Sana ja selitys

Kirjoita sinua puhutteleva tai muuten elämääsi koskettava/-nut sana.

Perustele ja anna sanalle merkitys.

Minulla tälläerää päällimmäinen sana on, Koti!
Vain neljä vuotta elämästäni, on ollut sellaisia, jolloin en tuntenut asuntoa kodiksi, vaan rauhattomuus oli läsnä.

jk. Sanat voivat olla mitä vain, ei ole merkitystä sillä, kuinka
'tavallinen' tai 'taivaallinen' sana on:)

73

2573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pea-nut

sehän on helppo pähkinä purtavaksi, heh:)

• Antaisitko "selityksen" , mikä merkitys sanalla sinulle on?

• vastustaa
        emw34 kirjoitti:

Antaisitko "selityksen" , mikä merkitys sanalla sinulle on?

kiusausta kun mainitsit sanan "koskettava / -nut" joten väänsin siitä pea-nut, sorry :)

• vastustaa kirjoitti:

kiusausta kun mainitsit sanan "koskettava / -nut" joten väänsin siitä pea-nut, sorry :)

Eihän tässä mitään kuolemattomia sanoja, eikä varsinkaan, kliseitä pitänyt 'selittää'.:))

• HTZA

tähän vastaavat kaikki: Koti, isä, äiti.
      Tai sitten valehtelevat tai ovat äpäriä, sotalapsia jne.
      Muut vastaukset olisivat ihan hulluja ja epäuskottavia.

No tässä yksi valehtelu:
      Izaac Walton:
      http://www.flyfishinghistory.com/walton.htm

• Esim lapsi, vaimo, välittäminen ja monet muut 'ihmisten väliset sanat' ovat minulle tärkeämpiä sanoja kuin koti.

Valehtelu saattaa joillekin olla hyvinkin koskettava sana, eikö?

• t.l.

Seesteisyys. Kuvailisin omaa elämääni seesteiseksi ja sitähän se on. Omasta mielestäni hyvää aikaa ja -elämää.

• Onneksi on aikoja, jolloin ei pelkästään ajelehdita ja odoteta pelonsekaisesti seuraavaa käännettä.

• Meriläinen

ja sait heti miettimään ja makustelemaan sanoja.
      Löysin monta, mutta valitsin tähän sanan;
      VAPAUS, olen tällä hetkellä vapaana töistä.
      Meinasin jo täyttää aikani kaikella kunnes huomasin että sitten taas en olisi vapaa.
      Esim. ikä tuo lisää vapautta kun voi olla oma itsensä.
      Vapauteen liittyy myös vastuu, jos eläisin omaatuntoani vastaan en olisi enää vapaa.

• Kaksi sanaa, joita olen pyrkinyt elämässäni toteuttamaan ja tehnyt myös jälkikasvulle selväksi. Molemmat ovat vee alkuisia ja molemmat sanat toit esiin!:)

• Meriläinen
        emw34 kirjoitti:

Kaksi sanaa, joita olen pyrkinyt elämässäni toteuttamaan ja tehnyt myös jälkikasvulle selväksi. Molemmat ovat vee alkuisia ja molemmat sanat toit esiin!:)

on kateita vapaudesta, mutta ne ei tajua että kaikissa tilanteissa voi olla vapaa, ja nimenomaan vastuullisen vapaa.
        Ja jos haluaa suhteeesta vapaaksi niin se on tosi helppoa tänä päivänä.
        Useat vaan haluaa olla varattuja ja sinkkuja, se yhtälö ei käy.
        Sinkku voi olla varattu, mutta varattu ei sinkku.
        Elämä on hauskaa ja nää on vaan mun ajatuksia jotka saa monet nousemaan pystyyn, mutta ei se haittaa.

• Meriläinen kirjoitti:

on kateita vapaudesta, mutta ne ei tajua että kaikissa tilanteissa voi olla vapaa, ja nimenomaan vastuullisen vapaa.
        Ja jos haluaa suhteeesta vapaaksi niin se on tosi helppoa tänä päivänä.
        Useat vaan haluaa olla varattuja ja sinkkuja, se yhtälö ei käy.
        Sinkku voi olla varattu, mutta varattu ei sinkku.
        Elämä on hauskaa ja nää on vaan mun ajatuksia jotka saa monet nousemaan pystyyn, mutta ei se haittaa.

Uskollisuus nuorena ei painanut vähääkään.
        Nykyinen vaimo laittoi minut ajattelemaan, ja hänen rippinsä sisäistettyä tein päätöksen, että en milloinkan ole hän joka pettää.

Seurustelin vielä sen jälkeen useamman kanssa, mutta laitoin ennen uutta suhdetta poikki edellisen, tai joskus tietysti meni toisinpäinkin marssijärjestys.:)

Siitä päätöksestä on jo 33-vuotta ja itselleni tehneen lupauksen olen pitänyt.

• k/k

valehtelevia äpäriä hatzan mukaan mutta mä sanon .
      Vuodenajat,40v en ole nähnyt suomen kaikkia vuorenaikoja ,nyt kun tuliin toisiin hommiin mul on siihen mahrollisuus.
      Orotan mielenkiinnolla.

• ettäkö vain niin vähän on meitä koskettavia tai muutoin tärkeitä sanoja.

Eikös se kuitenkin ole niinkin, että m-mies erimies, joten sanotaan ja vallankin ajatellaan ihan omin päin.

Ei voisi kuvitella asuvani maissa, jossa lämpötila on kuukausikaupalla 25 Celciuksen yläuolella.

• emw34 kirjoitti:

ettäkö vain niin vähän on meitä koskettavia tai muutoin tärkeitä sanoja.

Eikös se kuitenkin ole niinkin, että m-mies erimies, joten sanotaan ja vallankin ajatellaan ihan omin päin.

Ei voisi kuvitella asuvani maissa, jossa lämpötila on kuukausikaupalla 25 Celciuksen yläuolella.

on rankka yhristelmä,mut suomen kesästä tykkään.
        En myöskään tunne kaipuuta minnekkään lämpimiin maihin.

• koti-kiusattu kirjoitti:

on rankka yhristelmä,mut suomen kesästä tykkään.
        En myöskään tunne kaipuuta minnekkään lämpimiin maihin.

Olen paljon joutunut työskentelemään meluisissa/tärisevissä paikoissa, enkä silloin ole juurikaan tuntenut sitä 'työniloo'.
        Konehuone ei kaikkein hiljaisempia ympäristöjä liene.

Olen luonteeltani työnarkomaani ja työ, kun sen oikean löysin, oli täyttymys.

• emw34 kirjoitti:

Olen paljon joutunut työskentelemään meluisissa/tärisevissä paikoissa, enkä silloin ole juurikaan tuntenut sitä 'työniloo'.
        Konehuone ei kaikkein hiljaisempia ympäristöjä liene.

Olen luonteeltani työnarkomaani ja työ, kun sen oikean löysin, oli täyttymys.

heti piti ottaa homma kun sitä tarjottiin,ei tullu eläkkel jäämine mieleenkään.

• Enkeli-trio
        koti-kiusattu kirjoitti:

heti piti ottaa homma kun sitä tarjottiin,ei tullu eläkkel jäämine mieleenkään.

sun ikäse ja kuntose pääskä viäl eläkkeel :)

• ylipalvelu
        Enkeli-trio kirjoitti:

sun ikäse ja kuntose pääskä viäl eläkkeel :)

entises hommaskin.

• Butternut

Rauha.

Nyt kun sitä elämässä on, sitä osaa toden totta arvostaa.

• emw34

käyttää säästyvät voimavarat uudella tavalla, hyvä.:)

• hande

Selvitä tästä eteenpäin.
      Tahto auttaa lapsia paremmin.
      Tahto parantaa itseään.
      Selviytyä.

• muistat olla itsellesi armollinen.

Monesti pieni tai pienet asiat muuttavat elämän aivan uusille urille.
        Toivon todella, että onnistut.

jk. Olen aina ollut analyyttinen, mutta kun katsoo taaksepäin, niin huomaan että sattumat ja minusta riippumattomat asiat ovat pitkälti kartoittaneet kulkuni.

• hande
        emw34 kirjoitti:

muistat olla itsellesi armollinen.

Monesti pieni tai pienet asiat muuttavat elämän aivan uusille urille.
        Toivon todella, että onnistut.

jk. Olen aina ollut analyyttinen, mutta kun katsoo taaksepäin, niin huomaan että sattumat ja minusta riippumattomat asiat ovat pitkälti kartoittaneet kulkuni.

Mies, harva, jota arvostan.
        Sattumia ei ole. Ei todellakaan ole.
        Kaikki on johdatusta.

• Örkki,

Sana on Väljähtänyt...

• paatsama

Listan viimeisenä:
      riittävästi päättäväisyyttä
      muuttaa huominen päiväksi jollaista et vielä ole saanut elää.

Valintoja, niitä kykenen nyt tekemään.

• isolla 'YYLLÄ' ja "ÄSSÄLLÄ" = sydämellä!

Vaikeatkin päätökset jälkeenpäin ajatellen; olisi pitänyt tehdä jo aiemmin.

Keskeneräiset, vailla ratkaisua olevat asiat vievät hirveästi energiaa ja saattavat lamaannuttaa totaalisesti.

• Enkä tarkoita vain tätä omaa kahden hengen perhettäni, vaan sanaan sisältyvät sukuni, lapseni, lapsenlapseni.

• Enkeli-trio

Kunnioitus ja hyväksyntä=pitkä avioliitto

• juuri fysikaalisessa muisteltiin entisajan perheitä, joissa 'etelän' malliin, varsinkin maaseudulla, oli useampi sukupolvi samoilla sijoilla jakamassa ja kantamassa kortensa yhteiseen kekoon.

Mulla on onni ollut matkassa, sillä olen voinut asua lähes koko ikäni aivan kotikonnuilla lähellä vanhempiani ja sisaruksia!
        Monta kuoppaa vähemmällä olen selvinnyt elämästä ja ehkä se on antanut jotain yhteisöllisyyttä ja välittämistä myös oman perhepiirin jäsenille.

• Iltaa hyvää taas kaikille.
        Tämä alootus oli tai on yks parhaasta mitä on pitkähän aikahan ollu. Laittoo miettimähän elämää ja työtäki. Kyllä mä sanoosin notta "maantie" Se tuloo jostakin ja menöö johonki sillä ei oo alakua eikä loppua, maaliman maanteillä.
        Siinähän sitä on elämänfilosoviaa rauhaattomalle kulukijalle. Ja ku ei kotoona kukaan kaipaa eikä liioon oroottele niin jouranhan mä menemähän. Sitä lähtemistä ja tulemista se on ollu koko elämä.
        Kivaa silti. Menööhän se ny tällaanenki mielipires täällä muiren joukoos.
        terv. seppä ja Tiitu pohojanmaalta

• seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa hyvää taas kaikille.
        Tämä alootus oli tai on yks parhaasta mitä on pitkähän aikahan ollu. Laittoo miettimähän elämää ja työtäki. Kyllä mä sanoosin notta "maantie" Se tuloo jostakin ja menöö johonki sillä ei oo alakua eikä loppua, maaliman maanteillä.
        Siinähän sitä on elämänfilosoviaa rauhaattomalle kulukijalle. Ja ku ei kotoona kukaan kaipaa eikä liioon oroottele niin jouranhan mä menemähän. Sitä lähtemistä ja tulemista se on ollu koko elämä.

Kolme kertaa on ollut mietinnän alla autoilijan ammatit.
        Armeijan jälkeen 'Vaanolle' pääsi kaikki halukkaat autopuolen käyneet, mutta olin siihen aikaan liian paljon tyttöjen perään, että rekkamiehenkin elämä tuntui liian sitovalta!

Kaksi kertaa olisi ollut mahdollisuus taksiluvan lunastukseen, mutta vaimo ei oikein pitänyt siitä ajatuksesta, johtuen sen työn vaatimasta ajankäytön ennakoimattomuudesta.

Hurua ja työhön liittyvää matkaa on yli pallonympärinen/keskim.vuosi lähes neljänkymmenen vuoden ajalla.
        Tykkään liikkua edelleen ja enkä rasitu tienpäällä fyysisesti enkä henkisesti!

Hyviä, turvallisia kilometrejä toivotan sekä sepälle, että 'sällille'!:)

• Anskuliini
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa hyvää taas kaikille.

Maantie on tullut viime vuosina mullekkin tutuksi, kun olen joka viikoloppu ajanut isääni hoitamaan.
        Oltaiskohan me oltu sunnuntaina samaan aikaan maantiellä JB:n kohdassa mua tuli vastaan sepän niminen rekka?

• Enkeli-trio kirjoitti:

Kunnioitus ja hyväksyntä=pitkä avioliitto

hulluna puolisooni, jota en ole (onneksi) koskaan omistanut!

Molemmat sanat sisäistettynä elämä on kaikinpuolin ja kaikille paljon antoisampaa.:)

• Enkeli-trio
        emw34 kirjoitti:

hulluna puolisooni, jota en ole (onneksi) koskaan omistanut!

Molemmat sanat sisäistettynä elämä on kaikinpuolin ja kaikille paljon antoisampaa.:)

hänest joskus tosi pal,
        voisin vaiks syödä hänet.
        Mut,mut on niitki päivii...
        ku kaduttaa etten pistäny poskiini :)

Sitten astuukin kuvioihin se HYVÄKSYMINEN,
        kun hyväksyy asiat,mitä ei voi muuttaa,
        niin jaksaa taas,vaikka ei jaksaisikaan,eikö niin?

• Anskuliini kirjoitti:

Maantie on tullut viime vuosina mullekkin tutuksi, kun olen joka viikoloppu ajanut isääni hoitamaan.
        Oltaiskohan me oltu sunnuntaina samaan aikaan maantiellä JB:n kohdassa mua tuli vastaan sepän niminen rekka?

Kyllähän me vastahan ollahan tultu Sun kans,uskoosin.
        Se tua maantie on välihin sellaanen kaksjakoonen, niinkuun elämäki joskus. Se erees oleva joskus inhoottaa ja taakse jäänyt kiehtoo ja lumoaa. Ei sitä erees olevaa niinkää ajattele mutta sitä taakse jäänyttä muisteloo mielelläänsä.
        Aina sitä näköö jotaan uutta ja ihimeellistä, jos ei muuta niin kultaasen Anskun auton valot ja se onki jo palijon.
        terv. seppä ja Tiitu

• paapuuri.re

on vaikea mitään sanoa, mutta jos on valittava, sana on elämänhalu, siinä on sisällä kaikki tärkeä; perhe, koti, rakkaus, rauha ja hyvinvointi/hyväolo.

Elämänhalu on tärkeää, että jaksaa jokapäiväistä, ehkä yksitoikkoistakin elämää jatkaa ja jopa nauttia siitä:)

• hyvä sana, voisin melkein pihiä sen sulta :)

• sanassa on oleellinen.

Harmillisen usealta se erinäisten syiden vuoksi meinaa hiipua ennenaikojan.:(

• paapuuri.re
        Pirrejuupas kirjoitti:

hyvä sana, voisin melkein pihiä sen sulta :)

pientä korvausta vastaan, viikoksi kerrallaan:))

• paapuuri.re
        emw34 kirjoitti:

sanassa on oleellinen.

Harmillisen usealta se erinäisten syiden vuoksi meinaa hiipua ennenaikojan.:(

elämänhalu hiipuu ja silloin ei ole mitään iloa monesta paremmasta sanasta, ne eivät tehoa ollenkaan, jos mieli on maassa ja elämänhalu ja -ilo poissa.

Täytyy vaan toivoa, että "paukkuja" riittää, pitkäksi aikaa, ettei elämänhalu katoa, meiltä keneltäkään:)

• Enkeli-trio
        paapuuri.re kirjoitti:

elämänhalu hiipuu ja silloin ei ole mitään iloa monesta paremmasta sanasta, ne eivät tehoa ollenkaan, jos mieli on maassa ja elämänhalu ja -ilo poissa.

Täytyy vaan toivoa, että "paukkuja" riittää, pitkäksi aikaa, ettei elämänhalu katoa, meiltä keneltäkään:)

kaiken ikäisille.
        "Elämänhalu"
        Sillä pääsee pitkälle.

• paapuuri.re
        Enkeli-trio kirjoitti:

kaiken ikäisille.
        "Elämänhalu"
        Sillä pääsee pitkälle.

sai luvan lainata sitä, sinä voit olla seuraavana vuorossa:))

• Enkeli-trio
        paapuuri.re kirjoitti:

sai luvan lainata sitä, sinä voit olla seuraavana vuorossa:))

Mielenrauha on myös kaunis ja tarpeellinen sana,eikö?

• paapuuri.re
        Enkeli-trio kirjoitti:

Mielenrauha on myös kaunis ja tarpeellinen sana,eikö?

ja erittäin tarpeellinen, etenkin minulle.

Saan varmaan lainata sitä, jos en peri sinulta korvausta "elämänhalun" lainauksesta:)

• Enkeli-trio
        paapuuri.re kirjoitti:

ja erittäin tarpeellinen, etenkin minulle.

Saan varmaan lainata sitä, jos en peri sinulta korvausta "elämänhalun" lainauksesta:)

käy oikein hyvin :)

• paapuuri.re
        Enkeli-trio kirjoitti:

käy oikein hyvin :)

sen kunniaksi tarjoan itselleni iltakahvit:)

Tietenkin tarjoaisin myös sinulle, mutta tilanteen ollessa se mikä on, saat tarjota itsellesi, ota ihan mitä haluat:))

Mielenrauha ja elämänhalu ovat nyt hyvissä käsissä, onnellista alkavaa uutta vuotta sinulle!

• Anskuliini

"sivujuonena" on ollut aina hoiva ja lähimmäisestä välittäminen.
      Olen saanut lahjana palvelemisen, rakkauden lähimmäisiin.

• Poisnukkuessaankin odotti niin kauan, että kaikki lapset ja lähes kaikki lastenlapset ehtivät sairaalan sängyn ympärille.
        Siinä vaiheessa minulta loppui kuolemaan liittyneet epämiellyttävät tuntemukset, je ehkä jonkinasteinen kuoleman pelko,sillä rauhallisesti hän nukkui pois.

Vaikka onkin klisee, niin usein menee niin,"sitä saa mitä tilaa".

Onneksi teitä on olemassa!:)

• Anskuliini
        emw34 kirjoitti:

Poisnukkuessaankin odotti niin kauan, että kaikki lapset ja lähes kaikki lastenlapset ehtivät sairaalan sängyn ympärille.
        Siinä vaiheessa minulta loppui kuolemaan liittyneet epämiellyttävät tuntemukset, je ehkä jonkinasteinen kuoleman pelko,sillä rauhallisesti hän nukkui pois.

Vaikka onkin klisee, niin usein menee niin,"sitä saa mitä tilaa".

Onneksi teitä on olemassa!:)

rakkautta "tilaa", mutta saan sen moninkertaisena takaisin mitä kykenen antamaan.
        Olen hyvin onnellinen ihminen.

• Anskuliini kirjoitti:

rakkautta "tilaa", mutta saan sen moninkertaisena takaisin mitä kykenen antamaan.
        Olen hyvin onnellinen ihminen.

Pyyteetön rakkaus, välittäminen ei "tilaa", ehdollista mitään, se on ihmisen luonto, sydän, joka saa toimimaan!

• RosaLiiin

valita, niin hieno aloitus,
      mutta lopulta valitsen sanan metsä.

Se on ja ollut monin tavoin lähellä elämääni,
      pelastanut arkeni, antanut työn, ruuan ja lämmön,
      ollut lohduttaja, innoittajani,
      kertonut sadun, kuullut huokauksen ja kaipuun,
      hoivannut yksinäisyyteni jne.

Usein on polkuni kulkenut metsään,
      metsä on opettanut kuuntelemaan hiljaisuutta
      ja näkemään metsän puilta.

• Melkoinen aarre ja monipuolinen rikkaus on metsä maallemme ja sen asukkaille ollut.

Minun metsäni on suurimmillaan ollut 1,5ha ja kaikkiaankin vain parin hehtaarin alue.

Silti kahteen rakennukseen niistä tarveaineet saatiin ja paljon muutakin.

Moninpaikoin metsämaat ovat noteerattu lähes arvottomiksi, mutta eiköhän niillenkin vielä tulevaisuudessa arvo anneta?

• T-muna

Tällä hetkellä kova sana. Joulun ähkymisestä toivuttua yritän välttää hiilihydraattipitoisia suuhunpantavia.

• On tuttu etuliiteenä.

Hiilidioksiidia on tullut tuhansia kiloja tuhlattua hitsauksen yhteydessä sekä myös auton polttoaine päästöinä.:(

Pari ylimääräistä lisäkiloa joulu toi, mutta ne tuntuvat vielä plus-puolilta:)

• Pinnassa juuri tällä hetkellä.

Olin eilen sukulaisteni luona. Kaikki meni hyvin siihen asti, kunnes rakkaat sukulaiseni alkoivat muistella minua ja ystäviäni vuosikymmeniä sitten eräällä mökillä. Olisiko ollut vuonna -86. Minulla vielä nuoruus jatkui siihen aikaan, ei ollut omaa perhettä.

Muistin kuinka istuimme koivun alla kauniina kesäpäivänä, minä ja ystäväni. Kahdella oli kitarat, he lauloivat ja muut kuuntelivat.

Sukulaistyttö oli samaan aikaan samalla mökillä. Siihen aikaan hän oli pieni pianonsoittajatyttö, joka myöhemmin opiskeli itse musiikkia Oulunkylän pop- ja jazz-opistossa. Hänen suustaan pääsi sammakko eilen, kun hän totesi muistavansa hämärästi minut siellä mökillä joidenkin ihme hippien kanssa. Siinä vaiheessa aloin tehdä lähtöä ja lähdinkin pois kesken kaiken ja itkin. Ei auttanut, vaikka sukulaistyttö alkoi perumaan puheitaan, kun hoksasi omien kavereittensa olevan samanlaisia "ihme hippejä".

Hupsista. Ehkä vähän ylireagoin. Muistin vanhat ystävät. Säntäsin kotiin tosiaan kuin pupujussi :)

Toi sinun "koti" on mielenkiintoinen sana myös.
      Koti on minulle tunne "olen kotona". Itse asiassa tärkeämpi juttu, kuin kuvittelin. Jos en tunne olevani kotonani kotonani, niin olisiko siinä vaiheessa etsittävä uusi koti? Se tunne ei tulekaan tyhjästä sekään.

• Vaikkei tarkoittaisi 'mitään'. Silti niin käy!
        Voiko kukaan ylireagoida,.... sehän olisi näyttelemistä.

Ihmismieli kestää toisinaan lähes mitä vain, toisinaan olemme alttiina pienempäänkin 'ärsykkeeseen'.

Jos minäkin muistelen menneitä, niin hipit oli kovinkin tuttuja ystäväpiirissäni.
        Paljon hyvää heidän elämänkatsomuksessaan oli, eikä vähiten suvaitsevaisuutensa takia.
        Minun nuoruuden se ajanjakso osui jo keitkytluvun vaihteeseen.

Hali ja virtuaali puhallus sinulle! Tunnet, elät, osaat silloin myös nauttia hyvistä hetkistä!

• helisevä
        emw34 kirjoitti:

Vaikkei tarkoittaisi 'mitään'. Silti niin käy!

Ihmismieli kestää toisinaan lähes mitä vain, toisinaan olemme alttiina pienempäänkin 'ärsykkeeseen'.

Jos minäkin muistelen menneitä, niin hipit oli kovinkin tuttuja ystäväpiirissäni.
        Paljon hyvää heidän elämänkatsomuksessaan oli, eikä vähiten suvaitsevaisuutensa takia.

Hali ja virtuaali puhallus sinulle! Tunnet, elät, osaat silloin myös nauttia hyvistä hetkistä!

mun kuopus totesi jouluaattona, että toi meidän äiti on ihan hippityyppi ja mä olin niin onnellinen )

• helisevä kirjoitti:

mun kuopus totesi jouluaattona, että toi meidän äiti on ihan hippityyppi ja mä olin niin onnellinen )

suusta totuus sanotaan, uskoa se täytyy.:)

• helisevä
        emw34 kirjoitti:

suusta totuus sanotaan, uskoa se täytyy.:)

ja ikää hänellä on 26v ja kuulin äänessä ihailua ja sanojen jälkeen halailu oli paikallaan.

• helisevä kirjoitti:

Nuorilla se on melko kattava yleisnimi se hippi. Minä näyttelin omille pojilleni vanhoja valokuvia ja vähän väliä tuli toteamus "siinä on äiti hippinä" :)
        Mummoäidiksi ne mua nimittelee, kun oon näin vanha. Se sopii kyllä :)

• emw34 kirjoitti:

Vaikkei tarkoittaisi 'mitään'. Silti niin käy!

Keskustelu näytti kääntyvän minun elämäni reposteluun. Olisin ollut todella typerä, jos olisin jäänyt selittelemään ja puolustelemaan mitään. Tai esittämään jotain muuta, mitä olen. Esim. ns. parempaa ihmistä. Tuolla viimeisellä on korvissani paha kaiku.

• näintänään

kukaan ei tiedä huomista, onko sitä.

• "pakkomielle"

En selittele, en. Haitallista lienee vain itselleni.

• Off asento, kuka tietää??

• "pakkomielle" kirjoitti:

En selittele, en. Haitallista lienee vain itselleni.

No, toivottavasti haitat minimaaliset!

• HTZA
        emw34 kirjoitti:

Off asento, kuka tietää??

on elämäsi hiljentynyt, vaan ei loppunut.
        Tuo aika on annettu sinulle miettimiseen.
        Miettimiseen siitä mitä olet saanut aikaan, mitä kokenut, mitä oppinut.
        Ja ottamaan selvää itsestäsi, josko jotain vielä voisi elämälle antaa.
        Banaali kuoro, kirjoittaminen, yhdistystoiminta, jotain, joka jättää sinusta elämään merkin.
        Usko pois, joskus joku kuitenkin kaivaa juuri sinun elämääsi. Elämäntutkija? Tuleva, kaukainen, sukututkija?
        Sinulla on aikaa, anna sitten ajatuksia ja opetuksia.
        Kun sinulla on edessäsi poistuminen, on edessäsi taas uusi ON.

• HTZA kirjoitti:

on elämäsi hiljentynyt, vaan ei loppunut.
        Tuo aika on annettu sinulle miettimiseen.
        Miettimiseen siitä mitä olet saanut aikaan, mitä kokenut, mitä oppinut.
        Ja ottamaan selvää itsestäsi, josko jotain vielä voisi elämälle antaa.
        Banaali kuoro, kirjoittaminen, yhdistystoiminta, jotain, joka jättää sinusta elämään merkin.
        Usko pois, joskus joku kuitenkin kaivaa juuri sinun elämääsi. Elämäntutkija? Tuleva, kaukainen, sukututkija?
        Sinulla on aikaa, anna sitten ajatuksia ja opetuksia.
        Kun sinulla on edessäsi poistuminen, on edessäsi taas uusi ON.

että riittää, kunhan selviän "elämästä hengissä".

Jehovantod.pari tässä jokúviikko sitten poikkesi ovella, tarjoamassa etuoikeutta ikuiseen elämään, pelastumiseen.

Vastasin, että olen senverran sosiaalinen luonne, etten huoli erityiskohtelua.

Jos ei elämäni sellaisenaan johonkin riitä, niin otan vastaan, mitä on tullakseen?

No tämä tais mennä jo sinne rajan taaiseen, mutta haitanneeko sekään.

• kirjoittaja52

Sana on yksinäisyys.

"Niin yksin olet sinä ihminen, yksin keskellä muiden". Jotenkin näin päättyy Hannu Salaman "kohuromaani" Juhannustanssit. Pätee tänä päivänäkin.

• kawe

" niin yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin, yksin syntyvä oot yksin myös lähtevä oot"
        eri teos
        tai
        eri runo...............

• Yksinolo ja yksinäisyys, joskus hyvin kaukana toisistaan?

Kumpa osaisimme katsoa ympärillemme ja reagoida oikein!

• yksi muusa

Aviomies saa karvat nousemaan pystyyn, vaikka kuinka ajelisin tai ihon kananlihalle. Oltiin 32 vuotta naimisissa ja yhtäkkiä mies sanoon, en ole koskaan ollut sinuun rakastunut. Kyllä siinä on ollut miettimistä, että mitä minä olen tuossa miehessä oikein nähnyt.

• ärsyttääkseen sinua, sammakoita päästelee!

Minä olen samaa ihmetellyt vaimoni taholta, mitä hän miehessään oikein näkee?

Olen onnistuneesti kääntänyt muutaman kerran hänen päänsä, kun olemme ns. makuasioista kiistelty: "katso nyt meitä ja kerro kummallako meistä on ollut parempi maku".;)

Ketjusta on poistettu 35 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5687
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      579
      2122
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1161
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1003
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      59
      909
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      60
      887
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      768
    Aihe