaan paikkaansa, joten luotetaan siihen mitä Jumala itse sanoi israelilaisille mm. sapatista.

• Niin on

koska Jeesuksen ja opetuslasten pyhäpäivä oli sapatti. Jeesus ei meitä väärään neuvo. Apostolienkin esimerkkiä kannattaa noudattaa, sillä hekin viettivät sapattia lepo- ja pyhäpäivänään. Jos tänä aikana jotkut kristityt haluavat rakkaudesta Jeesukseen noudattaa hänen tahtoaan, niin en voi moittia niitä, jotka omantunnon syistä haluavat valita sapatin sunnuntain sijasta lepo- ja pyhäpäiväkseen.

• Höpön pöpön

Eihän kukaan sapattia vastusta. Sitä vain vastustetaan, että sitä pyrkivät pitämään sellaiset, joille se ei kuulu.

• kun et ole saanut

siihen valtuuksia. Sinä et ole mikään lain täyttäjä joten olisiko aika pitää siitä omasta elämästä enemmän huolta kuin muiden.
        Ja toiseksi luterilainen kirkko on viettänyt sapattia aina - joten sinä ja kaltaisesi olette ihan omalla linjalla. Vai menetkö piispalle valittamaan että lepopäivä pois.. naurettavaa selittämistä mitä se sinulle kuuluu mihin ihmiset uskovat. KUKA? haluaa tulla tuollaiseksi riitelijäksi kuin te? En minä ainakaan, valinta ei ole adventismin tai antiadventistien välillä. Ihminen valitsee Jumalan tahdon noudattamisen elämänsä johtotähdeksi ja sillä ei ole mitään tekemistä teidän riitojenne kanssa.

Vai ei sapatti kuulu luterilaisille?

• En tiedä ketään sapattiin loukkaantunutta.
      Ihmsitä varten sapatti on, eikä kukaan voi
      loukkaantua hyvistä asioista ihmistä varten.

Mutta yksi ihminen on, joka loukkaantuu siitä,
      että muutamat kiroavat sapatinjälkeisen elämän -
      jo heti sapatin jälkeisen päivän!
      Sekin päivä on ihmistä varten ja pyhitetty eli
      erotettu - evankeliumille.
      Ihminen Kristus Jeesus loukkaantuu pyhäpäivän
      kiroamisestasi.

Ap. t. 10:24
      Ja sen jälkeisenä päivänä he saapuivat Kesareaan; ja Kornelius odotti heitä ja oli kutsunut koolle sukulaisensa ja lähimmät ystävänsä.

Sapattina voidaan vaikkapa purjehtia, sillä
      sapatti on ihmistä varten. Sitten jaksetaan
      paasata evankeliumia sapatin jälkeen ... pitkiä
      kokouksia pitää.

Ap. t. 20:7
      Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.

Nooh, sapattinakin voidaan todistaa Herrasta ...
      Kunhan ei häiritä ja raivostuteta synagoogan
      väkeä ...

Ap. t. 16:13
      Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.

Filippissä näet oli juutalainen siirtokunta ja
      synagooga. Siksi evankelistat menivät sapattina
      kaupungin porttien ulkopuolelle.

• jos ihmiset pitää

sapattia? Jos et ole lukenut niitä sapattia halventavia kirjotuksia mitä täällä on usein niin turhaa on esimerkkejä hakea. Luterilaisetkin on haukuttu siinä sivussa ja yritetty valehdella vaikka mitä että muka vietämme ylösnousemuspäivää tai jotain muuta. Luterilaiset viettävät sitä käskyissä mainittua lepopäivää ja sillä sipuli.

• Benedi-IDENEB= siunattu

" Älä antaudu epätoivoon nähdessäsi synnin kauhean luonteen ja oman itsesi sellaisena kuin todella olet.
        Syntisiähän Kristus on tullut pelastamaankin.
        Meidän ei ole sovitettava itseämme Jumalan kanssa, vaan- oi ihmeellistä rakkautta!-
        Jumala Kristuksessa sovitti itsensä maailman kanssa 2 kor. 5: 19

" Joka pahoja tekojansa peittää, ei se menesty, vaan joka ne tunnustaa ja hylkää, sille tapahtuu laupeus" Snl. 28: 13

• Benedi-IDENEB= siunattu kirjoitti:

" Älä antaudu epätoivoon nähdessäsi synnin kauhean luonteen ja oman itsesi sellaisena kuin todella olet.
        Syntisiähän Kristus on tullut pelastamaankin.
        Meidän ei ole sovitettava itseämme Jumalan kanssa, vaan- oi ihmeellistä rakkautta!-
        Jumala Kristuksessa sovitti itsensä maailman kanssa 2 kor. 5: 19

" Joka pahoja tekojansa peittää, ei se menesty, vaan joka ne tunnustaa ja hylkää, sille tapahtuu laupeus" Snl. 28: 13

Adventistit ovat julkeita. He sekaantuvat Jumalan ja juutalaisten välisiin asioihin, jotka eivät heille ollenkaan kuulu. Jumala ei tykkää siitä.

• olemassa?
        Tutkiva_huomio kirjoitti:

Adventistit ovat julkeita. He sekaantuvat Jumalan ja juutalaisten välisiin asioihin, jotka eivät heille ollenkaan kuulu. Jumala ei tykkää siitä.

Miksi ihmisillä on oikeus levittää kaikenlaisia satuja ja uhkauksia olemattomaan jumalaansa vedoten?

Se satukirjan jumal`olento erityisesti piti muiden kansojen kuin israelilaisten tappamisesta ... ihan vaan rakkautena luotujansa kohtaan.

• onhan tiedossa

Eihän oikeaa sapatinviettoa kukaan vastustakaan. >Mutta adventistien omaksuma viettotapa ei olekaan sitä, joka opetetaan oikeaksi Raamatullisekksi saptinvietoksi.
      Mikä tekevät adventistien tavat oikeiden viettotapojen tilalla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5490
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2407
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      255
      1675
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1657
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1195
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      327
      1195
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      334
      1190
    10. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe