Miten tuntuukaan tämä minun olemassa oleminen NIIN turhalta, kun koko ajan on vaan se asia minun ympärillä, että en osaa mitään enkä tiedä mistään mitään! Olen jo pian nelikymppinen ja minulla on perhe, 2 lastakin.(Vaikka ei kai tuo asia tähän kuulukkaan, mutta sen sentään olen saanu aikaseksi!) Minulla on tosi huono itsetunto ollut varmaan aina, mutta jotenkin tässä nyky yhteiskunnassa tämä asia vaan on pahentunut. Kun aina ihmiset kehuvat itseään ja pätevät millon milläkin asialla ym. niin silloin tämä minun tunne vaan vahvistuu, että oon täysi LUUSERI! Olenko täysin epänormaali, kun minulla ei ole ikinä ollut mitään näyttämisen ja pätemisen tarvetta, eikä minulla ole mitään tavoitteita elämässä, että pitäis opiskella joksikin maisteriksi tai vastaavaa. Olen ihan vaan tavan amiskan käyny ja töissä aika huonoosti palkatulla alalla, mutta onhan tuo minulle riittänyt, mutta tuntuu että se ei muille riitä! Sitten tuntuu vielä, että kaikki on aina minun syytä! Jos on jotain esim. lapsilla ongelmia, niin minähän ne olen opettanut sellaiseksi tai ne on perineet minulta kaikki huonot piirteet. Että aika synkältä tämä minun elämä tuntuu ja nyt tässä kaamoksessa se vain on tuntunut entistä synkemmältä. Onko ketään kohtalo tovereita?
En osaa enkä tiedä!
5
396
Vastaukset
Sinä sitten haluaisit osata, tehdä tai tietää?
Tee itsellesi jokin selkeä tavoite johon pyrit ja ryhdy toteuttamaan sitä! Maailma on tietoa ja koulutusta pullollaan - ei kun vain valitset!
Jos vain haluat miellyttää toisia tiedoillasi/taidoillasi, niin mielestäni motivaatiosi on tuolloin väärä! Mieti mistä TODELLA olet kiinnostunut (itsesi tähden) ja toteuta tavoitteesi
Jos vertailemme tietojamme ja taitojamme toisiin, niin se on päättymätön tie; aina on parempia ja lahjakkaampia ihmisiä vastassamme:
Minäkin olen pienipalkkainen ihminen, mutta tyydytys löytyy lukemisesta, harrastuksista ja lähimmäisistä! Työtä teen siksi, että saisin jotakin suuhunpantavaa perheelle, mutta vapaa-aika antaa sen tyydytyksen, mitä elämältäni kaipaan - ja vain se merkitsee jotakin!
Maailmassa on vain yksi SINÄ ja olet siinä paras mahdollinen!! Voimia! :)- Vastauksestasi
Tuokin jo helpotti! Se kun on juuri niin, että pitäis tietää mahdollisimman monista asioista mahdollisimman paljon kaikkea ja osata vaikka mitä, että voi sitten päteä niille, jotka "hevostelevat" omilla tietämyksillään ja osaamisillaan! Että ei näyttäis aina niin tyhmälle muitten silmissä. Minulla on tuttuja jotka aina esittelevät kaikkee hienoo ja kallista mitä he ovat ostelleet kämppäänsä, tai vaatteitaan tai mitä vaan osaamistaan tuovat esiin kun olen kylässä heillä. Olen saanu siitä niin tarpeekseni, että olen ruvennut karttelemaan niitä ihmisiä. En aina jaksa teennäisesti heitä kehua, mitä olen aiemmin idioottimaisuuksissani tehnyt ja tuntenut samalla itseni aina vaan huonommaksi, joka ei saa aikaseksi mitään, eikä hanki mitään kallista tai osaa sitä ja tätä ja tuota. Energiat on olleet noitten ihmisten luona olon jälkeen nollissa ja olen oikein rypenyt itse inhossa ja säälissä! Mutta kiitos vastauksestasi siis!
Vastauksestasi kirjoitti:
Tuokin jo helpotti! Se kun on juuri niin, että pitäis tietää mahdollisimman monista asioista mahdollisimman paljon kaikkea ja osata vaikka mitä, että voi sitten päteä niille, jotka "hevostelevat" omilla tietämyksillään ja osaamisillaan! Että ei näyttäis aina niin tyhmälle muitten silmissä. Minulla on tuttuja jotka aina esittelevät kaikkee hienoo ja kallista mitä he ovat ostelleet kämppäänsä, tai vaatteitaan tai mitä vaan osaamistaan tuovat esiin kun olen kylässä heillä. Olen saanu siitä niin tarpeekseni, että olen ruvennut karttelemaan niitä ihmisiä. En aina jaksa teennäisesti heitä kehua, mitä olen aiemmin idioottimaisuuksissani tehnyt ja tuntenut samalla itseni aina vaan huonommaksi, joka ei saa aikaseksi mitään, eikä hanki mitään kallista tai osaa sitä ja tätä ja tuota. Energiat on olleet noitten ihmisten luona olon jälkeen nollissa ja olen oikein rypenyt itse inhossa ja säälissä! Mutta kiitos vastauksestasi siis!
Minulla oli elämässäni kausi, jolloin rahaa oli käytettävissä älyttömiin päähänpistoihin, motta olinko onnellinen - en! Nyt kun elää tiiukemmalla budjetilla, niin huomaa, mikä elämässä on TODELLA tärkeää: terveys, perhe jne.
Rikkaus on kuin suolavettä joisi; mitä enemmän juot, sen janoisemmaksi tulet!
Nyt suhtaudun sisäänpäin hymyillen rikkaisiin, itseään täynnä oleviin nousukkaisiin ja jopa säälin heitä; elämä pitää täyttää materiaalilla, kun on henkisesti niin köyhä elämä!
Vaikka rahaa ei ole, lähetän joka kuukausi rahaa kummilapselleni Filippiineille, sillä tiedän, että hän kamppailee jokapäiväisestä leivästä ja koulutuksesta! Se, jos mikä antaa tyydytyksen elämääni - ei turha rihkama nurkissani!!!
Hienoa, jos kirjoitukseni sai uutta perspektiiviä elämääsi!! Elämä on ihanaa - oli rahaa ja rihkamaa tai ei! Voi hyvin!!
- ja löytyy
On kohtalotovereita. Minä olen aalta parikymppinen ja tunnen jo tässä vaiheessa tuolla tavoin. Olenkohan ok?
- ...
taitaa olla vaan niin heikko itsetunto! Sitä pitäis koittaa jotenkin vahvistaa! Mutta MIKSI toiset ihmiset hankkii hienoja asioita ja ylpeilevät tiedoillaan, onko se sitten niin päin, että just NIILLÄ onkin se itsetunto vielä heikompi, jota ne koittaa pönkittää tuolla pöyhkeilyllä!?!?! En tiedä... KUKA tietäis ja kertois sen....1
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista867601- 1045517
- 2664728
- 484662
- 653382
- 502758
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244