Nälkä!

Putkivalo

Mikä ihana tunne! Muutama päivä ollut niin ähky olo, että kerkesi jo kaipaa tuota nälkää. Onneksi tuli lipeäkala-päivä ja taas se löytyy :))

Kerrokerro, mitä söit eniten? Suklaata? Nukuitko kinkun kanssa? Loppuiko jo lanttulaatikko? Vai tankkasitko nestettä? En mä mitenkään utelias ole...

67

1657

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rattus sp.

Perunalaatikkoa on tullut mässäiltyä ;). Otin jo eilen itseäni niskasta kiinni. Jouluaatto riitti jo minulle mässäilyn kannalta.

Uteliaisuus heräsi.. Pystyykö joku ihan tosissaan syömään lipeäkalaa?

• Putkivalo

lipeäkala pahaa ole (vai onko mun nenä tukossa), mutta se koostumus... en syö vieläkään sellaista mikä vapisee pelosta mun edessä. Joskus olen onnistunut tekemään kalaa joka on kiinteätä, luulen että se on enemmän kalan valmistajasta kuin mun keittotaidoista kiinni.

• Rattus sp.
        Putkivalo kirjoitti:

lipeäkala pahaa ole (vai onko mun nenä tukossa), mutta se koostumus... en syö vieläkään sellaista mikä vapisee pelosta mun edessä. Joskus olen onnistunut tekemään kalaa joka on kiinteätä, luulen että se on enemmän kalan valmistajasta kuin mun keittotaidoista kiinni.

Kerran maistanut ja sen jälkeen en ole uudelleen kokeillut. Etanat ja simpukat kylläkin menevät alas, mutta ei lipeäkala.

Seuraavan vuoden lupaus voisi olla, ettei kokkaisi kotona mitään vaikeaa. Jos haluaa syödä hyvin ja erilaisemmin, niin voisi käydä sitten ulkona syömässä.

• Putkivalo
        Rattus sp. kirjoitti:

Kerran maistanut ja sen jälkeen en ole uudelleen kokeillut. Etanat ja simpukat kylläkin menevät alas, mutta ei lipeäkala.

Seuraavan vuoden lupaus voisi olla, ettei kokkaisi kotona mitään vaikeaa. Jos haluaa syödä hyvin ja erilaisemmin, niin voisi käydä sitten ulkona syömässä.

kattilat kiittäisi :)) Mun kattilat joutuu kyllä vielä huokailemaan raskaasti, elän sen verran kädestä suuhun että jos ulkona syödään se taitaa olla makkaraa :)

• Rattus sp.
        Putkivalo kirjoitti:

kattilat kiittäisi :)) Mun kattilat joutuu kyllä vielä huokailemaan raskaasti, elän sen verran kädestä suuhun että jos ulkona syödään se taitaa olla makkaraa :)

Jotakin yksinkertaista, hyvää, terveellistä ja halpaa.. Se sopisi kotiruuan teemaksi..

Muuten kokeilehan joskus herneen versojen kasvatusta. Sen jälkeen ruokapöytään herneen versot silputtuna oliiviöljyn ja sitruunapippurin kera.

Onneksi oma talous on helpottunut. Harvoin käyn syömässä ulkona, mutta mieluummin menen ystävieni kanssa ravintolaan syömään kuin muuten yöelämään. Kai sitä on vanhaksi tullut :).

• Putkivalo
        Rattus sp. kirjoitti:

Jotakin yksinkertaista, hyvää, terveellistä ja halpaa.. Se sopisi kotiruuan teemaksi..

Muuten kokeilehan joskus herneen versojen kasvatusta. Sen jälkeen ruokapöytään herneen versot silputtuna oliiviöljyn ja sitruunapippurin kera.

Onneksi oma talous on helpottunut. Harvoin käyn syömässä ulkona, mutta mieluummin menen ystävieni kanssa ravintolaan syömään kuin muuten yöelämään. Kai sitä on vanhaksi tullut :).

kävit keväällä mun kasvimaalla! Kun herneenversot ei meinanneet pysyä.. :)) Ei vais, täytyy kokeilla :) tulis ikään kuin kevätkin vähän aikaisemmin :) Ensi kuussa pitää jo muuten tilata siemeniä :P

Niin, ootko tullut vanhaksi vai järkeväksi..? :)) Ehkä ne kulkee käsi kädessä :)

• Rattus sp.
        Putkivalo kirjoitti:

kävit keväällä mun kasvimaalla! Kun herneenversot ei meinanneet pysyä.. :)) Ei vais, täytyy kokeilla :) tulis ikään kuin kevätkin vähän aikaisemmin :) Ensi kuussa pitää jo muuten tilata siemeniä :P

Niin, ootko tullut vanhaksi vai järkeväksi..? :)) Ehkä ne kulkee käsi kädessä :)

Järkevyydestä en tiedä, mutta en jaksa katsoa kännisten örvellystä ja en näe mitään järkeä myöskään juomiseen :).

Nuo herneenversot kasvavat tosi nopeasti ja ovat todella maukkaita. Sadonkorjuu tapahtuu 10 senttimetrin korkuisena.

• Putkivalo
        Rattus sp. kirjoitti:

Järkevyydestä en tiedä, mutta en jaksa katsoa kännisten örvellystä ja en näe mitään järkeä myöskään juomiseen :).

Nuo herneenversot kasvavat tosi nopeasti ja ovat todella maukkaita. Sadonkorjuu tapahtuu 10 senttimetrin korkuisena.

sinä et ole järkevä ihminen, niin en tunne sellaista :))

• Rattus sp.
        Putkivalo kirjoitti:

sinä et ole järkevä ihminen, niin en tunne sellaista :))

Yritän olla ensi vuonna spontaanimpi ;).

• Putkivalo
        Rattus sp. kirjoitti:

Yritän olla ensi vuonna spontaanimpi ;).

Sä just hyvä noin! :) Pitäähän tässä porukassa joku järjellinenkin olla!

• Rattus sp.
        Putkivalo kirjoitti:

Sä just hyvä noin! :) Pitäähän tässä porukassa joku järjellinenkin olla!

Aina kaikki tylsät roolit jäävät minulle :[. Paljon mieluummin tekisin jotain hullua..

Joulukuusi koristeineen on jo paketissa ensi vuoteen. Ajattelin aloittaa uuden vuodenkin raikkaammassa kodissa ja helpottaa kummasti, kun kuusi ei ole tiellä.. Muutenkin sai oloni liian rennoksi ja lokoisaksi.. Äh.. kaikki tärkeä jää tekemättä..

• Suklaatapa hyvinkii tuli ahdettua aikaslailla. Tasapainottaa kummasti kinkun syöntiä...=))))
      Enkä nukunut kinkun kanssa, vaan kolmen Misun...=)))
      Lanttulootaa oli pakko panna pakkaseen, kun Pikku-Prinsessa kotiutuu sunnuntaina... hänen tekemäänsä.
      Kirkasta tuli nautittua... jos vantaata siksi voi sanoa...=))))

Kuis Putkiksella joulu meni... kävikö Pukki ja muistiko lahjoja jättää...????

• Putkivalo

eli kuusi kinkkua :)) Aika jouluista muuten! Kuusi. Kinkku.

Vau... oli varmaan hyvä lanttulaatikko :))

No kun höh kun taisin taas olla liian kiltti, en saanut vieläkään vitsaa *itkee* Mä nyt odotan jälleen kerraan pääsiäiseen saakka (sinnehän se joulukin kestää) ja jos ei pukki tuo siihen mennessä risuja, on kai haettava ite.

Terkkuja Lanttuloota Kuningattarelle :)

• Putkivalo kirjoitti:

eli kuusi kinkkua :)) Aika jouluista muuten! Kuusi. Kinkku.

Vau... oli varmaan hyvä lanttulaatikko :))

No kun höh kun taisin taas olla liian kiltti, en saanut vieläkään vitsaa *itkee* Mä nyt odotan jälleen kerraan pääsiäiseen saakka (sinnehän se joulukin kestää) ja jos ei pukki tuo siihen mennessä risuja, on kai haettava ite.

Terkkuja Lanttuloota Kuningattarelle :)

Tuota... pari on n. kahdeksan viikkosta ja yhdellä on kankku, eli kyllä se menee enemmän Misujen puolelle kuin kinkkujen...=))))

Lanttuloora on todella maukasta.

Heh... vai vitsaa olisit halunnut. Pieni vinkki, tilaa seuraavaksi Pukki isojenpoikienpuolelta...=))) Pääsiäisenä, muistat olla kotona... niin eikähän pienet Noidat hoida risut sinulle...

Talon hengetär lähettelee terkkuja takas.

• Putkivalo
        mohna kirjoitti:

Tuota... pari on n. kahdeksan viikkosta ja yhdellä on kankku, eli kyllä se menee enemmän Misujen puolelle kuin kinkkujen...=))))

Lanttuloora on todella maukasta.

Heh... vai vitsaa olisit halunnut. Pieni vinkki, tilaa seuraavaksi Pukki isojenpoikienpuolelta...=))) Pääsiäisenä, muistat olla kotona... niin eikähän pienet Noidat hoida risut sinulle...

Talon hengetär lähettelee terkkuja takas.

Anna mulle heti numero isojepoikienpuolelta. Tosi heti :)

Noita pieniä noitia pitää vaan lahjoa suklaalla että saa risuja :) kääks, taasko on suklaakausi edessä... Eikös kela voisi jo kieltää tai ainakin rajoittaa vähän myyntiä!

• Putkivalo kirjoitti:

Anna mulle heti numero isojepoikienpuolelta. Tosi heti :)

Noita pieniä noitia pitää vaan lahjoa suklaalla että saa risuja :) kääks, taasko on suklaakausi edessä... Eikös kela voisi jo kieltää tai ainakin rajoittaa vähän myyntiä!

Ne numerot löydy tuolta K-18 puolelta...=))))

Taktikoi ja säästä joulusia suklaita pääsiäiseksi... niin saat enempi risuja...=))))

• Putkivalo
        mohna kirjoitti:

Ne numerot löydy tuolta K-18 puolelta...=))))

Taktikoi ja säästä joulusia suklaita pääsiäiseksi... niin saat enempi risuja...=))))

on vain luvut tuumina, ja mitä niilläkin tekee? Tuumata voin ihan yksinkin :))

Että meillä säilyisi suklaa yli 3 kk?? Mistä sä oikein puhut? :))) Täytyyhän ne syödä pois ettei ne pilaannu, karmeeta jos lapsilla olisi ruokamyrkytys pääsiäisenä!

• Putkivalo kirjoitti:

on vain luvut tuumina, ja mitä niilläkin tekee? Tuumata voin ihan yksinkin :))

Että meillä säilyisi suklaa yli 3 kk?? Mistä sä oikein puhut? :))) Täytyyhän ne syödä pois ettei ne pilaannu, karmeeta jos lapsilla olisi ruokamyrkytys pääsiäisenä!

Vaan tuumailemaan...=)))) Eikö ne vanhat sanoneet aikoinaan, kaksin aina kaunihimpi.

Ai sielläkin on liikkeellä, ettei suklaa säily... sitä on täälläkin. Totta turiset, onhan ne syötävä etteivät vaan vahinkossa mene parempiin suihin...=))))

• Putkivalo
        mohna kirjoitti:

Vaan tuumailemaan...=)))) Eikö ne vanhat sanoneet aikoinaan, kaksin aina kaunihimpi.

Ai sielläkin on liikkeellä, ettei suklaa säily... sitä on täälläkin. Totta turiset, onhan ne syötävä etteivät vaan vahinkossa mene parempiin suihin...=))))

Meilläpäin sanotaan että kaksin aina riitaisempi :))) kaikkea pitää modernisoida :)

• Putkivalo kirjoitti:

Meilläpäin sanotaan että kaksin aina riitaisempi :))) kaikkea pitää modernisoida :)

Harva riitelee keskenään peilin välityksellä...=))))

• Putkivalo
        mohna kirjoitti:

Harva riitelee keskenään peilin välityksellä...=))))

se siitä kun se sopiminen ei olisi niin hohtokasta :))

• ...ja kinkkua...nam
      Tuli niin hyvä kinkku, että sitä jyystää vielä tänäänkin iltapalaksi.
      Ja se itse tehty lanttuloora, sitä ei voita mikään.
      Pojan kanssa lähdetään kohta sinkkuilee lähibaariin.
      Tässä se linkki mistä puhuin=)
      http://www.emi.fi/jukebox/play/1048/pieni_sydan

• Putkivalo

Aika ihkuja!

Mun kinkusta tuli kuivahko, mutta kai siitä hernekeiton saa..

Vai sinkoilette sinkkubaariin :)) No hyvää tärppiä teille sinne, kummallekin :))

• gg-10

Kinkkua, maksapasteijaa, graavia kalaa.

• Putkivalo

kaikesta proteiinista :)) Älypatti myös! Rasvahapoista viisastuu :))

Mä menin fiksuna tyttönä piirtämään pupun kuvan porkkanalaatikon kanteen, mutta sitten iski ajatus *hui* - syöhän ne kait lanttuakin? Niin että tarjoatko kalaa mullekin :))

• gg-10
        Putkivalo kirjoitti:

kaikesta proteiinista :)) Älypatti myös! Rasvahapoista viisastuu :))

Mä menin fiksuna tyttönä piirtämään pupun kuvan porkkanalaatikon kanteen, mutta sitten iski ajatus *hui* - syöhän ne kait lanttuakin? Niin että tarjoatko kalaa mullekin :))

Älypatti on tässä iässä surkastumaan päin. :/ Vaikka mitä söisi...

Jooh. Mitä kalaa ja missä muodossa haluaisit?

• Putkivalo
        gg-10 kirjoitti:

Älypatti on tässä iässä surkastumaan päin. :/ Vaikka mitä söisi...

Jooh. Mitä kalaa ja missä muodossa haluaisit?

tässä iässä joutuu patistaa pattia että toimii :))

Jee! Onnistuuko savustettuna? Mitä kalaa vaan :) Paitsi muikku ja silakka ei ole kaloja, jotain ihmeen ameeboja..

• gg-10
        Putkivalo kirjoitti:

tässä iässä joutuu patistaa pattia että toimii :))

Jee! Onnistuuko savustettuna? Mitä kalaa vaan :) Paitsi muikku ja silakka ei ole kaloja, jotain ihmeen ameeboja..

Hyvä juttu patistella pattia. Usein ihan pakkokin. :)

Savustettuna saat kalasi. Eikä mitään Itämeren silakkaa. Saati järvimuikkua. :))

• Putkivalo
        gg-10 kirjoitti:

Hyvä juttu patistella pattia. Usein ihan pakkokin. :)

Savustettuna saat kalasi. Eikä mitään Itämeren silakkaa. Saati järvimuikkua. :))

maksetaan potut muikkuina :)))

Kiitos! Nyt mä laitan vielä mikroskoopin lautasen ylle niin että näen sen muikun :)) Perkaisitko sen mulle?

• Ilolias Rohmantti

Ei pysty, liian hapokasta se lipeäkala meikäläiselle, olen kyllä kuullut puhuttavan tahvonpäivän kala-aterioista ja jos vieras tuli kylään piti talon isännän tarjota vieraalle moukku ;)

Monta oot ottanu...eiku siis tarjonnu?

Täällä on perinteinen jouluruoka maistunut, naurettu, laulettu, musisoitu, levätty....kaikinpuolin nautittu....

Meinasin lähtee tanssi- ja musanälässä tänään Saijan keikalle, mutt meinaamiseksi jäi ;)

No niin, päivän epistolasta otamme kertomuksen älynystyröitä hieroaksemme ja vain niitä ;)

....ja lähtee...

Eräs itämainen ruhtinas, suuren Harun-al-Rasidin jälkeläinen, oli yhtä rikas ja yhtä mahtava kuin hänen esi-isänsä mutta hän ei ollut onnellinen. Koeteltuaan kaikkien valtiomiestensä ehdotuksia, kaikkien lääkäriensä lääkkeitä, kaikkien hyvien ystäviensä neuvoja hän vihdoin lähti etsimään apua vanhan dervissin luo. Tämä vastasi hänelle, että onnellisuus oli harvinainen asia tässä maailmassa; mutta hän tiesi erään keinon sen vangitsemiseksi.

-Minkä keinon? kysyi ruhtinas.
      -Kun pitää yllään, lähinnä ruumista, onnellisen miehen paitaa, vastasi dervissi. Ruhtinas syleili ukkoa ja lähti kohta takaisin etsimään talismania.

Hän kävi kaikissa pääkaupungeissa. Hän koetteli kuninkaitten ja keisarien ja narrien paitoja, mutta ei tullut sen onnellisemmaksi. Sitten hän koetteli kauppiaitten, sotilasten, taiteilijain paitoja. Mutta ei auttanut yhtään. Hän pyydysti onnea, mutta onni ei antanut tavoittaa itseään.

Hän palasi epätoivoissaan omaan valtakuntaansa, kun hän maaseudulla eräänä päivänä näki köyhän maatyömiehen, joka kulki laulaen auransa kurjessa.
      - Ellen erehdy, ruhtinas sanoi itsekseen, olen nyt löytänyt etsimäni. Hän meni kyntäjän luo.
      -Ystäväni, hän sanoi, oletko onnellinen?
      -Olen, vastasi mies.
      -Eikö sinulla ole mitään valittamista, eikö sinulta puutu mitään?
      -Ei
      -Hyvä, myy minulle paitasi!
      -Paitani? Minulla ei ole paitaa.

Jihuu, mäkin oon kohta ilman paitaa ;)

Kun ihminen elää kosketuksissa tunteisiinsa, hänellä on aina energiaa ja elämä tuottaa onnen kyyneleet silmiin, olipa sitten kyseessä ilo tai suru. Kosketus sieluun on onnea.

• Putkivalo

mittaan sulta kuumeen.. perjantai etkä mennyt huhhunningolle?? Sen siitä saat kun kuljet ilman paitaa :))

Hieno tarina :) Niinhän sen onnen on jokaisen löydettävä itsestään, kuinka usein se tulee etsittyäkään jostain muualta "olisin onnellinen mutta kun puuttuu...". Ja sitten kun sen puuttuvan osan saa, siinä onkin varjopuolia, ja taas pitää hakea.

Ei mun tarvi tarjota kun ei oo talossa isäntää hehheh :))

• Ilolias Rohmantti
        Putkivalo kirjoitti:

mittaan sulta kuumeen.. perjantai etkä mennyt huhhunningolle?? Sen siitä saat kun kuljet ilman paitaa :))

Hieno tarina :) Niinhän sen onnen on jokaisen löydettävä itsestään, kuinka usein se tulee etsittyäkään jostain muualta "olisin onnellinen mutta kun puuttuu...". Ja sitten kun sen puuttuvan osan saa, siinä onkin varjopuolia, ja taas pitää hakea.

Ei mun tarvi tarjota kun ei oo talossa isäntää hehheh :))

on sitte molemmat tittelit ja isännän otteet ;)

Pitäähän siitä nyt osata nauttia, kun kerrankin saa koko poppoon kokoon melkein kolmeksi päiväksi ;)

Poitsu on niin lätkässä siihen tyttökaveriinsa edelleen, ovat vissiin olleet yhdessä jo puoltoista vuotta. Siihen kun pistää koulun, jääkiekon ja kaverit... Yleensä sitä jäpikkää näkee arki-iltasin vähän ennen nukkumaan menoa.

Oli muuten vähän pelko persuk... sen totarin suhteen, mutta sehän oli parempi kuin arvasinkaan, kielet, markkinointi aika huippuja, mutt matikka aika heikko, tullu sanavalmis show-mies ;)

Jokos sä sait todistuksia ihmetellä?

Mä kuljen ahonlaitaa...

• Putkivalo
        Ilolias Rohmantti kirjoitti:

on sitte molemmat tittelit ja isännän otteet ;)

Pitäähän siitä nyt osata nauttia, kun kerrankin saa koko poppoon kokoon melkein kolmeksi päiväksi ;)

Poitsu on niin lätkässä siihen tyttökaveriinsa edelleen, ovat vissiin olleet yhdessä jo puoltoista vuotta. Siihen kun pistää koulun, jääkiekon ja kaverit... Yleensä sitä jäpikkää näkee arki-iltasin vähän ennen nukkumaan menoa.

Oli muuten vähän pelko persuk... sen totarin suhteen, mutta sehän oli parempi kuin arvasinkaan, kielet, markkinointi aika huippuja, mutt matikka aika heikko, tullu sanavalmis show-mies ;)

Jokos sä sait todistuksia ihmetellä?

Mä kuljen ahonlaitaa...

Ja sohva on yksin mun. Mun!! :))

Oih! Nuorta rakkautta... ja noin kauan jo kestänyt, kuulostaa hyvältä :) Ja muutenkin vaikuttaa siltä että on iskäänsä tullut :)) tai mistä mä sun matikkapääsi tiedän.. Testataanko? Mikä on ainoa itsestään kasvava luku?

Olen vilaukselta nähnyt, aika nopsaan ne todistukset vietiin mun silmien edestä :) Mutta nää ovat vasta nelosluokalla, ennen päästötodistusta ehtii vielä tippua aikalailla..

Olen iloinen siitä ettet omista paitaa :)))

• Ilolias Rohmantti
        Putkivalo kirjoitti:

Ja sohva on yksin mun. Mun!! :))

Oih! Nuorta rakkautta... ja noin kauan jo kestänyt, kuulostaa hyvältä :) Ja muutenkin vaikuttaa siltä että on iskäänsä tullut :)) tai mistä mä sun matikkapääsi tiedän.. Testataanko? Mikä on ainoa itsestään kasvava luku?

Olen vilaukselta nähnyt, aika nopsaan ne todistukset vietiin mun silmien edestä :) Mutta nää ovat vasta nelosluokalla, ennen päästötodistusta ehtii vielä tippua aikalailla..

Olen iloinen siitä ettet omista paitaa :)))

mun pään, ainiin se on jo sekasin, no sä sekotat sen vielä enemmän ;)

Sen täytyy olla vuosiluku tai Ryynäsen jälkikasvu ;)

Sulla menee vielä aika hyvin sitte, ne lapset menee "pilalle vasta ylä asteella" ;)

Radiossa soi toi Armin biisi, tahdon tänään saada jotain oikein ....enteellistä ? ;)

• Putkivalo

mun pään, ainiin se on jo sekasin, no sä sekotat sen vielä enemmän ;)

Sen täytyy olla vuosiluku tai Ryynäsen jälkikasvu ;)

Sulla menee vielä aika hyvin sitte, ne lapset menee "pilalle vasta ylä asteella" ;)

Radiossa soi toi Armin biisi, tahdon tänään saada jotain oikein ....enteellistä ? ;)

Tai ettei vaan syyllinen ole mun uusi vispikoneeni, se kiiltää niiiin että että että siihen ei kosketa :) Jää pian lakeriin sormenmerkkejä :P Täytyy kai ostaa uusi käyttöä varten.

Heh, ai Ryynäsen.. :))) no ei, kun se on kuusi. Onko niitä muitakin lukuja?

Aattele jos Armi enteilee sitä saat tänään kuusi oikein :)) Mitä sitten tekisit?

• Ilolias Rohmantti
        Putkivalo kirjoitti:

Tai ettei vaan syyllinen ole mun uusi vispikoneeni, se kiiltää niiiin että että että siihen ei kosketa :) Jää pian lakeriin sormenmerkkejä :P Täytyy kai ostaa uusi käyttöä varten.

Heh, ai Ryynäsen.. :))) no ei, kun se on kuusi. Onko niitä muitakin lukuja?

Aattele jos Armi enteilee sitä saat tänään kuusi oikein :)) Mitä sitten tekisit?

nyt sanoa, että kuusia saluunaan, koska kuusijuhla meni jo ;)

no niinpä tietty, SEX ON IN ;)

Eihän kuusella saa mitään, tikkuja perperiin?

Mä en tartte mitään lottovoittoja, aattelin tosin ekaks et sex gånger ;), mull ei oo paitaa muistax.

khöm, onko sille koneelle keksitty uusi nimi, vispikone?

nyt tosin lähti jutut juuriltaan, kuusi on hieno luku ja puu!

Lisää kertomuksia....kuusen innoittamana...lähtee...

Kun Pohjolassa ensi kerran piti viettämän joulua, lähetti Jumala lahjaa valmistamaan neljä enkeliä. Ne olivat Uskon, Toivon, Rakkauden ja Ilon enkelit. Heidän tehtävänään oli etsiä sopiva puu, josta tulisi joulun evankeliumin vartauskuva.

Nuo neljä enkeliä lensivät läpi tähtikirkkaan avaruuden kohti pimeää metsien maata. He keskustelivat näin:

Uskon enkeli sanoi: ”Kun minun pitää valita joulupuu, sen täytyy olla sellainen, jolla on oksissaan ristin pyhä merkki.”

Toivon enkeli sanoi: ”Se puu, jonka minä tahdon valita, ei saa lakastua. Sen täytyy pysyä vihreänä ja elävänä koko talven sen elämän vertauskuvana, jota kuolema ei voi voittaa. ”

Rakkauden enkeli sanoi: ”Sen puun, jonka minä valitsen, tulee olla tuuhea, että se voi levittää oksansa kaikkien metsän pikkueläinten suojaksi.”

Ilon enkeli sanoi: ”Sen puun, jonka te valitsette, sen minä tahdon siunata niin, että siitä tulee ilontuoja kuninkaan linnaan ja matalaan majaan, niin rikkaille kuin köyhille, vanhoille ja nuorille.”

Millaisen puun he löysivät? He löysivät kuusen, puun, jolla on ristin merkki jokaisessa oksassaan, joka kohoaa vihreänä keskellä talven lunta ja kylmyyttä, ja tarjoaa suojaa kaikille metsän pikkulinnuille.

Enkelit tahtoivat jokainen antaa myös lahjan. Uskon enkeli koristeli kuusen oksat kynttilöin, jotka loistivat kuin Betlehemin tähdet pyhänä jouluyönä. Toivon enkeli kiinnitti latvaan suuren tähden. Rakkauden enkeli toi kuusen juurelle kauniita lahjoja. Ja ilon enkeli siunasi joulukuusen ja antoi sille merkillisen voiman ilahduttaa ihmissydämiä.

Kulkemaan, on mut luotu luulen niin...kulkemaan, saan kuin siivet askeliin...laulamaan...laulamaan, laulut ihmissydämiin.....

• Putkivalo

nyt sanoa, että kuusia saluunaan, koska kuusijuhla meni jo ;)

no niinpä tietty, SEX ON IN ;)

Eihän kuusella saa mitään, tikkuja perperiin?

Mä en tartte mitään lottovoittoja, aattelin tosin ekaks et sex gånger ;), mull ei oo paitaa muistax.

khöm, onko sille koneelle keksitty uusi nimi, vispikone?

nyt tosin lähti jutut juuriltaan, kuusi on hieno luku ja puu!

Lisää kertomuksia....kuusen innoittamana...lähtee...

Kun Pohjolassa ensi kerran piti viettämän joulua, lähetti Jumala lahjaa valmistamaan neljä enkeliä. Ne olivat Uskon, Toivon, Rakkauden ja Ilon enkelit. Heidän tehtävänään oli etsiä sopiva puu, josta tulisi joulun evankeliumin vartauskuva.

Nuo neljä enkeliä lensivät läpi tähtikirkkaan avaruuden kohti pimeää metsien maata. He keskustelivat näin:

Uskon enkeli sanoi: ”Kun minun pitää valita joulupuu, sen täytyy olla sellainen, jolla on oksissaan ristin pyhä merkki.”

Toivon enkeli sanoi: ”Se puu, jonka minä tahdon valita, ei saa lakastua. Sen täytyy pysyä vihreänä ja elävänä koko talven sen elämän vertauskuvana, jota kuolema ei voi voittaa. ”

Rakkauden enkeli sanoi: ”Sen puun, jonka minä valitsen, tulee olla tuuhea, että se voi levittää oksansa kaikkien metsän pikkueläinten suojaksi.”

Ilon enkeli sanoi: ”Sen puun, jonka te valitsette, sen minä tahdon siunata niin, että siitä tulee ilontuoja kuninkaan linnaan ja matalaan majaan, niin rikkaille kuin köyhille, vanhoille ja nuorille.”

Millaisen puun he löysivät? He löysivät kuusen, puun, jolla on ristin merkki jokaisessa oksassaan, joka kohoaa vihreänä keskellä talven lunta ja kylmyyttä, ja tarjoaa suojaa kaikille metsän pikkulinnuille.

Enkelit tahtoivat jokainen antaa myös lahjan. Uskon enkeli koristeli kuusen oksat kynttilöin, jotka loistivat kuin Betlehemin tähdet pyhänä jouluyönä. Toivon enkeli kiinnitti latvaan suuren tähden. Rakkauden enkeli toi kuusen juurelle kauniita lahjoja. Ja ilon enkeli siunasi joulukuusen ja antoi sille merkillisen voiman ilahduttaa ihmissydämiä.

Kulkemaan, on mut luotu luulen niin...kulkemaan, saan kuin siivet askeliin...laulamaan...laulamaan, laulut ihmissydämiin.....

Kyllä kuusi tuo räiskyvää lämpöä myös :))

Jos vispikone olisi khömkone, olisiko näin siveällä ihmisellä kaksi? ;))

Hieno kertomus tuokin :) enkä ole ikinä kuullutkaan. Tuli noista valoista ja tähtikirkkaista mieleen, että tänään kun kävin lenkillä tuikki joku vähän isompi taivahalla. Ajattelin että se on lentokone, kun niitä näkee tiuhaan meillä päin, mutta tämä ei liikkunut. Täytyy soittaa finnairille että lähettävät hinauskoneen, jos joku lentsikka on jäänyt parkkiin tuonne ylös :))

Sut on luotu kulkemaan kunnes löydät sataman. Sitten sekin hinku loppuu. Vaihtuu toiseksi :) Usko vaan vanhaa viisasta naista :))

• Ilolias Rohmantti
        Putkivalo kirjoitti:

Hieno kertomus tuokin :) enkä ole ikinä kuullutkaan. Tuli noista valoista ja tähtikirkkaista mieleen, että tänään kun kävin lenkillä tuikki joku vähän isompi taivahalla. Ajattelin että se on lentokone, kun niitä näkee tiuhaan meillä päin, mutta tämä ei liikkunut. Täytyy soittaa finnairille että lähettävät hinauskoneen, jos joku lentsikka on jäänyt parkkiin tuonne ylös :))

Sut on luotu kulkemaan kunnes löydät sataman. Sitten sekin hinku loppuu. Vaihtuu toiseksi :) Usko vaan vanhaa viisasta naista :))

on koivu ja jos haluut voittaa pelejä tarttet kaks koivuu.

Ai sulla on kaksi vispikonetta, siveyden ruhtinatar ;)

Siihen viimeiseen sanon , siks just ;)

Jokainen etsii tähteään.
        Jonkun tähti hehkuu polttavana ja punaisena,
        jonkun tähti on kirkas ja pieni ja pysyy aina paikallaan.

Jonkun tähti on suuri, kerran leimahtaen se putoaa, häipyy pimeyden poimuihin kunnes kyllin valoa jälleen kerättyään nousee, putoaa jälleen ja valaisee.

Jonkun tähdellä hallitsevat hyvyys ja kauneus. Hän, jonka tähti se on, pakenee maailmaa tähdelleen. Käy tähdellään, palaa, tuo mukanaan.

On tähtiä, joilla tahtoisit asua.
        On tähtiä, jotka tahtoisit kätkeä taskuusi ja tunnustella kun sudet ulvovat.

On tähtiä, jotka tahtoisit jakaa.

Jokainen meistä syntyy tähti sisässään. Jokaisen on etsittävä tähtensä.

Mikä on tuo tähti?

Ei se ole niin kovin merkillinen.
        Se on vain meidän loputon kaipuumme tuntea onnea.

• Putkivalo

on koivu ja jos haluut voittaa pelejä tarttet kaks koivuu.

Ai sulla on kaksi vispikonetta, siveyden ruhtinatar ;)

Siihen viimeiseen sanon , siks just ;)

Jokainen etsii tähteään.
        Jonkun tähti hehkuu polttavana ja punaisena,
        jonkun tähti on kirkas ja pieni ja pysyy aina paikallaan.

Jonkun tähti on suuri, kerran leimahtaen se putoaa, häipyy pimeyden poimuihin kunnes kyllin valoa jälleen kerättyään nousee, putoaa jälleen ja valaisee.

Jonkun tähdellä hallitsevat hyvyys ja kauneus. Hän, jonka tähti se on, pakenee maailmaa tähdelleen. Käy tähdellään, palaa, tuo mukanaan.

On tähtiä, joilla tahtoisit asua.
        On tähtiä, jotka tahtoisit kätkeä taskuusi ja tunnustella kun sudet ulvovat.

On tähtiä, jotka tahtoisit jakaa.

Jokainen meistä syntyy tähti sisässään. Jokaisen on etsittävä tähtensä.

Mikä on tuo tähti?

Ei se ole niin kovin merkillinen.
        Se on vain meidän loputon kaipuumme tuntea onnea.

Mä jäin nyt tuosta uudesta tittelistäni ihan sanattomaksi :))

Hra Rohmantti, osasit sanoa tuon niin kauniisti että piti eilen vetäytyä mietintätauolle :)

Taisin myös heivata paitani tänä syksynä, mielenrauha on saavutettu, sisäinen tähti on löytynyt :) Soisin jokaiselle tämän olotilan. Onni ei ole suuria tunteita, vaan aistien avaaminen. Rauha. Asioiden hyväksyminen.

Siksi mä nyt nautinkin sohvalla, en ihan tiedä uskallanko mennä järkyttämään tätä olotilaa :)) Ja samalla vuodet vierii huoks... pientä ikäkriisiä pukkaa ;)

Ja sinä. Kuljet paidattomana mutta jokin puuttuu? Heh, napit :)) Voin tietty olla ihan väärässäkin.. Joka tapauksessa olet nyt velvoitettu kertomaan kun mäkin kerroin itsestäni ;)) puhtaasti taktinen juttu :)))

• Ilolias Rohmantti
        Putkivalo kirjoitti:

Mä jäin nyt tuosta uudesta tittelistäni ihan sanattomaksi :))

Hra Rohmantti, osasit sanoa tuon niin kauniisti että piti eilen vetäytyä mietintätauolle :)

Taisin myös heivata paitani tänä syksynä, mielenrauha on saavutettu, sisäinen tähti on löytynyt :) Soisin jokaiselle tämän olotilan. Onni ei ole suuria tunteita, vaan aistien avaaminen. Rauha. Asioiden hyväksyminen.

Siksi mä nyt nautinkin sohvalla, en ihan tiedä uskallanko mennä järkyttämään tätä olotilaa :)) Ja samalla vuodet vierii huoks... pientä ikäkriisiä pukkaa ;)

Ja sinä. Kuljet paidattomana mutta jokin puuttuu? Heh, napit :)) Voin tietty olla ihan väärässäkin.. Joka tapauksessa olet nyt velvoitettu kertomaan kun mäkin kerroin itsestäni ;)) puhtaasti taktinen juttu :)))

niin huomenta, olen porissut kuin papupata ympäri ämpäri, ylitse vuotava luonne varmaan?

Olen iloinen siitä mitä olet saavuttanut ;)

• Putkivalo

niin huomenta, olen porissut kuin papupata ympäri ämpäri, ylitse vuotava luonne varmaan?

Olen iloinen siitä mitä olet saavuttanut ;)

Olisi vaan pitänyt takoa eilen kun ämpäri vuoti, nyt sä kerkesit jo tukkia sen :)) I'll be back! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=U7_3DjDot24&feature=related

• Ilolias Rohmantti
        Putkivalo kirjoitti:

Olisi vaan pitänyt takoa eilen kun ämpäri vuoti, nyt sä kerkesit jo tukkia sen :)) I'll be back! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=U7_3DjDot24&feature=related

hastala vista peipi

eihän se kukkokaan käskien laula, kait?

ja kannettu vesi ei kaivossa pysy

tai voisiko olla niin, että häntä heiluttaa koiraa ;)

• Putkivalo

hastala vista peipi

eihän se kukkokaan käskien laula, kait?

ja kannettu vesi ei kaivossa pysy

tai voisiko olla niin, että häntä heiluttaa koiraa ;)

mä arvasin tuon lopputuloksen, mutta millä mä sua muuten kiusaan? :))

Jos on vahva häntä niin.... :)

Mä sulattelen chili con carnea täällä, ja ähky senkun jatkuu. Tuu syömään, voit putsata mun hellaa samalla :))

• Putkivalo kirjoitti:

...Kuules se finnairin kone on edelleen taivaalla ....
        Kun kävi paheitansa harrastamassa parvekkeella.
        Pitäs soittaa edes Kiidon Kakelle.
        Pizza uunissa tuu syömään ...=)

• Ilolias Rohmantti
        Putkivalo kirjoitti:

mä arvasin tuon lopputuloksen, mutta millä mä sua muuten kiusaan? :))

Jos on vahva häntä niin.... :)

Mä sulattelen chili con carnea täällä, ja ähky senkun jatkuu. Tuu syömään, voit putsata mun hellaa samalla :))

can't stand the heat, stay out of the kitchen vai miten se nyt meni, toiset saa keittäessään hellan ulosheitto kuntoon ;)

keitä keitä kahvinkeitin...

tota, mä tykkään kanasta miedon hyvin aromisoituneen chili kastikkeen kera ;)

• Putkivalo
        KrisseLinnanneito kirjoitti:

...Kuules se finnairin kone on edelleen taivaalla ....
        Kun kävi paheitansa harrastamassa parvekkeella.
        Pitäs soittaa edes Kiidon Kakelle.
        Pizza uunissa tuu syömään ...=)

se on sentään siirtynyt muutama kilsa, kun siellä jo näkyi :))

Jokos pizza meni, jätitkö yhtään..

• Putkivalo

can't stand the heat, stay out of the kitchen vai miten se nyt meni, toiset saa keittäessään hellan ulosheitto kuntoon ;)

keitä keitä kahvinkeitin...

tota, mä tykkään kanasta miedon hyvin aromisoituneen chili kastikkeen kera ;)

rälläkkä, kiva kun voi vaihdella hellan väriä vuosien mukaan :)

No niin, nyt mun täytyy vaan sitten harjoitella.. muutaman hellan verran :))

• mira-ley

Hei,

No on aika paksu olo ny. En tavallisesti syö juurikaan kakkuja ja pipareita. Äsken söin juuri taatelikakkua vielä näin myöhään. Muuten olen syönyt kalkkunaa ja imellytettyä perunalaatikkoa ja porkkanalaatikkoa ja lanttulaatikkoa. On ollut varsin kiire syksy, enkä ole juuri itse pannut tikkua ristiin aterian valmistuksen suhteen. Myyjäisistä ja kaupasta on saanut lähes kaiken ruoan. Myyjäisistä saa lähes kotiruoan vertaista. ihan ok. On ollut myös pakastimessa lohta odottamassa vuoroaan, mut kun kalkkunaa on piisannut jo kolmeksi päiväksi..suklaatia ei ole hommattu juurikaan. Saatu vain lahjaksi. Mut tuli sitäkin vähän liikaa mutusteltua. Mut eiköhän ne siitä kovalla kuntokuurilla karise ne ylim. kilot meinaan. Onhan tässä vielä juhlaakin jäljellä...On sentään sauvakäveltykin pyhien aikana. tänäänkin oli tosi hieno sää ulkoilla. Joskus on hauska mennä ulkoilemaan milloin mihinkin, ettei aina samoja reittejä tallo.

Kiitollisena kaikesta hyvästä.

t:mira-ley :)

• Putkivalo

Onneksi tulee uudenvuoden lupaukset ja Terveellinen Tammikuu :)) Ehkä hyväkin että joulu on niin täynnä kaikkea ähkyä ja vielä monta päivää. Muistaa taas vuodeksi eteenpäin miksi sitä suklaata ja suolaa pitikin karttaa :))

Hienoa että sulla nyt on kuitenkin ollut aikaa pitää itsestäsi huolta :)

• ..lähes kaikki uppoo ;) Kinkkua vähemmän, kalkkunaa sen sijaan..
      Mikään ei loppunut kesken, jäi jäljellekin.. pahus vieköön ;)
      Ei oo nälkä päässy tuleen vieläkään, mut harvemmin se muutenkaan yllättää ;)

• Putkivalo

Mikä siinä muuten on, että ruokaa pitää hamstrata niin että kompostikin räjähtää! Ihan kuin pahin visio joulusta olisi se että ruoka loppuu. Ja onko ikinä loppunut? Ei meillä ainakaan.

Tuu syömään mun lipeäkalaa, varmaan iskee nälkä ;)

• miraley
        Putkivalo kirjoitti:

Mikä siinä muuten on, että ruokaa pitää hamstrata niin että kompostikin räjähtää! Ihan kuin pahin visio joulusta olisi se että ruoka loppuu. Ja onko ikinä loppunut? Ei meillä ainakaan.

Hei,

Niin se on tietenkin se perinne peritty vanhemmilta ja isovanhemmilta. Silloin ei välttämättä saannu kaikkea kaupasta ja täyty olla moneksi pyhäpäiväksi murua rinnan alle...
        Ei nykyään tarvitsisi sillai syöä. ja varata...no on kuiteski joitain jouluisia makuja joihin on mieltynyt muuten ei joulu tunnu siltä kun on tottunut. tosin niitä alkaa olla jo varsin monimuotoisesti niitä mieltymyksiä....

t:mira-ley ;))

• Putkivalo
        miraley kirjoitti:

Hei,

Niin se on tietenkin se perinne peritty vanhemmilta ja isovanhemmilta. Silloin ei välttämättä saannu kaikkea kaupasta ja täyty olla moneksi pyhäpäiväksi murua rinnan alle...
        Ei nykyään tarvitsisi sillai syöä. ja varata...no on kuiteski joitain jouluisia makuja joihin on mieltynyt muuten ei joulu tunnu siltä kun on tottunut. tosin niitä alkaa olla jo varsin monimuotoisesti niitä mieltymyksiä....

Ja hyvä jos edes silloin sai syödä itensä kylläiseksi. Nyt on hyvä kun saa edes nälkää tuntea.

On tuo jouluruoka kuitenkin niin vahvaa että siihen äkkiä kyllästyisi jos useammin kuin kerran vuodessa joutuisi syömään :)

• miraley
        Putkivalo kirjoitti:

Ja hyvä jos edes silloin sai syödä itensä kylläiseksi. Nyt on hyvä kun saa edes nälkää tuntea.

On tuo jouluruoka kuitenkin niin vahvaa että siihen äkkiä kyllästyisi jos useammin kuin kerran vuodessa joutuisi syömään :)

Hei taas,

niin se ähky tulee lanttulaatikosta...jos jätät sen syömättä olo on suht normaali--tutki vaikka.
        Sit ähkyyn auttaa luullakseni kivennäisveden juonti. ja tietenkin aika.

• Putkivalo
        miraley kirjoitti:

Hei taas,

niin se ähky tulee lanttulaatikosta...jos jätät sen syömättä olo on suht normaali--tutki vaikka.
        Sit ähkyyn auttaa luullakseni kivennäisveden juonti. ja tietenkin aika.

Varmaan se kivennäisvesi ainakin toimii, meillä oli kotona aina jouluisin vakiovarusteena samariinia, jotain suoloja sekin. Lasillinen napaan ja taas syötiin.

• Putkivalo kirjoitti:

my mother.. I've done the best I can..
        Ennen oli ennen, nyt on.. näin ;)

Oletan, et sun kala on mennyt jo parempiin suihin ;)

• Putkivalo
        Sanin kirjoitti:

my mother.. I've done the best I can..
        Ennen oli ennen, nyt on.. näin ;)

Oletan, et sun kala on mennyt jo parempiin suihin ;)

on tuo kävelevä läskiämpäri :)) Se nielee joskus tosin vähän liiankin hyvin.

I just saw Haley's comet, she waved,
        said "why you always running in place" :)

• sannukka

Eilen kuule paistoin eka kerran lanttulooran
      ja vetelin sitä hartaudella. Sen kaveriksi
      kreikkalaisen menun rippeitä, kuten stifadoa, kreikkalaista salaattia, possunlihakääryleitä.
      meillä nääs nääs nääs oli kreikkalainen
      "joulumenu" kun oli siskon perhe sieltä joulun vietossa.
      Voi kun saisi jostain edes yhden siivun kinkkua,
      sitä ei nimittäin ollut pöydässä ensinkään...

• Putkivalo

Täältä saat myötätuntoa :)) Voi olla että joulu ei olisi Joulu ilman laatikoita ja kinkkua.. Ihan kiva kokeilla jotain muutakin, mutta vaikka pikku-jouluksi?

• pups

ruoastakin keskustella;-))
      Ja palauttaa mieleen erilaisia yhdistelmiä....
      kuten perunat lisukkeineen...nam, kinkku ja laatikot....nam, sekahedelmäsoppa ja kermavaahto...naminami, kahvetta, torttuja ja suklaista mehevää kakkua...hitto, miten sitä taas on tullut syötyä...

• Putkivalo

Tunteja muhinut riisipuuro ja rusinasoppa, se täydellinen haarukallinen suupaloja... jääkaapillinen ruokaa.

Se on niin turhauttavaa! Löytyykö elämässä mitään hurmiollisempaa kuin hyvää ruokaa kun on kunnon nälkä? Syöt kerran ja sitten ei ookaan nälkää koko loppujoulun!

• pups
        Putkivalo kirjoitti:

Tunteja muhinut riisipuuro ja rusinasoppa, se täydellinen haarukallinen suupaloja... jääkaapillinen ruokaa.

Se on niin turhauttavaa! Löytyykö elämässä mitään hurmiollisempaa kuin hyvää ruokaa kun on kunnon nälkä? Syöt kerran ja sitten ei ookaan nälkää koko loppujoulun!

Jouluruoka on hyvää, noin niinkuin pääasiassa, siitä emme kai voi olle eri mieltä mitenkään...:-))
        Mutta onkohan päässyt käytmään niin, että kun nykyisin saa lähestulkoon joka päivä sitä ruokaa mitä haluaa ja mistä tykkää, niin noihin juhlaruokiinkaan ei enää liity sellaista "hohtoa" kuin siihen aikaan, kun arkiruokana syötiin yksinkertaista arkiruokaa ja juhlaruokia sai vain juhlien aikaan. Nythän saamme halutessamme juhlaruokaa vaikka joka päivä. Ja sehän näkyy....

• Putkivalo
        pups kirjoitti:

Jouluruoka on hyvää, noin niinkuin pääasiassa, siitä emme kai voi olle eri mieltä mitenkään...:-))
        Mutta onkohan päässyt käytmään niin, että kun nykyisin saa lähestulkoon joka päivä sitä ruokaa mitä haluaa ja mistä tykkää, niin noihin juhlaruokiinkaan ei enää liity sellaista "hohtoa" kuin siihen aikaan, kun arkiruokana syötiin yksinkertaista arkiruokaa ja juhlaruokia sai vain juhlien aikaan. Nythän saamme halutessamme juhlaruokaa vaikka joka päivä. Ja sehän näkyy....

Ennen ei viittinyt kermaa ja voitakaan käyttää arkiruokaan, se oli juhlaa varten. Nyt on kaikenmaailman kevytversioita joita voi muutenkin käyttää.

Muutenkin tulee ehkä tehtyä joulun eteen vähemmän... muistan kun äiti hääräsi ja teki karkitkin ite. Maistuu se erilaiselta kuitenkin kun joku on nähnyt vaivaa :)

• miljoonapulu

Eniten söin rosollia, graavia lohta, sinappisilakoita, salaattia, lanttulaatikkoa sekä limppua jossa rusinoita joukossa (niin hyvää leipää en sitten ennen olekaan syönyt). Jouluaattona söin kohtuudella, joulupäivänä söin noita samoja ruokia enemmän anoppini luona. Tapaninpäivänä tuli ahmittua (sana ahmiminen tarkoittanee: syö jonkin verran tai jopa paljon enemmän kuin jaksaa) hedelmäkarkkeja sekä tummaa suklaata sinihomejuuston kera (tätä yhdistelmää mieheni ei ihan ymmärrä, no, tokkopa siippa minua siitä tuomitseekaan heh heh :). Tänä aamuna kun heräsin minulla oli nälkä. Ihan kiva tunne :)

• Putkivalo

Tuo määritelmä ahmimis-sanalle on jotenkin tutun oloinen :))

Jösses! Et kai sä noita vaan yhtaikaa syö? Luulen ettei kovin moni tuota yhdistelmää ihan heti ymmärrä :))) Toisaalta, ootko kuullut Nokian kuumasta koirasta? Se on sokeripossu-munkki lenkkimakkaran, sinapin ja ketsupin kera, ja sikahyvää :)

• Zinnia

Tankattu on tasaiseen tahtiin
      ja välillä ulkoilutettu koiraa.
      Ja muutakin liikuntaa on harrastettu,
      jotta voi taas hyvällä omalla tunnolla nakertaa
      hedelmäkakkua, suklaan nurkkaa tai
      tämän joulun leivontakokeilua: kookossormia.
      Taivaallinen herkku kahvin kanssa,
      niitä tehdään taatusti toistekin.

Lohta ja lihamureketta on mennyt enemmän kuin kinkkua... Sitä jäi vielä hernekeittoon huomiseksi, vaikka ihan pienen kinkkurullan jouluksi ostin.

Nälkä... tunne palannee kun palaan takaisin arjen rytmiin. Kun loma loppuu. Joskus ensi vuoden puolella... :-)

• Putkivalo

Nurkka? Suklaan nurkka?? En ole tainnut ehtiä edes nähdä sellaisa, jotenkin se levy häipyy ennen kuin ehtii tarkastaa :))

Mukavaa lomaa sinne! Sitä mekin tässä lusitaan, tänään piti nopsaan käydä silittämässä työkonetta että pärjää viikon ilman :)

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5390
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      234
      1576
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      314
      1127
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      306
      1058
    Aihe